×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

ترافیک - رکوردشکنی سفرهای مردم در هفته گذشته/ استان های شمالی باز هم در صدر ترددهای جاده ای -

به گزارش ایسنا، در هفته‌ای که گذشت سفرهای مردم رکورد شکست و به بالاترین میزان در شهریور ماه و حتی مرداد ماه رسید. چرا که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در روزهای ۱۹ تا ۲۵ شهریور ماه، متوسط تردد بین استانی به یک میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۹ وسیله نقلیه رسیده که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش هفت درصد افزایش داشته است. البته این آمار کاهش یک درصدی را در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد که این عدد هم خود رکوردی در سال جاری برای سفرهای جاده‌ای محسوب می‌شود چرا که به ترددهای سال گذشته رسیده است.

t3 1631946320 photo 2021 09 18 10 54 36 - رکوردشکنی سفرهای مردم در هفته گذشته/ استان های شمالی باز هم در صدر ترددهای جاده ای -

در این بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در محورهای برون شهری مشاهده شدند که حدود ۵۰۰ هزار خودور بیشتر از هفته قبل از این گزارش بوده است. در این میان سهم خودروهای تهران و البرز از پلاک‌های غیر بومی کشور بازهم سهمی بیش از ۲۰ درصد داشته و صدرنشین سفرهای جاده‌ای بوده‌اند. پس از آن وسایل نقلیه با پلاک استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و مازندران در در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

t3 1631946320 photo 2021 09 18 10 54 33 - رکوردشکنی سفرهای مردم در هفته گذشته/ استان های شمالی باز هم در صدر ترددهای جاده ای -

اتفاق دیگری که در هفته گذشته رخ داد این بود که سفرهای مردم در همه استان‌های کشور (به غیر از کرمان) روند افزایشی نسبت به هفته قبل از آن داشت. بر اساس این آمار ترددهای جاده‌ای در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ شهریور ماه تنها در استان کرمان با کاهش یک درصدی نسبت به هفته قبل از آن (۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه)  مواجه شده و این آمار برای استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، بوشهر و خراسان شمالی به ترتیب درصد، ۱۸ درصد، ۱۶ درصد، ۱۶ درصد، ۱۴ درصد و ۱۲ درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش را داشته است.

بر اساس همین گزارش خوزستان، بوشهر، گلستان و کهکیلویه و بویراحمد، بیشترین افزایش تردد بین استانی را با ۲۸ درصد، ۱۸ درصد، ۱۵ درصد و ۱۴درصد رشد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده و بیشترین کاهش تردد بین استانی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، اردبیل و گیلان به ترتیب با منفی ۱۹ درصد، منفی ۱۹ درصد، منفی ۱۰ درصد و منفی ۹ درصد افت اختصاص دارد.

t3 1631946321 photo 2021 09 18 10 54 31 - رکوردشکنی سفرهای مردم در هفته گذشته/ استان های شمالی باز هم در صدر ترددهای جاده ای -

این افزایش ترددها و رسیدن متوسط آن به بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه با روزهای تعطیل در سال‌های گذشته و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا تقریبا برابری می‌کند در حالی در هفته گذشته روز تعطیلی در تقویم وجود نداشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.