یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41474 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه با پرورش کرم میل ورم خوراکی کسب درآمد کنیم؟
    29 شهریور 1400 - 0:29
    شناسه : 188163
    0

    پرورش کرم میل ورم در ایران به عنوان کسب و کار جدید با سرمایه اولیه کم مورد توجه افراد گوناگون قرار گرفته است. در این مقاله نکات مهمی را درباره پرورش و تکثیر میلورم از زبان یک کارشناس در این حوزه ارایه داده ایم.

    پ
    پ

    1 8 - چگونه با پرورش کرم میل ورم خوراکی کسب درآمد کنیم؟ - آمیلورم چیست؟

    پرورش کرم میل ورم در ایران به عنوان کسب و کار جدید با سرمایه اولیه کم مورد توجه افراد گوناگون قرار گرفته است. در این مقاله نکات مهمی را درباره پرورش و تکثیر میلورم از زبان یک کارشناس در این حوزه ارایه داده ایم.

    میلورم چیست؟

    در واقع آنچه به عنوان کرم خوراکی میلورم می شناسیم چیزی نیست جز لارو یک حشره با نام سوسک تاریکی که آفت آرد و غلات است. این نوع میلورم با نام میلورم زرد معمولی یا میلورم زرد آرد شهرت دارد. لازم به ذکر است میلورم انواع گوناگونی دارد که می توان به سوپر میلورم یا مینی میلورم اشاره کرد.

    محل مناسب برای پرورش کرم میل ورم

    تبلیغات زیادی در وبسایت های گوناگون جهت پرورش و تولید میلورم در خانه مشاهده می شود و متاسفانه این امر سبب شده بعضی افراد به فکر تولید میلورم در واحد آپارتمانی محل سکونت خود بیفتند! به هیچ عنوان توصیه نمی شود در محل زندگی خود اقدام به پرورش میلورم بکنید. فارم پرورش میلورم باید به طور کامل  از فضای محل زندگی شما مجزا باشد. برای مثال اگر در طبقه بالای ساختمان مسکونی ساکن هستید و در زیر زمین یا یکی دیگر از طبقات اقدام به پرورش میل ورم بکنید مشکلی ایجاد نمی شود اما توصیه نمی شود در یک واحد یکی از اتاق ها را به این کار اختصاص دهید.

     در حال حاضر جهت اخذ مجوز برای تولید میلورم، فارم شما باید حداقل 200 متر از حریم مناطق مسکونی فاصله داشته باشد جهت اخذ مجوز باید مختصات فارم خود را به اداره محیط زیست شهر خود اطلاع دهید. کارمند محیط زیست راهنمایی های لازم برای صدور مجوز پرورش صنعتی میلورم را به شما خواهد ارایه خواهد داد. در حال حاضر اخذ مجوز برای پرورش میلورم اجباری نیست اما در صورتی که قصد دارید از تسهیلات بانکی کم بهره یا مجوز صادرات میلورم بهره ببرید باید برای مجوز تولید اقدام کنید.

    برای راه اندازی فارم چگونه آموزش ببینیم؟

    شوربختانه در ایران افراد کم تجربه زیادی هستند که اقدام به آموزش پرورش میلورم می کنند. هنگام انتخاب مربی حتما به تحصیلات، سوابق و تسلط استاد مربوطه توجه داشته باشید. بسیاری از افرادی که در حوزه آموزش فعال هستند خود فارم میلورم ندارند و از تجربه عملی کافی برای راهبری کارآموز بی بهره هستند. در حال حاضر یکی از معتبرترین مراکز آموزش تولید میلورم مربوط به آکادمی کسب و کار تک ایده است که توانسته با انتشار اولین کتاب تخصصی پرورش و تکثیر میلورم، تولید سبد مخصوص پرورش میلورم و تولید الک های جدا کننده شفیره و سوسک و دیگر تجهیزات مورد نیاز در این صنعت خدمات ارزنده ای را به علاقه مندان به این کسب و کار ارایه دهد.

    2 6 - چگونه با پرورش کرم میل ورم خوراکی کسب درآمد کنیم؟ - آمیلورم چیست؟

    تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مزرعه تولید میلورم

    جهت راه اندازی مزرعه پرورش کرم میل ورم باید مکان مناسب، سیستم گرمایش و سرمایش، تهویه مناسب را فراهم کنید. همچنین ظرف مناسب برای نگهداری لارو و سوسک، الک های جداکننده شفیره و سوسک، دماسنج و رطوبت سنج، رطوبت ساز، ترازو و … را تهیه کنید. همچنین برای شروع کار اکیدا تاکید می شود از لارو با کیفیت مخصوص پرورش و تکثیر از مراکز معتبر استفاده کنید.

    به هیچ عنوان فریب تبلیغات فروش انبوه سوسک (مولد) میلورم، خرید تضمینی و ارایه مدرک معتبر را نخورید! متاسفانه افراد کلاهبردار و شیادی در صنعت میلورم وارد شده اند که با فروش انبوه سوسک و شفیره و سراب خرید تضمینی و یا ارایه مدرک معتبر سبب ضرر و زیان کارآموزان شده اند.

    بهترین سبد پرورش میل ورم

    اگر چه می توانید از هر ظرفی که قابلیت شستشو و سطح صیقلی مناسب جهت عدم فرار میلورم ها باشد استفاده کنید اما انتخاب سبد پرورش مناسب برای تولید میلورم می تواند راندمان کار  و سود حاصله را  بسیار افزایش دهد. در حال حاضر بهترین سبد پرورش میل ورم توسط آکادمی کسب و کار تک ایده تولید می شود. سبدهای تولیدی این شرکت دارای ابعاد 70 در 45 است و از مواد پلاستیکی درجه 1 ساخته می شوند. قابلیت چینش بر روی یک دیگر، فضای مناسب در بین سبدها جهت تهویه مناسب هوا و دادن منابع تر(رطوبتی ها)، مساحت سطح بالا، وزن مناسب بخشی از ویژگی ها این نوع سبد ها می باشد.

    3 4 - چگونه با پرورش کرم میل ورم خوراکی کسب درآمد کنیم؟ - آمیلورم چیست؟

    میلورم تولید شده را چگونه بفروشیم؟

    خرید تضمینی میلورم سرابی بیش نیست! افرادی که خرید تضمینی را پیشنهاد می کنند، در ابتدای کار مبالغ هنگفتی را برای فروش سوسک و مبلغ جداگانه ای را به بهانه خرید تضمینی طولانی مدت از شما می گیرند. همچنین قراردادی که منعقد می شود ارزش حقوقی ندارد! برای مثال فرد تضمین می کند از شما خرید داشته باشد اما اگر تعهد خود را انجام نداد شما نمی توانید اقدام قضایی کنید. از سوی دیگر به فرض خرید از شما، قیمت پیشنهادی ایشان به گونه ای نیست که سود کافی از این کار را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین شما خود باید اقدام به بازاریابی و فروش تولیدات خود بکنید.

    از روزی که فارم خود را راه اندازی می کنید تا آماده شدن تولیدات شما جهت عرضه به بازار 3 ماه فرصت دارید. در این مدت زمان باید پیج اینستاگرام خود را راه اندازی کنید و به طور مرتب محتوی در آن قرار دهید. همچنین کانال آپارات، و در صورت امکان با استفاده از cms های رایگان نظیر وردپرس وبسایت و فروشگاه خود، را راه اندازی کنید. از وبسایت های درج آگهی و وبسایت های همکاری در فروش یا دیجی کالا برای تسهیل در فروش محصولات خود بهره ببرید.

    در صورت نیاز به مشاوره رایگان در مورد کسب و کار پرورش میل ورم، به وبسایت آکادمی تک ایده به نشانی takideh.ir مراجعه و پرسش خود را مطرح کنید.

    حسن بسطامی

    09137102074

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.