×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

1 - کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتر است؟ - ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال نه تنها برای کسب سود کوتاه مدت از طریق خرید و فروش و ترید، بلکه به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری بلند مدت در بین سرمایه گذاران محبوبیت قابل توجهی کسب کرده اند. این روزها ارز دیجیتال به عنوان یکی از دارایی های امن برای سرمایه گذاری در سراسر جهان تبدیل شده است. نه تنها خریداران کوچک و سرمایه گذاران فردی، بلکه سرمایه گذاران نهادی و سازمانی هم دارایی های دیجیتالی را بسیار جدی می گیرند. سوالی که در این میان مطرح می شود این است که از میان صد ها کوین و توکن دیجیتال کدام رمز ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

فاکتور های انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

پیش از هر چیزی به عنوان یک سرمایه گذار باید اهداف و استراتژی کلی خود در بازار را تعیین کنید. آیا به دنبال یک دارایی با ثبات برای سرمایه گذاری و کسب سود در طولانی مدت هستید؟ یا میخواهید رمز ارزهایی پیدا کنید که اگرچه ریسکی هستند اما احتمال افزایش قیمت آنها در کوتاه مدت نیز وجود دارد؟

تحلیلگران و مشاوران معمولا برای توصیه های سرمایه گذاری معمولا به ارزهایی اشاره می کنند که بارها و بارها در صدر جدول ارزش بازار قرار گرفته اند و پشتوانه خوبی دارند.

رمز ارزهای کاربردی و با پشتوانه با توجه به ثبات نسبی که دارند، می توانند انتخابهای خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت باشند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

در این بخش رمز ارز برتر بازار از نظر توسعه، پذیرش و پشتوانه و کاربرد معرفی شده است که سرمایه گذاری در آنها کم ریسک و در بلند مدت سودآور می باشد.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال در جهان است. قیمت بیت کوین همچنان به افزایش خود ادامه خواهد داد، زیرا سرمایه گذاران بیشتری از این “طلای دیجیتال” حمایت می کنند. مهمترین عامل حفظ ارزش بیت کوین پس از رشد پذیرش و سرمایه گذاری سقف حداکثری عرضه آن است: ۲۱ میلیون سکه بیت کوین وجود دارد و این مقدار هرگز افزایش نمی یابد.

اتریوم (ETH)

اتریوم یا اتر تقریباً همیشه با بیت کوین در حال رقابت است. اتریوم به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و نوآوری در استفاده از قرارداد های هوشمند و راه اندازی برنامه های غیر متمرکز به عنوان یکی از آینده دار ترین رمز ارزها در بازار شناخته می شود و اخیرا توانسته است ۲۰ درصد از سهم کل بازار رمز ارزها را به خود اختصاص دهد.

کاردانو (ADA)

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین غیر متمرکز است که از یک رمزنگاری بومی استفاده می کند. کاردانو امکان معاملات ایمن به همتا را فراهم می کند و اخیرا قراردادهای هوشمند خود را راه اندازی کرده است. با توجه به کاربردهای کاردانو و قیمت نسبتا پایین آن، پتانسیل خوبی برای رشد این رمز ارز در بلند مدت در نظر گرفته می شود.

یونی سواپ (UNI)

یونی رمز ارز بومی صرافی غیر متمرکز یونی سواپ است. صرافی یونی سواپ تراکنش های خودکار با توکن ها را در بلاک چین اتریوم تسهیل می کند. با توجه به کاربردهای گسترده صرافی های غیر متمرکز و محبوبیت یونی سواپ به عنوان برترین پلتفرم بازار، توکن بومی آن مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار می گیرد.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین یک رمز ارز شوخی است که جامعه قوی و تبلیغات گسترده پیرامون آن باعث شده است که این رمز ارز به یکی از مشهور ترین ارزهای دیجیتال در بازار تبدیل شود. دوج کوین در سال ۲۰۲۱ پیشرفت های چشمگیری داشته است و در ماه های اخیر شاهد افزایش پذیرش این رمز ارز به عنوان روش پرداخت توسط شرکت های بزرگ بوده ایم.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین رمز ارز بومی صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، است. یکی از مهمترین عوامل ارزشمندی بایننس کوین این است که این رمز ارز به صورت فصلی بخشی از عرضه خود را می سوزاند یا از بین می برد. علاوه بر این تریدر ها با استفاده از این رمز ارز می توانند در کارمزد های صرافی بایننس تخفیف دریافت کنند که این باعث افزایش تقاضا برای بی ان بی می شود.

پولکادات (DOT)

پولکادات یکی از مهمترین رقیب های اتریوم است که یک بلاک چین سریع و مقیاس پذیر را برای میزبانی تراکنش ها و برنامه های غیر متمرکز ارائه می دهد. ویژگی های منحصر بفرد پولکادات و توسعه مداوم آن این رمز ارز را به گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل کرده است.

2 - کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتر است؟ - ارز دیجیتال

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

پس از انتخاب رمز ارز مورد نظر برای سرمایه گذاری، دو مرحله کلی باید طی شود:

  1. انتخاب و ساخت کیف پول دیجیتال برای ذخیره سازی رمز ارزها
  2. انتخاب یک صرافی دیجیتال برای خرید رمز ارزها

کیف پول های دیجیتال شامل گزینه های نرم افزاری و سخت افزاری متعدد در دسترس کاربران بازار رمز ارزها قرار دارد. کیف پول های دیجیتال عملکردی مشابه حساب بانکی دارند که می توانید در آنها ارزهای خود را ذخیره سازی، ارسال و یا دریافت نمایید.

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های فیزیکی شبیه فلش مموری هستند و کیف پول های نرم افزاری در قالب برنامه های موبایل یا دسکتاپ ارائه می شوند.

در حال حاضر بهترین و امن ترین کیف پول نرم افزاری که نصب و راه اندازی آن کاملا رایگان است کیف پول تراست می باشد.

گام دوم انتخاب یک صرافی دیجیتال است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی های داخلی و یا بین المللی امکان پذیر است.

سرمایه گذاران می توانند با استفاده از خدمات صرافی پی ۹۸ اقدام به خرید بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال از جمله خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید کاردانو و خرید دوج کوین نمایند. خرید و فروش رمز ارزها در این صرافی به صورت ۲۴ ساعته و طی فرایند کاملا خودکار از طریق کارت بانکی ایرانی و با پرداخت ریالی صورت می گیرد.

اگر به فعالیت در صرافی های بین المللی مثل صرافی بایننس و یا صرافی کوکوین علاقه مند هستید، با توجه به اینکه امکان پرداخت ریالی در این صرافی ها وجود ندارد، میتوانید با خرید تتر ارزان به صورت لحظه ای از پی ۹۸ حساب کاربری خود در این صرافی ها را شارژ نمایید و سپس به خرید و فروش رمز ارزهای مختلف بپردازید.

آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال منطقی است؟

بی ثباتی و نوسانات گسترده بازار ارزهای رمزپایه انکار ناپذیر است. هیچ کس نمیتواند قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کند. با این حال با در نظر گرفتن رشد و توسعه این دارایی ها و افزایش پذیرش آنها برای کاربردهای مختلف در سراسر جهان، آینده ارزهای دیجیتال روشن به نظر می رسد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در صورت کسب اطلاعات و آگاهی کافی در این حوزه و انتخاب رمز ارزهای با پشتوانه و کاربردی می تواند در طولانی مدت و حتی در میان مدت بسیار سود آور باشد.

مثال بارز این مسئله بیت کوین است. همانطور که میدانید قیمت بیت کوین در زمان معرفی کمتر از ۱ دلار بود اکنون بیش از ۴۰ هزار دلار ارزش دارد. بسیاری زمانی که قیمت این رمز ارز به ۲۰ هزار دلار رسید معتقد بودند که قیمت از این فراتر نمی رود، ولی در حال حاضر پیش بینی ها درباره ۱۰۰ هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین نیز وجود دارد.

نکته دیگر اهمیت آموزش ارز دیجیتال و کسب آگاهی کافی در این حوزه است. سرمایه گذاری با آگاهی و بررسی جوانب مختلف در بازار ارزهای دیجیتال کاملا منطقی و بدون شک سودآور است. در حالی که سرمایه گذاری در صورت نداشتن اطلاعات درباره وضعیت بازار و چگونگی عملکرد آن ممکن است منجر به شکست های سنگین و از بین رفتن سرمایه های یک سرمایه گذار گردد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.