جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سه ماسک خانگی برای پوست‌های خشک
    30 مهر 1400 - 10:52
    شناسه : 189320
    0

    استفاده از ماسک بهترین انتخاب برای مراقبت از پوست خشک است. لازم است بدانید برای بهبود بافت‌های آسیب دیده پوست خشک باید به صورت روزانه از آن مراقبت کنید.

    پ
    پ

    صورت - سه ماسک خانگی برای پوست‌های خشک -

    مراقبت از پوست و انجام روش‌های صحیح برای حفظ سلامت آن اهمیت زیادی دارد. افرادی که دارای پوست خشک هستند همیشه از ظاهر صورت خود شکایت دارند. زیرا پوست‌های خشک به دلیل از دست دادن آب، بسیار حساس‌تر و شکننده‌تر هستند به همین علت زودتر دچار چین و چروک و التهاب می‌شوند. این افراد همیشه باید توجه داشته باشند که از محصولات آرایشی اصل استفاده کنند.

    آشنایی با پوست خشک و حساس

    کاهش فعالیت غدد چربی باعث بروز خشکی پوست می‌شود. پوست خشک بسیار مستعد حساسیت و التهاب است. از جمله مشکلات پوست خشک پوسته پوسته شدن، قرمز شدن، خارش، زبری پوست و حساسیت آن است. عواملی مانند تغییر آب و هوا و دمای بالا باعث تحریک پوست خشک می‌شود. اگر دارای پوست خشک و حساس هستید باید از کرم‌های مرطوب‌کننده و یا روغنی استفاده کنید که باعث افزایش رطوبت پوست شما شوند.

    چه عواملی باعث خشکی پوست می‌شوند؟

    عوامل مختلفی در ایجاد خشکی پوست و یا تحریک آن نقش دارند. از جمله‌ی این عوامل تغییرات آب و هوایی، باد‌های شدید و هوای گرم و خشک است. استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت و غیر بهداشتی باعث کاهش چربی مفید پوست می‌شود. همچنین استفاده از صابون و شستن زیاد صورت در افزایش خشکی پوست بسیار موثر است. تغذیه نا‌مناسب، مصرف کم آب، سیگار کشیدن، ژنتیک، استرس و افزایش سن دیگر عوامل خشکی پوست به حساب می‌آیند.

     شستشوی صحیح پوست خشک

    با شستشوی صحیح صورت به سادگی می‌توانید از بسیاری از بیماری‌های پوستی جلوگیری کنید و پوست شاداب و با طراوتی داشته باشید. اگر پوست خشکی دارید، صورت خود را با آب ولرم هنگام صبح شستشو دهید و برای پاک کردن آن در شب از پاک‌کننده‌های ملایمی که دارای مرطوب‌کننده هستند استفاده کنید. اگر پس از مصرف یک پاک‌کننده، پوست بیش از حد خشک و تحریک شد، نشانه آن است که آن محصول مناسب پوست شما نیست. حمام کردن باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. اما استفاده از آب داغ چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و عامل خشک شدن بیشتر آن خواهد شد. توصیه می‌کنیم برای افزایش رطوبت پوست هر چند وقت به سونا بروید این کار کمک می‌کند پوست‌تان مرطوب شود. بهترین راه شستن پوست خشک با دست است. شستشوی پوست خشک با دست باید به آرامی صورت گیرد و حالتی دایره مانند و ماساژ‌گونه داشته باشد. این روش بخصوص در اطراف چشم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا مالش شدید پوست موجب تحریک و التهاب آن خواهد شد. استفاده از آب ولرم و حوله پنبه‌ای تمیز توصیه می‌شود.

    نکات طلایی برای پوست‌های خشک

    رژیم غذایی مناسب برای پوست‌های خشک

    داشتن رژیم غذایی سالم برای مراقبت از پوست خشک و حساس بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید خشکی پوست به‌ دلیل کمبود آب در بدن اتفاق می‌افتد، پس با خورد آب زیاد و مواد غذایی دارای فیبر می‌توان تا حدی این کمبود را جبران کرد. خوردن سبزیجات سبز و زرد به دلیل داشتن بتاکاروتن بسیار توصیه می‌شوند. ترکیبات دارای ویتامین آ انتخاب مناسبی برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده هستند. پس بهتر است آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و تا حد امکان از خوردن غذا‌های نا‌سالم مانند فست فود خود‌‌داری کنید.

    پاکسازی پوست

    یکی از راه‌های مراقبت از پوست خشک، پاکسازی آن است. پاکسازی پوست باعث از بین بردن سلول‌های مرده سطح آن می‌شود. تجمع سلول‌های مرده‌ باعث عدم ترشح غدد چربی و در نتیجه خشک شدن پوست می‌شود. شستشوی پوست خشک باید با ژل و یا فوم مخصوص آن انجام شود. زیرا این محصولات دارای PH مناسب برای این پوست‌ها هستند و مانع از خشکی آن می‌شوند. بعد از شستشوی صورت استفاده از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان ضروری است، زیرا این کار باعث افزایش شادابی و طراوت پوست شده و در طی روز رطوبت مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

    محصولات مناسب پوست خشک و حساس

    در خرید محصولات آرایشی بسیار دقت کنید. اگر پوست خشک و حساسی دارید بهتر است بدانید که ترکیبات دارای عطر، اسانس و الکل مناسب پوست شما نیستند. از تونر استفاده کنید تا آلودگی‌های سطح پوست که باعث تحریک و یا تشدید خشکی می‌شوند را کاهش دهد. لباس‌هایی که این دسته از افراد استفاده می‌کنند بهتر است که از نوع پنبه یا الیاف طبیعی باشد تا به پوست آسیب نزند. استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست خشک را فراموش نکنید. افرادی که پوست حساس دارند باید از ضد آفتاب‌هایی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنند، دقت کنید ماده‌ی موثر در آنها اکسید روی و یا دی اکسید تیتانیوم باشد.

    ماسک مناسب پوست خشک

    استفاده از ماسک بهترین انتخاب برای مراقبت از پوست خشک است. لازم است بدانید برای بهبود بافت‌های آسیب دیده پوست خشک باید به صورت روزانه از آن مراقبت کنید. خرید ماسک صورت، تونر و کرم مرطوب‌کننده را در اولویت قرار دهید. انتخاب ماسک صورت خانگی برای پوست خشک ایده ‌آل محسوب می‌شود، چون دارای مواد مغذی و طبیعی است و هیچ‌گونه آسیبی به پوست نمی‌رساند. میوه‌هایی مثل سیب، آووکادو و هلو به طرز شگفت‌انگیزی روی پوست خشک اثر می‌گذارند و باعث تقویت و افزایش طراوت آن می‌شوند. شما می‌توانید با ترکیب برخی از مواد موجود در آشپزخانه، در عرض چند دقیقه، انواع مناسبی از ماسک صورت برای پوست خشک خود تهیه کنید.

    دلایل استفاده از ماسک صورت

    دلایل زیادی برای استفاده از ماسک صورت وجود دارد. ماسک صورت به از بین بردن آلودگی‌های سطح پوست، ناشی از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده کمک می‌کند. ماسک صورت می‌تواند علاوه بر کاربرد درمانی به زیبای پوست نیز کمک کند و باعث کاهش چین و چروک ناشی از افزایش سن و یا استرس شود. همچنین استفاده مرتب از ماسک باعث از بین بردن دانه‌های سر‌سیاه، جای لکه و افزایش نشاط و طراوت پوست ‌می‌شود.

    نحوه استفاده از ماسک

    ماسک‌ها انواع مختلفی دارند برخی از آنها به شکل مایع غلیظ و یا خمیری هستند که باید به صورت کرم روی صورت بمالید. نوع دیگری از ماسک‌ها به شکل نقاب هستند که به درستی باید روی صورت قرار بگیرند. ماسک‌ را در مدت زمان معینی  بین 10 تا 20  دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. بعد از شستشوی صورت بهتر است که از کرم‌های مرطوب‌کننده، کرم دور چشم و تونر استفاده کنید. سه نمونه از ماسک‌های پر‌طرفدار پوست خشک به ترتیب زیر است:

    ماسک شیر

    یکی از ماسک‌های پر‌طرفدار برای افراد با پوست خشک ماسک شیراست. برای تهیه این ماسک نیاز به یک قاشق چای‌خوری شیر، یک قاشق چای‌خوری آلوئه ورا، یک قاشق چای‌خوری خمیر بادام (از شب قبل آماده شده) و یک قاشق غذا‌خوری عسل رقیق داریم. تمامی این مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی صورت خود بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید و با آب گرم بشویید.

    فواید:

    این ماسک یکی از ساده‌ترین انواع ماسک صورت برای پوست خشک است. این ماسک به دلیل داشتن آلوئه ورا و شیر باعث مرطوب‌کنندگی، نرمی، شادابی و روشن شدن پوست صورت می‌شود.

    ماسک نارگیل

    برای تهیه این ماسک فوق‌العاده نیاز به نصف قاشق غذا‌خوری پودر کاکائو، نصف قاشق غذا‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری آرد جو دوسر یا نخود و دو قاشق چای‌خوری روغن نارگیل داریم. تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید سپس با کمک یه برس تمیز آن را روی صورت خود بمالید و بعد از خشک شدن آن را بشویید.

    فواید:

    مهمترین مزیت این ماسک خاصیت آنتی‌اکسیدانی و پاک‌کنندگی کاکائو است که حالت خستگی پوست را از بین می‌برد. و به دلیل وجود روغن نارگیل در آن باعث افزایش رطوبت و کاهش التهاب پوست می‌شود. عسل نیز به افزایش رطوبت پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

    ماسک خیار

    یکی از ماسک‌های محبوب بین افراد با پوست خشک ماسک خیار است. برای تهیه این ماسک یه عدد خیار را خورد می‌کنیم و به آن یک قاشق غذا‌خوری شکر اضافه می‌کنیم. این مخلوط را داخل یخچال قرار دهید. سپس به وسیله‌ی یک برس تمیز روی صورت خود بمالید.

    فواید:

    خیار به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب باعث آبرسانی  پوست می‌شود. همچنین خیار اثر خنک‌کنندگی دارد و پوست را نرم و لطیف می‌کند بنابراین برای پوست خشک بسیار مناسب است و می‌تواند التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. خیار همچنین به جوان سازی پوست کمک می‌کند.

    استفاده از ماسک صورت در هنگام شب

    اگر به دنبال پوستی شاداب و جوان هستید قبل از خواب از ماسک استفاده کنید. چرا که در طول شب و در هنگام خواب، تمام سلول‌های بدن و پوست در حالت ترمیم و بازسازی هستند و اگر در همین زمان از ماسک صورت استفاده شود، روند بهبودی پوست بهتر پیش می‌رود و پوستی جوان‌تر خواهید داشت.

    کلام آخر

    پوست خشک و حساس نیاز به مراقبت و رسیدگی زیادی دارد، بهتر است برای حفظ طراوت و شادابی آن از محصولات روغنی و آبرسان با کیفیت استفاده کنید. امیدوارم مطالب این قسمت برای‌تان مفید باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.