پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با این روش ها از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید
    15 مهر 1400 - 9:37
    شناسه : 188791
    0

    حداقل دو بار در روز دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ترجیحاً بعد از هر وعده غذایی مخصوصاً قبل از خواب، مسواک بزنید.

    پ
    پ

    دندان - با این روش ها از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید - پوسیدگی دندان

    به گزارش کلان نیوز ، پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که مواد غذایی حاوی کربوهیدرات (قند و نشاسته) مانند نان، غلات، شیر، سودا، میوه، کیک یا آب نبات روی دندان ها باقی بماند. باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند این غذاها را هضم کرده و آنها را به اسید تبدیل می کنند. باکتریها ، اسید ، مواد غذایی باقی مانده و بزاق برای تشکیل پلاک ترکیب می شوند که به دندان چسبیده است. اسیدهای موجود در پلاک سطح مینای دندان را حل می کنند و باعث ایجاد سوراخی در دندان ها به نام حفره می شوند.

    جلوگیری از پوسیدگی دندان

    در ادامه روش های برای سالم نگه داشتن دندانها و لثه ها قرار دارد.

    حداقل دو بار در روز دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ترجیحاً بعد از هر وعده غذایی مخصوصاً قبل از خواب، مسواک بزنید.

    روزانه بین دندانهای خود را با نخ دندان تمیز کنید.

    روغن کره و روغن جگر ماهی

    این مواد برای حفظ بهداشت دندان مفید هستند زیرا غنی از ویتامین A ،K و D هستند. می‌توانید کپسولی استفاده کنید که حاوی هر دو باشد یا هر کدام را جداگانه مصرف کنید.

    مواد لازم

    مکمل‌های روغن کره

    مکمل‌های جگر ماهی

    نحوه استفاده

    در طول روز و با هر وعده غذایی یک کپسول مصرف کنید.

    وقتی به‌طور منظم این مکمل‌ها را مصرف کنید می‌توانید سلامت مطلوب دندان‌ها را حفظ نمایید.

    وعده غذایی مغذی

    وعده های غذایی مغذی و متعادل بخورید و میان وعده ها را محدود کنید. از کربوهیدرات هایی مانند آب نبات، اسنک ها و چیپس که می تواند روی سطح دندان باقی بماند، خودداری کنید. اگر غذاهای چسبنده خورده اید ، دقایقی بعد دندانهای خود را مسواک بزنید.

    غذاهای شیرین

    غذاهای شیرین را قطع کنید، خوردن شکر مهمترین عامل خطر برای پوسیدگی است میزان مصرف قند را به کمتر از ۱۰ درصد برای روز کاهش دهد.

    آب نمک

    این یک درمان بسیار رایج است که اکثر مردم برای هر دردی که مربوط به دندان باشد از آن استفاده می‌کنند. این روش با دور نگه داشتن باکتری از دهان فرد و از بین بردن چسبندگی از حفره دندان کمک می‌کند. همچنین باعث برقراری تعادل pH اسیدی ایجاد شده توسط حفره می‌شود.

    مواد لازم

    نمک سفره یا نمک اپسوم (۱ قاشق چایخوری)

    آب گرم (۱ لیوان)

    نحوه استفاده

    نمک را به لیوان آب گرم اضافه کرده و به درستی مخلوط کنید.

    دهان خود را با این آب نمک غرغره کرده و بشویید. حفره‌ها باید به‌درستی شسته شوند.

    بهتر است این کار را دو بار در روز انجام دهید.

    میان وعده های مکرر و مزمزه کردن را محدود کنید. خوردن یا نوشیدن کم کم در طی روز، دندانهای شما را مورد حمله مداوم قرار می دهد، خصوصاً هنگام خوردن غذاهای شیرین. باکتری های موجود در دهان شما از کربوهیدرات ها و قندها تغذیه می کنند تا اسیدی تولید کنند که مینای دندان را از بین می برد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.