چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کابینت آشپزخانه مدل اپن ام دی اف
    15 شهریور 1400 - 11:46
    شناسه : 187621
    1

    آشپزخانه اپن برای خانه‌های کوچک و نیمه مدرن و مدرن کارایی بالایی دارد. به خصوص برای کسانی که آشپزخانه را قلب خانه خود می‌دانند و خواهان این هستند که ارتباط این بخش را با بخش‌های دیگر حفظ کنند، این مدل بسیار موردپسند است.

    پ
    پ

    کابینت آشپزخانه مدل اپن ام دی اف یکی از مدل‌های جدید کابینت برای آشپزخانه است. مدل اپن البته سال‌هاست که در طراحی و نصب کابینت آشپزخانه رواج پیدا کرده است. با این حال، هنوز هم جزو مدل‌های جدید و پرطرفدار به حساب می‌آید.

    آشپزخانه اپن برای خانه‌های کوچک و نیمه مدرن و مدرن کارایی بالایی دارد. به خصوص برای کسانی که آشپزخانه را قلب خانه خود می‌دانند و خواهان این هستند که ارتباط این بخش را با بخش‌های دیگر حفظ کنند، این مدل بسیار موردپسند است.

    مدل آشپزخانه طرح اپن

    مدل آشپزخانه طرح اپن یا کابینت طرح اپن مزیت‌های بسیاری برای آشپزخانه دارد. این مدل دارای تنوع زیادی است و خوشبختانه سلیقه‌های بسیاری را پوشش می‌دهد. از جمله مزیت‌های این مدل یکپارچگی آشپزخانه و هال و همچنین بیشتر کردن فضای آشپزخانه است. تنوع زیاد این نوع طراحی برای آشپزخانه باعث شده تا این مدل طرفداران زیادی داشته باشد. به جرات می‌توان گفت که بسیاری از خانه‌های نوساخت ایرانی دارای آشپزخانه‌های با طرح اپن هستند. در ادامه به انواع طراحی‌های مختلف این مدل اشاره می‌کنیم.

    طراحی U شکل

    در این نوع طراحی، پلان آشپزخانه توسط سه دیوار آن ساخته می‌شود. به این شکل که دو دیوار مقابل همدیگر قرار می‌گیرند و دیوار میانی این دو را به هم متصل می‌کند. این نوع طراحی برای آشپزخانه‌های شلوغ که نیاز به کمد و کابینت زیادی دارند بسیار مناسب است. پلان یو شکل برای تمام آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب است. یکی از مدل‌های مناسب کابینت برای این پلان کابینت ممبران است.

    image 6b1f54e1c116a008473d2c829d39789cdfbd494b - کابینت آشپزخانه مدل اپن ام دی اف - کابینت آشپزخانه

    طراحی L شکل

    این طراحی برای آشپزخانه باعث می‌شود تا فضای آن به اتاق نشیمن یا هال متصل شود. یکی شدن این دو بخش خانه باعث می‌شود تا هم آشپزخانه فضای بازتری پیدا کند و هم نشیمن یا هال بزرگتر به نظر بیاید. با اینکه این مدل در خانه‌های بزرگ هم استفاده می‌شود، برای خانه‌های کوچک و با فضای کم بسیار مناسب می‌باشد. این نوع طراحی مدرن دست شما را در چیدمان خانه باز می‌گذارد.

    طراحی تک دیوار

    این طراحی یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین انواع طراحی برای آشپزخانه است. در این مدل فقط یک دیوار به عنوان آشپزخانه استفاده می‌شود. کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه روی همین دیوار نصب و تعبیه می‌شوند. از آنجایی که آشپزخانه در این نوع طراحی اپن فقط محدود به یک دیوار است لذا وسایل آشپزخانه چندان زیاد نیست. معمولا این طراحی دنج بیشتر برای خانه‌های کوچک و کم جمعیت یا آشپزخانه‌هایی که استفاده زیادی از آنها نمی‌شود، کاربرد دارد.

    طراحی جزیره دار

    این طراحی هم یکی از انواع مدل‌های آشپزخانه اپن به حساب می‌آید. در این نوع طراحی، بخشی در مرکز آشپزخانه به عنوان جزیره طراحی و ساخته می‌شود. این جزیره کوچک می‌تواند یک میز به عنوان دکور یا میز ناهارخوری باشد یا اینکه سینک ظرفشویی یا گاز را در این جزیره قرار بدهید. فارغ از هر گونه تقسیم بندی، این طراحی بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ به کار می‌رود.

    در تمامی این نوع طراحی‌ها قسمتی یا کل آشپزخانه اپن و باز است. به این ترتیب، بخش مربوط به آشپزخانه با بقیه خانه به‌خصوص با بخش اتاق نشیمن یا هال یکی می‌شود. طراحی کابینت برای این مدل‌ها باید به گونه‌ای باشد که از حداقل فضا بیشترین بهره را ببرد.

    image 989089031c4e95a31c7cf2e27dfbae4cf91dba15 - کابینت آشپزخانه مدل اپن ام دی اف - کابینت آشپزخانه

    کابینت ام دی اف اپن

    برای طرح آشپزخانه اپن کابینت‌های متنوعی با متریال‌های متفاوت طراحی می‌شوند. یکی از این متریال‌های استفاده شده برای ساخت کابینت‌ها که می‌تواند تناسب زیادی با مدل اپن داشته باشد، جنس ام دی اف است. کابینت ام‌دی‌اف به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالایی که دارد، برای بیشتر طرح‌های مختلف آشپزخانه از جمله طرح اپن بسیار مناسب می‌باشد.

    متریال ام دی اف که از فشرده شدن تکه‌های ریز چوب ساخته می‌شود، طرفداران زیادی دارد. این نوع متریال به دلیل قیمت مناسب و دوام نسبتا خوبی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است. به خصوص در سال‌های اخیر که دستگاه‌های برش و حکاکی پیشرفته‌ای برای ساخت کابینت‌های ام دی اف استفاده می‌شود، طرح‌های بسیار زیبا و چشم‌نوازی ساخته می‌شوند. این طرح‌ها به شدت از دقت بالایی در ساخت و طراحی برخوردار هستند.

    از جمله دستگاه‌های پیشرفته‌ای که برای ساخت کابینت‌های ام دی اف به کار گرفته می‌شوند، دستگاه تراش cnc چوب است. این دستگاه انقلابی در عرصه تولید و طراحی کابینت‌ها آشپزخانه به پا کرده است. دقت برش و حکاکی بالای این دستگاه باعث شده تا خیلی از طرح‌های رویایی برای کابینت آشپزخانه به واقعیت بپیوندد.

    ساخت کابینت ام دی اف توسط دستگاه cnc

    دستگاه cnc یک دستگاه مکانیکی است که به کمک هوش مصنوعی کار می‌کند. به عبارتی، عملکرد این دستگاه توسط کامپیوتر کنترل می‌شود. این ویژگی‌ یکی از نقاط قوت این دستگاه است چون دقت و کارایی آن را بالا می‌برد. دلایل زیادی برای استفاده از این دستگاه پیشرفته در ساخت و طراحی کابینت ام دی اف وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

    • انعطاف پذیری در تولید
    • کاهش هزینه در تولیدات انبوه
    • افزایش سرعت تولید
    • کاهش خطای انسانی
    • قابلیت ذخیره طرح های مختلف در بانک اطلاعاتی دستگاه

    تمامی این مزیت‌ها در ساخت کابینت‌های مدرن و شیک نقش پررنگی دارند. یکی از مدرن‌ترین کابینت‌هایی که به لطف دستگاه‌های پیشرفته cnc رواج پیدا کرد، مدل کابینت ممبران است. کابینت ممبران از ام دی اف خام ساخته می‌شود. این متریال توسط دستگاه سی ان سی برش و حکاکی شده و سپس با روکش پی وی سی وکیوم می‌شود.

    image d3801e9edcdca20c85705db955ca3a44ae538088 - کابینت آشپزخانه مدل اپن ام دی اف - کابینت آشپزخانه

    کابینت ممبران

    کابینت ممبران یکی از مدرن‌ترین طرح‌های کابینت است که با ام دی اف ساخته می‌شود. این مدل با ام دی اف خام و روکش pvc ساخته می‌شود. استفاده از روکش پی وی سی تاثیر زیادی در نفوذناپذیری آب و رطوبت در این مدل کابینت دارد. به عبارتی، نحوه پوشش پی‌وی‌سی روی ام‌دی‌اف به طور یکنواخت و بدون درز و شکاف است. بنابراین، ضریب نفوذ آب در این نوع کابینت بسیار پایین است. این مدل کابینت برای آشپزخانه‌های با طرح اپن هم کاربرد دارد و نمای زیبایی به آشپزخانه می‌دهد.

    انتخاب طرح و مدل کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه اپن به فاکتورهای مختلفی وابسته است. با این حال، همه چیز مطابق با سلیقه و انتخاب شما خواهد بود. سعی کنید در انتخاب مدل کابینت و رنگ آن دقت زیادی به خرج بدهید تا طراحی و چیدمان آشپزخانه به بهترین شکل انجام شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.