×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

حسن محمدیاری - برنامه مجلس برای حل مشکل بیکاری و بیمه ۴ میلیون جوان/ دولت ساز و کاری را برای بیمه جوانان بیکار بیندیشد -

به گزارش «بامردم» به نقل از تسنیم؛ حسن محمدیاری درباره اقدامات کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع آسیب‌های اجتماعی که چندی پیش گزارش آن در کمیسیون آماده شد اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی متولی اصلی رصد آسیب‌های اجتماعی و بررسی آن‌ها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنیم گزارش آسیب‌های اجتماعی پس از تکمیل در کمیسیون در صحن مجلس مطرح شود تا راهکارهای سازنده برای حل آسیب‌های اجتماعی در شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ که به میزان بیشتری با این آسیب‌ها مواجه هستند ارائه شود.

وی در پاسخ به سئوال آخرین وضعیت طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی که بررسی آن با تأخیر مواجه شده افزود: به دلیل مواجهه با تعطیلات تابستانی رسیدگی‌ به برخی از طرح‌ها و لوایح در کمیسیون با تأخیر مواجه شد اما این طرح در اسرع وقت بررسی می‌شود.

محمدیاری خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی بخش زیادی از مشکلات کارگران در حوزه بیمه را حل و فصل کرده و مراجعات مربوط به این حوزه را کاهش می‌دهد امیدواریم با رفع این خلأ قانونی، مطالبات کارگران ساختمانی مرتفع شود.

وی درباره برنامه مجلس برای حل مشکل بیکاری و بیمه ۴ میلیون جوان بیکار در کشور با بیان اینکه معضل بیکاری جوانان در کشور سابقه‌ای دیرینه داشته و اتفاق تازه‌ای نیست افزود: ما در سال‌های اخیر نه تنها در رفع بیکاری جوانان موفق نبودیم بلکه تعداد مراجعین جویای کار روز به روز بیشتر شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه برای متقاضیان کار هیچ پوشش بیمه‌ای وجود ندارد ابراز داشت: دولت مکلف به اختصاص بیمه بیکاری به این قشر است و امیدواریم دولت جدید در قالب لایحه، ساز و کاری را برای بیمه جوانان بیکار بیندیشد تا شاهد حل این مشکل باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی حل معضل بیکاری را در گرو پای‌کار آمدن تمامی متولیان امر دانست و عنوان کرد: در بحث ایجاد اشتغال در غرب استان گیلان شاهد کم‌کاری هستیم و بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی جوانان وجود ندارد.

محمدیاری گفت: از طرفی از سوی بخش خصوصی که تأکید داریم از ظرفیت آن‌ها در این زمینه بهره‌گیری کنیم هیچ همکاری در غرب استان گیلان شاهد نیستیم و این زیبنده نیست که جوانی تحصیل کرده و مستعد کار باشد اما زیرساختی برای اشتغال‌زایی او تعریف نشده باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از محدودیت صادرات کیوی بیان کرد: کیوی یکی از محصولات استراتژیک در غرب استان گیلان است که اکنون در حوزه محدودیت صادرات این محصول با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تاریخ مقرر شده برای صادرات محصول کیوی ۱۵ مهرماه مشخص شده است ابراز داشت: قطعاً اگر تاریخ محدودیت صادرات کیوی به عقب‌ نیافتد سبب می‌شود تا در بخش زیرساخت‌های سردخانه‌ای شاهد رانت‌خواری سودجویان باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: با اعمال این تاریخ برای صادرات، کشاورزان ناچار می‌شوند محصول خود را با قیمت بسیار پایین به واسطه‌گران و دلالان بفروشند در حالی که خود مستعد صادرات آن هستند.

محمدیاری در پاسخ به نتیجه پیگیری‌های انجام شده در جهت پرداخت حقوق معوق کارگران سد شفارود با بیان اینکه برای پیگیری معوقات کارگران سد شفارود هیچ اهتمامی از سوی مسئولان دیده نمی‌شود گفت: گویا هیچ فرد و سازمانی متولی و پیگیر کار نیست.

وی افزود: وزیر نیرو پیش از تعطیلات دو هفته‌ای اخیر مجلس به بنده قول داد تا در مدت دو هفته کار کارشناسی در این زمینه انجام و گزارش آن ابلاغ شود اما هیچ کس تاکنون پاسخگو نبوده لذا بنده در آینده‌ای نزدیک این موضوع را مجدداً در مجلس پیگیری خواهم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.