شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چه گیاهی برای کاهش فشار خون مفید است؟
    27 مهر 1400 - 10:34
    شناسه : 189177
    0

    ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از دمنوش ها و عرقیات گیاهی مفید برای کاهش فشار خون را به شما معرفی کنیم.

    پ
    پ

    فشار خون یکی از بیماری های رایج جوامع امروزی است که به علت رژیم غذایی ناصحیح افراد، عدم فعالیت درست بدنی و … به وجود می آید. این مشکل برای اکثر مردم از جمله افراد میانسال و کهنسال به وجود می آید و بروز این بیماری در سن بالا بسیار خطرناک تر از سنین پایین است. برای رفع و مبارزه با این بیماری دارو های شیمیایی گسترده ای وجود دارد ولی چه گیاهی برای کاهش فشار خون مفید است؟

     ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از دمنوش ها و عرقیات گیاهی مفید برای کاهش فشار خون را به شما معرفی کنیم.

    1 - چه گیاهی برای کاهش فشار خون مفید است؟ -

    عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون

    چه عرقیات گیاهی برای کاهش فشار خون خوب است؟

    در ادامه به معرفی و بررسی برخی از عرقیات گیاهی مناسب برای کاهش فشار خون می‌پردازیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید!

    عرق بوکو:

    گیاه بوکو یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است که برای کاهش فشار خون بسیار مفید است. عرق بوکو یکی از بهترین عرقیات گیاهی برای کاهش فشار خون می باشد. عرق گیاه بوکو علاوه بر کاهش فشار خون ویژگی های دیگری مثل ضد التهاب طبیعی، ادرار آور و … نیز دارد. شما میتوانید علاوه بر عرق گیاه بوکو از دمنوش آن نیز برای مبارزه با فشار خون استفاده کنید.

    عرق زیرفون:

    زیرفون یک گیاه درختی برگ ریز است که از گل، پوست و برگ آن در طب سنتی آسیا و اروپا استفاده می شده است. در حال حاضر نیز از این گیاه و عرق تولید شده از این گیاه برای کاهش فشار خون استفاده میشود. عرق زیفرون یکی از بهترین عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون است که کاربرد های دیگری نیز در پزشکی دارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف این عرق گیاهی حساسیت دارند و ممکن است برای برخی از ان ها باعث بروز حساسیت پوستی شود.

    2 - چه گیاهی برای کاهش فشار خون مفید است؟ -

    عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون

    عرق گیاه بومادران:

    عرق گیاه بومادران یکی دیگر از عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون است. گیاه بو مادران دارای حدود ۸۰ گونه در طبیعت می باشد که تمام گونه های آن برای کاهش فشار خون مفید نیستند و تنها تعداد خاصی از آنها می تواند بیماری فشار خون را بهبود ببخشند. این عرق گیاهی برای افرادی که در دوره بارداری یا شیردهی قرار دارند توصیه نمی شود.

    گلاب:

    یکی از معروف ترین و محبوب ترین عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون می باشد. این عرق گیاهی که دارای طبع گرم و متعادلی می باشد برای تقویت دستگاه گردش خون بدن بسیار مفید است و میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی بیماری فشار خون بالا داشته باشد. این عرق گیاهی خاصیت های دیگری نظیر پایین آرام بخشی، ضد التهاب بودن و … نیز دارد.

    عرق زیره سیاه:

    یکی از بهترین عرقیات گیاهی کاهش دهنده فشار خون ، عرق زیره سیاه است. گیاه زیره سیاه یک گیاه علفی دو ساله است که دارای طبعی گرم است. در لیست عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون، عرق زیره سیاه یکی از بهترین گزینه ها موجود است. مصرف مرتب و روزانه این عق گیاهی باعث میشود که پس از یک دوره مصرف، بیماری شما به میزان بسیار زیادی کنترل یا درمان شود.

    عرق هل:

    دانه ی هل یکی از پرکاربرد ترین دانه های گیاهی موجود در نزد ما ایرانیان است. عصاره این دانه گیاهی بسیار خوشبو و معطر است و برخلاف اغلب عرقیات گیاهی که مصرف آنها برای بسیاری از افراد خوشایند نیست، به راحتی مصرف می شود. امروزه عرق هل را با کمک دستگاه های صنعتی پیشرفته تهیه می کنند. عرق هل یکی از عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون است که برای بهبود عملکرد دستگاه گردش خون نیز بسیار مفید است. این عرق گیاهی دارای مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم می باشد و نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون نیز دارد.

    3 - چه گیاهی برای کاهش فشار خون مفید است؟ -

    عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون

    عرق دارچین:

    دارچین یک گیاهی دارویی است که امروزه به عنوان ادویه در بسیاری از غذا نیز استفاده می شود. عرق دارچین علاوه بر اینکه جز عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون می باشد، در بهبود عملکرد مغز، از بین بردن اضطراب و استرس و … نیز کاربرد دارد. اضافه کردن مقداری از عرق هل به عرق دارچین می تواند عطر و طعم بسیار خوبی به آن اهدا کند و بسیار تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری فشار خون بالا داشته باشد.

    چه دمنوشی باعث کاهش فشار خون میشود؟

    استفاده از دمنوش های گیاهی برای درمان فشار خون بالا به عنوان راه کم هزینه و بدون خطر با اثر بخشی بسیاری همراه است. به همین دلیل فروش دمنوش گیاهی در کشورهای مختلف جهان با رشد قابل توجه ای رو به رو شده است. در ادامه برخی از دمنوش های مفید برای کاهش خون را باهم بررسی خواهیم کرد:

     

    دمنوش آویشن با عناب در کنار کاهش فشار خون در رفع غلظت خون نیز تاثیر بالایی دارد و در درمان تنگی نفس نیز موثر است.

     

    دمنوش چای سبز از قوی ترین دمنوش ها است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و تاثیر مستقیمی بر روی فشار خون دارد.

      

    دمنوش چای کوهی در پایین آوردن فشار خون بسیار موثر است.

     

    دم‌نوش چای ترش، دمنوش گل گاو زبان و لیمو امانی برای کاهش فشار خون مفید است.

     

    دمنوش  بابونه

    بابونه یک گیاه آرام بخش است که بیشتر افراد از خواص آن جهت تمدد اعصاب استفاده می کنند. بیشتر افراد جهت خواب راحت تر و آرامش ذهن و بدن از این دمنوش استفاده زیادی می کنند. این دمنوش یک راه حل ایده آل برای کاهش فشار خون بالا است که می تواند به رفع گرفتگی های در عروق خونی و شریان ها کمک شایانی کند.

     

    دمنوش گیاهی زنجبیل

    پژوهش های انجام شده در منابع قابل اعتماد پزشکی اروپا و آمریکا نشون داده اند که مصرف زنجبیل می تونه فرد رو در برابر بیماری های قلبی محافظت کنه. همچنین خواص دارویی زنجبیل ممکنه در رفع مشکلات زیر به فرد کمک بکنه:

    • درمان و کاهش فشار خون بالا
    • از حملات قلبی جلوگیری می کنه.
    • از لخته شدن خون جلوگیری می کنه.
    • تسکین سوزش قلب
    • کاهش کلسترول
    • گردش خون رو بهبود می بخشه.

     

    کنترل فشار خون با زعفران

     

    زعفران تنها گیاه در طبیعت است که بیش از ۱۵۰ ترکیب معدنی مختلف دارد که این ترکیبات برای بدن لازم و ضروری هستند. از جمله مهم ترین این مواد می توان به کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ها، کروسین و سافرانال اشاره کرد. همچنین علاوه بر این موارد زعفران گیاهی غنی از مواد معدنی و ویتامین می باشد.

    ترکیبات موجود در زعفران باعث افزایش گردش خون و سوخت و ساز بدن می شود. افزایش گردش خون در کنترل فشار خون بسیار تاثیر گذار است. طبق تحقیقات انجام شده در جهان و حتی طب سنتی ایران، تاثیر زعفران بر کاهش فشار خون اثبات شده است. بنابراین این تصور که زعفران باعث افزایش فشار خون می شود، تصوری کاملا اشتباه است و هیچ دلیل علمی در این زمینه وجود ندارد.

    4 - چه گیاهی برای کاهش فشار خون مفید است؟ -

    تاثیر زعفران بر کاهش فشار خون در دوران بارداری

     

    تحقیقات انجام شده در علم پزشکی ثابت می کند که مصرف منظم زعفران در دوران بارداری به کاهش فشار خون بالای مادران باردار کمک می کند. ضربان قلب زنان ممکن است در طول بارداری ۲۵ درصد افزایش پیدا کند و موجب نوسان فشار خون شود. زعفران به دلیل دارا بودن پتاسیم و کروکتین به تنظیم ضربان و فشار خون در بارداری کمک می کند.

    در انتها به این نکته توجه داشته باشید که اگر در دوره ای خاص مثل دوره بارداری یا شیردهی قرار دارید یا اگر دارای حساسیت یا بیماری خاصی می باشید  قبل از مصرف هر کدام از عرقیات گیاهی فوق باید با پزشک مشورت کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.