×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

11 3 - معرفی زنان کارآفرین کشاورز - زنان

زنان کشاورز در سراسر ایران، کارهای بزرگی انجام داده‌اند، بسیاری از آن‌ها نه تنها، موجب خوداشتغالی خود شده‌اند بلکه، تغییرات اساسی در فرایند زندگی بانوان محل زندگی‌شان هم ایجاد کرده‌اند، از زنان سیستان و بلوچستانی گرفته تا بانوان کوشای آذربایجان غربی.

وب سایت کافه‌کشاورز برای معرفی این زنان، شروع به مصاحبه و معرفی آن‌ها کرده است، بخش زنان در کشاورزی، ماحصل این معرفی‌ها هست. اینکه چطور یک زن تحصیل‌کرده به روستای پدریش برمی‌گردد و شروع به زراعت، باغبانی، پرورش ماهی و تولید فرآورده‌های کشاورزی چون چیپس میوه و دمنوش می‌کند.

22 4 - معرفی زنان کارآفرین کشاورز - زنان

شما در این وب‌سایت علاوه بر مطالعه زندگی زنان کارآفرین کشاورز می‌توانید در بخش بخون، الهام بگیر، کارت رو شروع کن با محتواهای کاربردی در زمینه اشتغال و کسب‌وکارهای کشاورزی نیز آشنا شوید.

33 3 - معرفی زنان کارآفرین کشاورز - زنان

وب سایت کافه کشاورز به عنوان یک پایگاه خبری صنایع کشاورزی فعالیت می‌کند و با انتشار و بازتاب خبرهای این حوزه، به انتشار یادداشت‌های تخصصی در زمینه‌ی صنایع تبدیلی، گردشگری کشاورزی، مدیریت مزرعه، فناوری‌ها و نوآوری‌های کشاورزی و فرآورده‌ها می‌پردازد.

44 - معرفی زنان کارآفرین کشاورز - زنان

منظور از صنایع تبدیلی چی هست؟

صنایع تبدیلی کشاورزی در سه حوزه‌ی تولید و فرآوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی و خدمات خلاصه می شود، فرآوری و بسته بندی انواع مواد غذایی، محصولات کشاورزی (سنتی، صنعتی ) و گیاهان دارویی؛ بسته بندی و درجه بندی محصولات زراعی؛ تهیه و بسته‌بندی سبزیجات فرآوری شده (خشک شده، پودر، سرخ کرده، پاک شده و خرد شده)؛ تهیه و بسته‌بندی بذر محصولات جالیزی؛ بلغورسازی؛ فرآوری محصول زعفران (خشک کردن، درجه‌بندی و بسته‌بندی)؛ فرآوری و بسته‌بندی زرشک؛ تولید ماکارونی؛ خشک کردن، فرآوری و بسته‌بندی میوه‌جات، غلات، حبوبات و خشکبار؛ بسته‌بندی و پاک کردن انواع دانه‌های روغنی (سویا، ذرت و مغز تخمه‌ها)؛ بسته‌بندی انواع محصولات باغبانی (انگور، توت، توت فرنگی و…)؛ فرآوری و بسته‌بندی انواع جوانه‌ها (گندم، ماش،عدس و …)؛ تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های کنجد (ارده، حلوا و …)؛ کشمش پاک‌کنی و بسته‌بندی؛ خدمات جمع آوری شیر؛ تولید ژل رویال از زنبور عسل؛ فرآورده‌های لبنی، ماست‌بندی مانند (کشک، پنیر، دوغ)؛ کشتارگاه دام و طیور؛ بسته‌بندی گوشت و مرغ؛ فرآورده‌های گوشتی؛ کنسرو ماهی؛ عمل‌آوری ماهی و میگو و پودر ماهی؛ فرآورده‌های زیتون؛ فرآوری و بسته‌بندی عسل؛ تولید و بسته‌بندی ترشیجات و شور؛ تولید گلاب و عرقیات گیاهی؛ تولید و بسته‌بندی آبلیمو، آبغوره، سرکه، نارنج و …؛ تولید آرد؛ پخت انواع نان؛ برنجکوبی؛ شیرینی‌پزی سنتی و صنعتی؛ نخودپزی (نخودچی)؛ شیره انگور؛ نبات‌پزی؛ تهیه لواشک؛ تهیه مرباجات؛ تهیه ترشیجات؛ خرد کردن و بسته‌بندی قند؛ تهیه ماهی فرآوری شده ( دودی – شور)؛ تولید انواع رب؛ تولید رشته آشی؛ بسته‌بندی و فرآوری خرما؛ تولید و بسته‌بندی کودهای ارگانیک؛ تهیه انواع کودهای فسیلی، ورمی کمپوست؛ تهیه و بسته‌بندی بذر، پیاز و غده انواع گلها و گیاهان زراعی و زینتی؛ تاکسیدرمی پرندگان و حیوانات و آبزیان؛ بسته‌بندی تخم‌مرغ بومی و  ابریشم‌کشی از مصادیق صنایعی است که پس از تولید کشاورزی شکل می‌گیرند.

جالب است بدانید بیش از هفتاد درصد ارزش افزوده‌ی صنعت کشاورزی، پس از تولید است و این در حالی است که ما در ایران بیشترین ضایعات محصولات خام کشاورزی را دارا هستیم، محصولاتی که در بیشتر مواقع، خود منابع انرژی هستند.

رشد صنایع تبدیلی و احداث کارگاه‌های فرآوری در سر مزارع و اجرای کشاورزی قراردادی، کمک شایانی می‌تواند در اشتغالزایی و افزایش سود فعالیت کشاورزی در کشور داشته باشد.

اگر در زمینه‌ی کشاورزی، کارآفرین هستید و کسب‌وکاری دارید، وب سایت کافه‌کشاورز، کسب‌وکارهای کوچک و کارگاهی را بصورت رایگان معرفی می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.