جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سئو خارجی (Off-Page) چیست؟ اصول لینک سازی خارجی
    12 مهر 1400 - 18:54
    شناسه : 188673
    0

    هرگونه عمل و اقدامی که خارج از سایت شما انجام ‌شود، سئو خارجی محسوب می‌شود. این اقدامات به ربات‌ها و کاربران در جهت شناخت سایت، افزایش امتیاز و جلب اعتماد کمک می‌کنند.

    پ
    پ

    - سئو خارجی (Off-Page) چیست؟ اصول لینک سازی خارجی -

    سئو خارجی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک استراتژی سئوی موفق است. اغلب افراد فکر می‌کنند سئو خارجی تنها به لینک‌سازی خلاصه می‌شود، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر آن را بررسی کنیم به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها می‌رسیم که در افزایش رنک سایت ما، اعتبار و ترافیک ارگانیک اثربخش هستند.

    هرگونه عمل و اقدامی که خارج از سایت شما انجام ‌شود، سئو خارجی محسوب می‌شود. این اقدامات به ربات‌ها و کاربران در جهت شناخت سایت، افزایش امتیاز و جلب اعتماد کمک می‌کنند.

    انواع سئو و تفاوت آن‌ها

    سئو به سه قسمت داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می‌شود و برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید برهر سه بخش تسلط داشته باشید؛ اما تفاوت میان آن‌ها چیست؟

    1 1 - سئو خارجی (Off-Page) چیست؟ اصول لینک سازی خارجی -

    سئو داخلی: مجموعه ای از استراتژی‌ها برای بهینه‌سازی مطالب داخل سایت می‌باشد. کارهایی مانند بهینه‌سازی محتوا، بهینه‌سازی متا تگ، هدینگ‌ها، توضیحات متا و.. موارد دیگری که در سئو داخلی بررسی می‌شوند.

    سئو خارجی: سئوخارجی مجموعه‌ای از اقداماتی است که خارج از صفحه خودتان انجام می‌دهید. مانند لینک‌سازی در سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی. در حقیقت در سئو خارجی باید سعی کنید لینک سایتتان را در هر پلتفرم و سایتی که فکر می‌کنید برای اعتبار سایت شما مفید است، قرار دهید و آن را معرفی کنید.

    سئو تکنیکال: سئو تکنیکال کدهای سایت شما را بررسی می‌کند و خزش را برای موتورهای جستجو آسان می‌کند. نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد این است که اغلب متخصصان سئو، سئو تکنیکال را زیر شاخه و عضوی از سئو‌ی داخلی می‌دانند. مواردی مانند بررسی سرعت سایت، سازگاری با موبایل، بررسی Robat.txt، بررسی اسکیما و سایت‌مپ درسئو تکنیکال بررسی می‌شوند.

    علت اهمیت سئو خارجی

    یک کمپین سئو، بدون سئو خارجی و لینک‌سازی یک کمپین شکست خورده است. ربا‌ت‌ها هر بک لینک را به عنوان یک امتیاز مثبت برای سایت‌ در نظر می‌گیرند و هرچه تعداد بک‌لینک‌های شما بیشتر باشد، اعتبار و امتیاز شما در گوگل افزایش می‌یابد.

    13 تکنیک برای بهبود کیفیت سئو خارجی

    در ایران، رایج‌ترین راه برای دریافت بک لینک رپورتاژ آگهی است. به این معنا که، مقاله‌ای مرتبط، با موضوع لینک و انکر تکست (Anchor text) خود می‌نویسید وبا پرداخت هزینه‌ای آن‌را در یک سایت معتبر منتشر می‌کنید. ( انکر تکست عبارت و یا کلمه ای است که به سایت دیگر لینک داده شده است و ما را به سایت دیگری هدایت می‌کند.) همچنین می‌توانید از سایت‌هایی که رپورتاژ آگهی رایگان منتشر می‌کنند، استفاده نمایید. اما چگونه متوجه شویم که یک سایت برای بک‌لینک مناسب است؟

    1-مرتبط بودن

    لینک سایت‌تان را در صفحاتی قرار دهید که موضوع آن صفحه با موضوع لینک شما همخوانی داشته باشد. این کار باعث افزایش کیفیت بک‌لینک‌ها و معرفی مستقیم شما به مخاطبان هدف می‌شود. به عنوان مثال اگر در زمینه‌ی گردشگری فعالیت می‌کنید، بهتر است به سایت‌هایی که به هر نحوی به موضوع شما مرتبط هستند، لینک دهید. گوگل برای بک‌لینک‌های مرتبط ارزش بیشتری قائل است، زیرا افراد بیشتری روی آن کلیک می‌کنند. هرچه لینک شما با موضوع کلی سایت، انکر تکست و  موضوع صفحه‌ای که مقاله خود را در آن قرار داده‌اید همخوانی بیشتری داشته ‌باشد، اعتبار آن بک‌لینک بیشتر است.

    2-تعداد بک لینک‌های سایت مرجع (Referring domain)

    Referring domain تعداد صفحاتی را که در آن‌ها لینکتان قرار دارد، نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر شما 50 بک لینک دارید اما Referring domain سایت‌تان 25 است، یعنی لینک سایت شما 50 بار در 25 سایت قرار گرفته است. اما برای داشتن یک سایت معتبر و افزایش اعتبار بک‌لینک‌ها، به شما پیشنهاد می‌کنم که صفحات مرجع خود را که درآن‌ها لینکتان را قرار می‌دهید، افزایش دهید و در سایت‌هایی بک لینک بزنید که میان صفحات مرجع و تعداد بک‌لینک‌هایشان تعادل وجود دارد.

    3-میزان ترافیک سایت

    هیچ مدرکی مبنی بر بی ارزش بودن سایت‌های کم‌ترافیک و یا بدون ترافیک وجود ندارد. اما اگر قصد شما از لینک‌سازی، جذب ترافیک و معرفی برندتان به مخاطب است، میزان ترافیک سایت می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد تعیین‌کننده در میزان موفقیت شما در لینک‌سازی‌ باشد.

    4-استفاده از تکنیک آسمان خراش Skyscraper) )

    یکی از تکنیک‌های تولید محتوا، تکنیک آسمان خراش است.  برای نوشتن مقاله‌ و رپورتاژ آگهی، شما ابتدا باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و سپس حداکثر 10 مقاله‌ای که با کلمه کلیدی شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود، از لحاظ تعداد کلمات، کلمات کلیدی اصلی و مترادف بررسی کنید، سپس سعی کنید مقاله‌ای قوی‌تر بنویسید تا شانس حضور شما در صفحه اول افزایش یابد و به علاوه سایت مرجع، از طریق سرچ ارگانیک هم ترافیک دریافت کنید. هنگامی که لینک شما در صفحه‌ای باشد که با سرچ ارگانیک به کاربر نمایش داده می‌شود، اعتبار بک‌لینک شما افزایش می‌یابد.

    5-لینک سازی با نام تجاری

    یکی از فاکتور‌های گوگل برای بررسی اعتبار سایت شما، بررسی میزان سرچ ارگانیک برند شما است و یکی از راه‌های لینک‌سازی اصولی، لینک سازی با انکر تکست برند است. به عنوان مثال سایت خبری با مردم برای لینک‌سازی از اسم برندش در مقاله نام می‌برد. گوگل برای سایت‌هایی که بر روی برندشان کار کرده‌اند، امتیاز خاصی در نظر گرفته است و به بیشتر دیده شدن آن‌ها کمک می‌کند.

    6-شبکه‌های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های ارتباط سریع و افزایش اعتبار یک برند هستند. حضور شما در شبکه‌های اجتماعی باعث دسترسی آسان مشتریان همیشگیتان به شما و آشنایی مشتریان جدید با خدمات و برند شما می‌شود. سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی مهارت، تخصص و محصول خود را معرفی کنید و افراد را از این طریق به سایتتان هدایت کنید. اما شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر کیفیت بک لینک‌ها دارند؟

    شما می‌توانید صفحاتی که لینک سایتتان در آن قرار دارند را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و معرفی کنید و کاربران را به سمت آن صفحات هدایت کنید. قرار دادن لینک مقاله و سایت در شبکه‌های اجتماعی مانند توییر سرعت تایید و نمایش مقاله‌تان را افزایش می‌دهد، مقاله شما را به کاربران بیشتری معرفی می‌کند و اعتبار آن را افزایش می‌دهد.

     

    7.Nofollow یا Dofollow

    در دنیای وب لینک‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

    • لینک‌های Dofollow: لینک‌هایی که توسط ربات‌های گوگل بررسی‌می‌شوند.
    • لینک‌های Nofollow: لینک‌هایی که توسط ربات‌های گوگل بررسی نمی‌شوند.

    هنگامی که تصمیم به گرفتن بک لینک از سایت‌ها دارید ابتدا نوع لینک را مشخص کنید، در صورتی که لینک نُوفالو باشد، در حقیقت سایت مرجع به ربات‌ها گفته است من این سایت را تایید نمی‌کنم و ربات‌های گوگل هم سایت شما را بررسی نمی‌کنند.

    برای درک تفاوت لینک‌ها افزونه Nofollow Chrome را به کروم خود اضافه کنید، این افزونه پیوندهای Nofollow را با کادر قرمز نقطه چین در صفحه نمایش می‌دهد.

    2 1 1 - سئو خارجی (Off-Page) چیست؟ اصول لینک سازی خارجی -

    بک‌لینک‌های Nofollow معمولاً بر امتیاز و اعتبار سایت شما تأثیر زیادی ندارند، اما به شناخت سایت شما توسط ربات‌های گوگل کمک می‌کند.

    8.استفاده از سایت های وبلاگ نویسی

    نوشتن و قرار دادن لینک در سایت‌های وبلاگ نویسی به صورت رایگان، یکی از راه‌های ساخت بک لینک‌ معتبر است.

    • Blogsky.com
    • Mihanblog.com
    • Parsiblog.com
    • Persianblog.com
    • Blog.ir
    • Tebyan.net
    • Rasekhoon.net
    • Avablog.ir
    • Blogsazan.co

    شما می‌توانید در سایت‌های معرفی شده، مقاله‌ای مرتبط با کلمات کلیدی و موضوع صفحه‌تان بنویسید و یک بک‌لینک رایگان و مفید دریافت کنید. (سایت‌های وبلاگ نویسی اعتبار زیادی دارند، پس هرگز این فرصت لینک‌سازی رایگان را از دست ندهید.)

    9-ساخت بک لینک رایگان و با کیفیت توسط سایت سازها

    سایت‌‌ساز همان‌گونه که از اسمش مشخص است به شما در ساختن یک سایت، بدون نیاز به کدنویسی و مهارت خاصی کمک می‌کند. شما می‌توانید در سایت‌سازها صفحه‌ای بسازید، مقاله منتشر کنید و لینک خود را در آن قرار دهید.

    • iranserver.com
    • webzi.ir
    • see5.net
    • portal.ir
    • utabweb.net
    • sitesazz.ir
    • sitesaz.ir
    • karikweb.com
    • shopfa.com
    • webramz.com

    10-سایت‌های اشتراک ویدئو

    برخی سایت‌ها با هدف اشتراگ گذاری ویدئو در فضای وب بوجود آمده‌اند، اما برای فعال شدن این امکان، ابتدا باید برای خود پروفایل تشکیل دهید و اطلاعات خود را وارد نمایید.  برای ساخت پروفایل یکی از اطلاعاتی که از شما می‌خواهند، لینک سایتتان است.

    سایت‌های معرفی شده، از معتبرترین سایت‌های انتشار ویدئو نزد گوگل هستند و ساخت پروفایل در آن‌ها برای سئو سایت شما مفید است.

    • Aparat.com
    • namasha.com
    • namayesh.com
    • mp4.ir
    • inet.ir
    • mihanvideo.com
    • tamasha.com
    • dalfak.com
    • dinook.com

    11-سایت‌های سوال و جواب

    آیا تابحال شده است به دنبال جواب سوالی باشید و با سرچ در گوگل به صفحه‌ای برسید که در آن شخصی سوالی پرسیده است و تعدادی دیگر جواب داده‌اند؟ یکی دیگر از انواع سایت، سایت‌های سوال و جواب است که در آن کاربران سوال خود را می‌پرسند و با هم مذاکره می‌کنند. در این حین شما می‌توانید به دنبال کاربرانی باشید که مشکلشان با خدمات و محصولات شما رفع می‌شود و با قرار دادن لینکتان در جواب سوال‌ها، هم سایتتان را به مخاطبان هدف معرفی کنید و هم بک‌لینک دریافت کنید.

    • https://porseshkadeh.com
    • https://javabkoo.com
    • https://javabyab.com
    • http://www.kingit.ir
    • https://javab24.com
    • https://soja.ir

     

    12-متن انکر تکست (Anchor text)

    انکر تکست یکی از تاثیر‌گذارترین عوامل بر روی کیفیت بک‌لینک‌های شما است. انکر تکست به ربات‌ها و کاربران کمک می‌کند تا موضوع یک سایت را متوجه شوند. ربات‌ها از این طریق کلمه‌کلیدی یک سایت‌ را درک و به سایت برای داشتن جایگاه در آن کلمه کلیدی کمک می‌کنند.

    13-ظاهر بک لینک در مقاله

    سعی کنید فونت و رنگ لینکتان را از بقیه متن متمایز نمایید. به جایگاه آن دقت کنید که به چشم مخاطب بیاید. ظاهر مقاله‌ی شما بسیار مهم است و هرچه ظاهر سایت شما چشم‌نوازتر باشد، احتمال ماندگاری مخاطب در سایت و ورود به سایت پیشنهاد شده در مقاله را افزایش می‌دهد.

    آیا در بک لینک ارتباط سایت با موضوع محتوا مهم ‌تر است یا اعتبار سایت مرجع؟

     

     در این زمینه نظرات متفاوتی وجود دارد، اما طبق صحبت‌های متخصصان سئو این موضوع کاملا به هدف، نوع خدمات و  محصولات و فعالیت شما بستگی دارد. اگر هدف شما از بک‌لینک افزایش امتیاز سایت است بهتر است در یک سایت با قدرت بالا اما ارتباط کمتر به لینک و موضوع‌تان بک‌لینک بزنید. اگر هدف شما افزایش ترافیک هدفمند است، سایتی مرتبط اما باقدرت و اعتبار کمتر، پیشنهاد من است.

    در آخر

    سئو خارجی، یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های سئو است که به سایت و برند شما برای بیشتر دیده شدن، افزایش ترافیک و فروش کمک می‌کند. خلاق باشید و از تکنیک‌هایی که در این مقاله برای شما گفته‌ام به روش‌های دیگر هم استفاده کنید. اگر قصد دارید یک متخصص سئو موفق باشید، باید سعی کنید تحلیل‌گر باشید و در هر زمانی، بهترین کار را انجام دهید.  گاهی اوقات یک بک‌لینک قوی می‌تواند همه چیز را در سایت شما تغییر دهد. پس برای سئو خارجی سایت خود وقت بگذارید و هوشمندانه روی آن کار کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.