×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

از آنجایی که زیبایی چشم ها نقش بسزایی در جذابیت چهره افراد دارد، بنابراین آرایش چشم یکی از مهمترین قسمت های آرایش صورت به حساب می آید که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. از سوی دیگر بسیاری از خانم ها برای آرایش روزانه خود، آرایش چشم ساده و شیک را به آرایش های غلیظ ترجیح می دهند. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز علاقه ای به داشتن آرایش غلیظ برای چشم های خود ندارند و آرایش چشم ساده را ترجیح می دهند که به صورت روزانه و در همه جا قابل استفاده باشد، این مقاله می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

هدف از آرایش چشم ساده که آرایشی کاملا طبیعی و سبک است، صرفا برطرف کردن نقص های احتمالی ناحیه اطراف چشم همچون پف یا تیرگی اطراف چشم و همچنین حالت دادن به چشم و نشان دادن زیبایی و جذابیت آن است. برای آرایش چشم ساده می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول

برای آرایش چشم ساده در ابتدا باید رنگ پوست اطراف چشم خود را به کمک تصحیح کننده های رنگی یا کانسیلرها یکدست سازید تا تیرگی یا لکه های احتمالی این ناحیه کاملا پوشیده شود و زیبایی چشم ها بیشتر به نظر بیاید. سپس تصحیح کننده یا کانسیلر را در زیر چشم های خود به حالت مثلثی پخش نمایید. کانسیلر را می توانید به کمک اسفنج بلندر، قلم موی مخصوص و نوک انگشتان خود و با ضربات آرام بر روی پوست پخش کنید.

گام دوم

در این مرحله از آرایش چشم ساده باید از پرایمر یا بیس سایه استفاده نمایید زیرا بیس سایه نه تنها آرایش چشم ما را ماندگار و فیکس می کند، بلکه از سایه چشم نیز در برابر عوامل خارجی کاملا محافظت می کند، از پخش شدن آن جلوگیری می کند و در نهایت رنگ سایه را کاملا یکدست می سازد. برای استفاده از پرایمر می توانید از براش یا نوک انگشتان خود کمک بگیرید و آن را به خوبی در ناحیه پشت پلک ها پخش کنید.

گام سوم

اکنون که رنگ ناحیه اطراف چشم ها کاملا بی عیب و نقص و یکدست شد، می توانید شروع به سایه زدن کنید. برای آرایش چشم ساده، باید این نکته را رعایت کنید که رنگ سایه انتخابی شما تنها کمی تیره تر یا روشن تر از رنگ پوستتان باشد تا آرایش شما غلیظ نشود.

در تمام پالت های آرایشی سایه، طیف رنگ های روشن تا تیره یک رنگ موجود است. نکته بعدی آن است که ابتدا باید رنگ تیره پالت را در قسمت گوشه خارجی چشم خود استفاده کنید و کم کم که به گوشه داخلی چشم نزدیک می شوید، از رنگ های روشن پالت استفاده کنید. برای گوشه داخلی چشم نیز حتما از رنگ های روشن استفاده کنید زیرا این کار موجب می شود تا چشمان شما درشت تر به نظر آیند.

سایه را به صورت دورانی در پشت پلک های خود پخش کنید تا ظاهری کاملا یکدست و طبیعی داشته باشد. برای زیر چشم ها نیز می توانید تنها هاله ای از رنگ متوسط پالت سایه را نزدیک مژه های پایینی چشم های خود پخش کنید تا به چشمان شما حالت بدهد. این نکته را در نظر داشته باشید که در آرایش ساده چشم از سایه های اکلیلی برای آرایش روز استفاده نکنید.

آموزش آرایش چشم سادهگام چهارم

پس از زدن سایه، می توانید با کشیدن خط چشم حالت چشمان خود را زیباتر سازید. باید توجه داشته باشید که در آرایش چشم ساده نباید خط چشم را ضخیم بکشید و خط چشم شما نیز نباید از چشم بیرون بزند زیرا این کار موجب از بین رفتن حالت طبیعی آرایش شما می شود.

اگر رنگ موهای شما روشن است، برای طبیعی تر شدن آرایش چشم ها بهتر است از خط چشم قهوه ای استفاده کنید و اگر در زدن خط چشم مهارت زیادی ندارید، بهتر است از مداد های آرایشی چشم استفاده کنید. به کمک مداد چشم می توانید حالت مورد نظر خود را بسیار آسان تر از خط چشم به چشمان خود بدهید.

گام پنجم

بعد از کشیدن خط چشم می توانید به کمک فر مژه به مژه های خود حالت دهید. این کار باعث می شود چشمان شما بازتر و درشت تر به نظر برسد. با اینحال اگر در ریمل زدن مهارت دارید به وسیله یک ریمل جدید و باکیفیت هم می توانید همین حالت را به مژه ها بدهید و لزوما برای آرایش چشم ساده از فر مژه استفاده ننمود.

گام ششم

در مرحله بعدی نوبت به ریمل زدن می رسد که در زیبا شدن چشم ها و آرایش شما تاثیر بسیار زیادی دارد. ریمل را باید با حوصله و دقت زیادی به تک تک مژه ها بزنید، به طوری که مژه ها به هم نچسبد. اگر دوست دارید مژه های شما پر تر به نظر برسد، می توانید مژه های بالایی را دو مرتبه ریمل بزنید اما حتما دور دوم را باید زمانی بزنید که نه ریمل بار اول کاملا خشک شده باشد و نه خیلی خیس باشد. در نهایت نیز باید به مژه های پایینی ریمل بزنید اما میزان آن باید بسیار کم باشد تا حالت طبیعی آرایش چشم شما حفظ شود.

پس در مجموع می توان گفت که برای داشتن یک آرایش چشم ساده بهتر است ابتدا رنگ پوست اطراف چشم را یکدست نماید و نواقص احتمالی آن را برطرف کنید و پس از آن با رنگ های طبیعی و ملایم نزدیک به رنگ پوست، تنها به چشم ها حالت دهید و چشم ها را جذاب تر کنید تا آرایشی شیک و طبیعی داشته باشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.