×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شکل کامل شبکه ملی اطلاعات - راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات تا ۳ سال آینده - اینترنت ملی

به گزارش «بامردم» به نقل از صدا و سیما، دکتر عیسی زارع پور افزود: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به اینترنت جهانی نیست بلکه به معنای آن است که در کشور یک شبکه پُر ظرفیت داشته باشیم تا هر وقت بخواهیم به ارتباطات بین الملل مرتبط شویم، از حداکثر ظرفیت خودمان استفاده کنیم و تجربه خوبی در آینده داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید محصولات مرتبط با حوزه ارتباطات در کشور داریم تجهیزاتی مانند مودم آنتن تا تجهیزات شبکه انتقال انواع سوئیچ‌ها و تجهیزات و لایه‌های مختلفی که واقعا مایه افتخار است.

وزیر ارتباطات گفت: توانمندی‌های زیادی در کشور وجود دارد و می‌شود از آن استفاده کرد و برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور صادرات این محصولات را نیز به کشور‌های دیگر داریم و امروز شاهد محصولات ایرانی در بازار‌های خارجی هستیم و کشور‌های خارجی و همسایه نیز از محصولات ما درحال حاضر استفاده می‌کنند.

زارع پور افزود: شبکه ملی اطلاعات، طرحی بزرگ است که بخش‌هایی از آن در ۸ سال اخیر اجرا شده است و نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته ایم.

به گزارش ایرنا:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح صیانت از فضای مجازی دارای نقاط مثبت بسیاری است اما نقاط چالش برانگیزی دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

«عیسی زارع‌پور» درباره طرح صیانت افزود:‌ برای روز یکشنبه که زمان رسیدگی به طرح صیانت از قضای مجازی است، نماینده خود را معرفی کرده ایم و حضور فعالی برای ارتقا این طرح خواهیم داشت.

وی افزود: البته هنوز چیز مکتوبی وجود ندارد و باید کمیسیونی از نمایندگان مختلف برگزار شود تا بتوانند به با کمک دیگر نمایندگان طرحی را تهیه کنند و آن را به تصویب برسانند. اکنون یک پیش نویس تهیه شده که به هیچ وجه به معنای این نیست که باید اجرا شود.

زارع پور تاکید کرد: معتقدیم این طرح علاوه بر نقاط مثبت نقاط چالش برانگیزی دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات افزود: درباره طرح صیانت نظرات جدی داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: معتقدم در عین حال که می توان فضای مجازی را نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد، از این فرصت نیز برای پیشرفت کشور به صورت حداکثری استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.