پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گیلان ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارند
    12 مهر 1400 - 19:27
    شناسه : 188670
    0

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ۳۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

    پ
    پ

    مریم بخشی - پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گیلان ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارند - گیلان

    به گزارش ایرنا ، مریم بخشی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: طی سه سال اخیر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح و به بهره برداری رسیدن ۳۲ پروژه بزرگ ورزشی در گیلان هزینه شده است.

    وی افزود: این پروژه ها شامل استخر، سالن های ورزشی چند منظوره ، زمین چمن مصنوعی و سایر اماکن ورزشی است که در شهرهای مختلف به بهره برداری رسیده است.

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: هم اینک نیز در حال بازسازی و مرمت چند ورزشگاه فوتبال به خصوص ورزشگاه شهید عضدی رشت هستیم که سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و امسال نیز برای کشت چمن طبیعی در این ورزشگاه حدود هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

    وی گفت: پس از بازسازی و تکمیل ورزشگاه شهید عضدی رشت، این مکان ورزشی تحت اختیار هیات فوتبال گیلان قرار می گیرد و مجموعه ورزشی فلکده رشت نیز به هیات های ورزشی گیلان سپرده می شود تا آنان از سالن ها و امکانات این مجموعه استفاده کنند.

    افزایش زیرساخت ها باعث قهرمان پروری می شود

    بخشی در ادامه به اهمیت زیرساخت های ورزشی اشاره کرد و گفت: به طور حتم با افزایش زیرساخت های ورزشی ، ورزشکاران بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت و با این وجود بخش ورزش قهرمانی رشد کرده و ورزشکاران بیشتری در مسابقات ملی ، بین المللی و جهانی حضور می یابند.

    وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش ورزش، لوازم و امکانات بعضی از رشته های ورزشی است زیرا این وسایل به دلیل وجود تحریم های ظالمانه وارد کشور نمی شود و ورزشکاران ما دچار مشکل می شوند.

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: گرچه هم اینک استان گیلان از لحاظ امکانات و زیرساخت های ورزشی در حد پایینی قرار دارد اما خوشبختانه پنج ورزشکار در المپیک و سه ورزشکار نیز در رقابت های پارالمپیک توکیو حضور یافتند که از این تعداد ۲ ورزشکار بانو بودند.

    یخشی افزود: این در حالی است که فقط ۱۱ بانو از سراسر کشور در رقابت های المپیک توکیو حضور یافته بودند که ۲ ورزشکار از گیلان بود که این امر نشان از رشد ورزش در بخش بانوان را در این استان دارد.

    وی گفت: همچنین در بخش اهمیت دادن به بخش ورزش بانوان ، در هیات های ورزشی گیلان اعتبارات بدون تبعیض در هر ۲ بخش بانوان و آقایان توزیع می شود و از سوی دیگر اماکن ورزشی که با نام بانوان کلنگ زده شده بود نیز، در اختیار بانوان قرار گرفته است.

    سپیدرود مشکلی برای واگذاری ندارد

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به وضعیت تیمهای فوتبال گیلان اشاره کرد و افزود: هم اینک تیم فوتبال سپیدرود آماده واگذاری است و در خصوص وضعیت مالکیتی آن مشکلی وجود ندارد. زیرا کیومرث بیات آخرین مالک این باشگاه اعلام کرد که مایل به تیمداری نیست و علی کریمی مالک اسبق سپیدرود نیز حدود یک میلیارد تومان مطالبات دارد.

    بخشی اظهار داشت: برای برطرف شدن مشکل تیم فوتبال داماش که امتیاز آن به تیم دیگری در استان لرستان انتقال یافت، زحمات زیادی کشیده شد و حتی مبلغ پنج میلیارد تومان تهیه کردیم اما با ورود دیوان محاسبات، این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد و به دلیل بدقولی هایی که از سوی مدیریت باشگاه در آن مقطع انجام شده بود، این مبلغ را نتوانستیم در اختیار بگیریم و سرانجام امتیاز این باشگاه از گیلان به استان دیگری انتقال یافت.

    وی ادامه داد: اما خوشبختانه هم اینک تلاش شده تا امتیاز یک تیم لیگ دسته سومی برای داماش گرفته شود تا این تیم تشکیل و در رقابت های لیگ دسته سوم کشور حضور یابد که امیدواریم هر چه زودتر این تیم را در سطح اول رقابت های کشور ببینیم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.