جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گیلان بیشترین سالمند را در کشور دارد
    13 مهر 1400 - 12:20
    شناسه : 188717
    0

    رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، گفت: استان گیلان، بالاترین و استان سیستان و بلوچستان، کمترین درصد سالمندی را دارند.

    پ
    پ

    بیشترین سالمند را در کشور دارد - گیلان بیشترین سالمند را در کشور دارد - بیشترین سالمند

    به گزارش مهر، محسن شتی، با بیان اینکه در سال ۱۳۵۵، امید به زندگی در کشورمان بسیار پایین‌تر از اکنون بود، افزود: اکنون امید به زندگی در کشورمان بالای ۷۵ سال است در حالی که در آن زمان حدود ۵۰ سال بود.

    وی اضافه کرد: از نظر خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان با آنچه که باید باشیم، فاصله داریم.

    شتی ادامه داد: در دو سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌ها حدود ۷۰ طرح و برنامه را آغاز کردیم، اما سرعت سالمند شدن جمعیت، بسیار زیاد است و ما باید بسیار تلاش کنیم تا این زیرساخت‌ها را به جایی برسانیم تا به خدمت به سالمند، منجر شود.

    رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: برای خدمات بهداشتی، درمانی و اقدامات حمایتی به بازنگری و حمایت جدی و تأمین منابع نیروی انسانی برای سالمندان نیازمند هستیم.

    شتی افزود: دوره دستیاری طب سالمندی داشتیم که در چند دوره دانشجو گرفت، اما متأسفانه به عللی، متوقف شد؛ به شدت به این گروه نیاز داریم و تا کنون حدود ۲۴ نفر در این زمینه دوره دیدند، اما با این تعداد سالمند بیش از دو هزار متخصص سالمندی نیاز داریم.

    وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت سالمندی داریم که در برخی از شهرستان‌ها، ۵۰ تا ۶۰ درصد ضریب اشغال تخت بیمارستان‌ها برای همین ۱۰ درصد است.

    رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت افزود: استان گیلان، بالاترین و استان سیستان و بلوچستان، کمترین درصد سالمندی را دارند.

    شتی با بیان اینکه سالمندان باید شیوه زندگی سالم را آموزش ببینند، اضافه کرد: ۱۰۰ فیلم چهار تا پنج دقیقه‌ای از این محتواهای آموزشی را آماده کردیم.

    رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در ادامه این برنامه گفت: در وزارت بهداشت از دو سال گذشته که سند ملی سالمندان ابلاغ شد تقریباً تنها دستگاهی هستیم که عملیاتی کردن سند ملی سالمندان را انجام دادیم.

    وی افزود: اگر سند ملی سالمندی در این سال‌ها عملیاتی شده بود بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.