سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41510 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا فلافل پرطرفدارترین ساندویچ در ایران است؟
    04 آبان 1400 - 0:21
    شناسه : 189449
    0

    وقتی غذای پیشنهادی فست فود باشد، کمتر کسی پیدا می شود که آن را رد کند، و اگر غذایی که به آن دعوت شده اید جزو سالم ترین غذا ها باشد بهترین فست فود دنیا خواهد بود.

    پ
    پ

    - چرا فلافل پرطرفدارترین ساندویچ در ایران است؟ -

    وقتی غذای پیشنهادی فست فود باشد، کمتر کسی پیدا می شود که آن را رد کند، و اگر غذایی که به آن دعوت شده اید جزو سالم ترین غذا ها باشد بهترین فست فود دنیا خواهد بود. فلافل پرطرفدارترین ساندویچ در ایران است که با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، یکی از غذاهای خوشمزه محسوب می شود، غذایی که عطر و طعم دلپذیری دارد، و عاشقان فلافل اجازه نداده اند که کمیاب بماند، شما هر کجای ایران و حتی جهان که باشید، در یک جمع دوستانه می توانید طعم فلافل را به خاطر بسپارید.

    سفر تند و تیز فلافل پرطرفدارترین ساندویچ ایران از غرب به شرق جهان

    اگر هنگام خوردن غذای لذیذی مثل فلافل تاریخچه پیدایش و گسترش آن را در سراسر جهان بدانید حتما خوردن آن برای شما لذت بخش تر خواهد شد. اما معمولا غذاهایی که طرفداران بسیاری دارد، مدعیان فراوانی هم خواهد داشت و کشورهای زیادی هستند که دوست دارند آن را به نام خود ثبت کنند. فلافل یکی از این خوراکی های خوشمزه است که لبنانی ها آن را جزو ابداعات خود می دانند. برخی می گویند ریشه فلافل از کلمه فلفل است و از آنجایی که لبنانی ها به غذاهای تند علاقه دارند، آن را به فهرست غذایی خود اضافه کرده اند.

    عده ی دیگری معتقدند که همسایه غربی تر کشورهای خاورمیانه یعنی مصر محل پیدایش فلافل است. نقل قولی وجود دارد که مسیحیان ساکن مصر زمانی در سال را به روزه داری می گذرانند و در این ایام به خوردن غذاهای گیاهی می پردازد و از خوردن فرآورده های گوشتی خودداری می کنند.

    این انتخاب می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد چون شکل غذا اهمیت زیادی دارد و باید به گونه ای باشد که اشتهای افراد را تحریک کند، اتفاقا فلافل با ظاهر سوخاری و چاق و چله خود، طعم غذاهای گوشتی را به ذهن یادآوری می کند، و در عین حال با داشتن مواد اولیه گیاهی، پرطرفداراست.

    2 - چرا فلافل پرطرفدارترین ساندویچ در ایران است؟ -

    علت پرطرفدار بودن فلافل در جهان

    ظاهر غذا و عطر و بوی آن تاثیر فوق العاده ای در جذب مخاطب خواهد داشت. فلافل شکل اشتها آوری دارد، و تنها خوردن یه گاز  از آن لذت این غذا را زیر دندان ها به جا میگذارد.

    پایه این غذا از نخود تشکیل شده است، اگر شما در آشپزی و تهیه دسرهای متنوع دستی داشته باشید، حتما طعم نخود را در انواع خوراکی های خوشمزه چشیده اید، مثلا نخودآب غذای ساده ای است که از نخود و ادویه تهیه می شود اما طعم بی نظیر آن شما را دعوت می کند که آن را در فهرست غذایی خود قرار دهید.

    در سوریه و شام به غیر از نخود از سبزیجات دیگری در ساندویچ فلافل استفاده می شود. جعفری یکی از این سبزیجات است که طعم جدید و خوشمزه ای به فلافل اضافه می کند.

    در لبنان تندی غذا حرف اول را می‌زد بنابراین ممکن است پایه فلافل را از نخود به بادمجان و سیب زمینی تغییر دهند اما هرگز تند و تیز کردن آن را فراموش نمی کنند.

    عراق کشوری است که مردم آن با خوردن حبوبات میانه ی خوبی دارند، و از نخود غذاهای خوشمزه دیگری مانند لب لبی هم تهیه می کنند. اما برای تهیه فلافل ترجیح می دهند که طعم ناب نخود را بیشتر حس کنند بنابراین سایر افزودنی ها را حذف می کنند و فقط با اضافه کردن ادویه جات، یک خوراکی خوشمزه را به شما ارائه می دهند.

    راز خوشمزگی فلافل در ایران

    قبلا برای خوردن فلافل   در ایران باید به آبادان سفر می کردید، تا طعم اصیل فلافل لبنانی را در آن جا بچشید، اما بعد از مهاجرت مردم جنوب به سایر شهرهای ایران این راز سر به مهر فاش شد و فلافل در سراسر ایران شهرت پیدا کرد.

    با این وجود هنوز هم فلافل فوت و فن هایی دارد که آشپزهای حرفه ای آن را بهتر از دیگران می دانند، و همبستگی که با مشتریان خود دارند اجازه نمی دهد که از جادوی فلافل حرفی بزنند.

    به طور حتم ادویه جات در طعم نخود تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. زیره ادویه منحصر به فردی است که فقط در بعضی غذاها می توان استفاده کرد، و فلافل یکی از آنهاست که اتفاقا طعم بی نظیری به خود می گیرد.

    مایه فلافل باید انسجام کافی را داشته باشد، برخی آن را چرخ نمی کنند تا مبادا شل شود، و برخی اضافه کردن تخم مرغ را برای چسبندگی بیشتر پیشنهاد می کنند.

    3 - چرا فلافل پرطرفدارترین ساندویچ در ایران است؟ -

    چطور می توان ساندویچ فلافل را لذیذ تر کرد؟

    درباره فلافل نکات ریز و درشت زیادی وجود دارد، اما در کنار مواد اولیه و طرز تهیه فلافل، دسرهایی که به همراه این غذا سرو می شود طعم آن را وسعت بیشتری می بخشد، به طوری که با خوردن نوعی خاصی از ساندویچ فلافل از یک رستوران خاص شما مشتری دائم آن خواهید شد.

     ترشیجات مهمترین دسری است که کنار فلافل باید باشد، ترشی انبه، ترشی بادمجان، ترشی کلم می تواند طعم فلافل را زیر و رو کند. برخی به تندی علاقه زیادی دارند، که سس های تندی مانند سس خردل و سس کچاپ تند پاسخگوی ذائقه آنها خواهد بود.

    اما ابتکار ایرانیان در بومی کردن غذاها تحسین برانگیز است. مثلا   میکس کردن فلافل و سوسیس نوعی خاصی از ساندویچ را به وجود آورده اند که به آن فلاسیس می گویند که طعم آن مانند اسمش بامزه و دوست داشتنی است.

    به طور کلی اضافه کردن پنیر و قارچ می تواند باعث رضایت ذائقه های مختلف شود، و کوچک و بزرگ را به خوردن فلافل جذب کند.

    تنوری کردن ساندویچ  فلافل و پیچاندن آن در فویل و گذاشتن در فر یکی از روش هایی است که می تواند این ساندویچ را محبوب تر کند.

    با این حال باید گفت آن چیزی که فلافل پرطرفدارترین ساندویچ ایران را ساخته مواد اولیه سالم، طرز تهیه مخصوص، ادویه جات منحصر به فرد و چاشنی های ترش و فلفلی است، که نیاز به مهارت و تمرین زیاد دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.