سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با این حرکات و روش ها استرس خود را کاهش دهید
    15 مهر 1400 - 9:33
    شناسه : 188792
    0

    مدیتیشن باعث کاهش استرس کوتاه مدت و همچنین مزایای مداوم مدیریت استرس می شود. انواع مختلف مدیتیشن برای آزمایش وجود دارد – هر یک منحصر به فرد است و جذابیت خاص خود را دارد

    پ
    پ

    سردرد - با این حرکات و روش ها استرس خود را کاهش دهید - استرس

    به گزارش  برگزیده ها ،  یکی از موانع پیشرفت و موفقیت استرس می باشد. افراد موفق به خوبی می دانند که چگونه با استرس در کار و زندگی شان مقابله کنند و به موفقیت برسند.

    راه های کاهش استرس

    انسانها در این دنیا دو دسته هستند:افرادی که معتقدند سرنوشت شان به دست خودشان رقم می خورد و دسته دوم که منتظر می مانند تا دیگران برای آنها سرنوشت را تعیین کنند.

    گروه اول بر این باورند که نتیجه زندگی و کارها کم و بیش بر عهده خودشان است و راه دیگری ندارند اما گروه دوم همیشه منتظرند تا فردی از راه برسد و در زندگی آنها تغییر و تحول ایجاد کند.

    علاوه بر این گروه اول بخوبی می دانند چگونه استرس خود را کنترل کنند در ادامه به ارائه راه کارهای کنترل استرس از دیدگاه افراد موفق می پردازیم.

    تکنیک های آرام سازی

    مدیتیشن باعث کاهش استرس کوتاه مدت و همچنین مزایای مداوم مدیریت استرس می شود. انواع مختلف مدیتیشن برای آزمایش وجود دارد – هر یک منحصر به فرد است و جذابیت خاص خود را دارد

    وقتی روی اینجا و اکنون متمرکز باشید ، دیگر قادر نخواهید بود که در مورد اتفاقی که قبلاً افتاده است نگران باشید.

    تمرین آرامش عضلانی

    شل کردن عضلات بدن که با چند نفس عمیق شروع می شود یکی از راههای کاهش استرس است.

    شروع به سفت کردن و شل کردن هر گروه عضلانی کنید ، از پیشانی شروع کنید و تا انگشتان پا پایین بروید.

    با تمرین یاد می گیرید که تنش و گرفتگی عضلات را تشخیص دهید و راحت تر می توانید آرام شوید. هر زمان که تمرین می کنید ، باید احساس آرامش را در بدن خود تجربه کنید.

    استراحت کافی دارند

    افراد موفق می دانند استراحت مزایای ذهنی، جسمی و عاطفی زیادی دارد. ممکن است فکر کنید خوابیدن یا استراحت به نوعی وقت را هدر می دهد اما درست نیست زیرا در این زمان مغز افکار پراکنده را سازمان دهی و اطلاعات را اولویت بندی می کنند و باعث خلاقیت می شود.

    کمی پیاده‌روی کنید

    ورزش کردن یکی  از عوامل فوق‌العاده موثر در کاهش استرس است که می‌تواند در عرض چند دقیقه موثر واقع شود. پیاده‌روی کردن به شما این امکان را می‌دهد که از تغییر محیط لذت ببرید و شما را به یک چارچوب ذهنی متفاوت می‌رساند. در همین حین، از فواید ورزش کردن نیز بهره‌مند می‌شوید و علاوه بر کاهش و درمان استرس خود، به سلامت جسم خود نیز توجه کرده‌اید. راه رفتن، حتی اگر برای استراحت از یک کار خسته‌کننده در دفتر و یا یک پیاده‌روی طولانی در پارک بعد از کار باشد، یک راه ساده اما موثر برای جوان کردن ذهن و بدن و کاهش و درمان استرس برای کوتاه‌مدت است.

    به موسیقی گوش فرا دهید

    اگر تحت‌تاثیر یک وضعیت استرس زا قرار گرفته‌اید، سعی کنید استراحت کنید و به موسیقی ملایم گوش دهید. پخش موسیقی آرام تاثیر مثبتی بر مغز و بدن دارد و فشار خون را کاهش می‌دهد و باعث کاهش کورتیزول (هورمونی که به استرس مرتبط است) می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.