×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گوشت گوسفند طعم منحصر به فردی دارد ، متمایز از سایر گوشت های قرمز محبوب. اگرچه عطر و طعم محبوبیت گوسفند را تقویت می کند ، اما می تواند مانعی برای پذیرش توسط  مصرف کننده هم  باشد. عدم آشنایی با طعم گوشت گوسفند به خودی خود می تواند مانعی برای برخی از مصرف کنندگان باشد و طعم های نامطلوب ناشی از خوراک دام  نیز ممکن است مقبولیت را به خطر اندازد.

در شرایط عدم ثبات آب و هوا و الگوهای بارندگی  ، تولیدکنندگان گوسفند به جایگزینی برای سیستم  مراتع سنتی روی آورده اند. از نظر تاریخی ، مرتع سیستم تغذیه غالب برای تولید بره در ایران ،استرالیا و سراسر جهان بوده است. به همین دلیل است که روی طعم “شبانی” در گوشت گوسفند تمرکز شده است. طعم های مرتبط با مراتع ممکن است توسط مصرف کنندگان عادی به گوشت گوسفندانی که از مراتع تغذیه می کنند عادی تلقی شود. با این حال ، این طعم ها ممکن است برای مصرف کنندگان گوشت تولید شده از تغذیه غلات و دیگر سیستم های خوراک ناآشنا باشد.

11 10 - تاثیر خوراک دام بر طعم گوشت گوسفند - خوراک دام

طی چند دهه گذشته ، مطالعاتی که تاثیرات خوراکهای مختلف بر کیفیت گوشت گوسفند را مورد بررسی قرار داده است ، پاسخهای متغیری از مصرف کننده از “بدون تأثیر” تا “غیرقابل قبول” به همراه داشته است ، که تأثیرات متنوع و گاهی ناسازگار علوفه های مختلف بر طعم گوشت گوسفند را نشان می دهد. علیرغم تحقیقات قابل توجه ، اجماعی وجود ندارد که فرارها برای عطر مطلوب گوسفند ضروری هستند و تفاوت آنها با سایر گوشت های قرمز ، به عنوان مثال ، گوشت گاو. در مقابل ، کار نسبتاً کمی به طور خاص بر اجزای طعم غیر فرار طعم بره متمرکز شده است.

تاثیر خوراک دام بر چربی گوشت

 

رژیم غذایی همچنین بر میزان چربی عضلانی و ترکیب اسیدهای چرب آن در گوشت تأثیر می گذارد ، که تأثیر مستقیمی بر شادابی و بافت گوشت و همچنین طعم آن و آزاد شدن آن در هنگام خوردن دارد. تأثیر رژیم غذایی بسیار ساده نیست و هنوز باید آموخت. برای درک بهتر تاثیر خوراک و سیستم های مربوطه بر طعم گوشت گوسفند ، یک رویکرد یکپارچه که همه متغیرهای ورودی را در بر می گیرد ، مورد نیاز است. خوراک  دام طلایی  تولید شده در شرکت مانا طب بیستون تاثیر بسزایی در حفظ طعم طبیعی وکاهش میزان چربی  گوشت دارد.

22 11 - تاثیر خوراک دام بر طعم گوشت گوسفند - خوراک دام

تفاوت گوسفند و بز

گوسفند ، (Ovis aries) ، گونه ای از پستانداران اهلی نشخوارکنندههستند که  پرورش می بابند برای گوشت ، شیر و پشم. گوسفند معمولاً ازخویشاوند بز خود  (جنس Capra) تنومندتر است. شاخهای آن ، در صورت وجود ، متفاوت تر هستند. در صورت و پای عقب غدد معطر دارد. و نرها فاقد ریش بزها هستند.

گوسفندها معمولاً دم کوتاهی دارند. در تمام گونه های وحشی گوسفند ، پوشش بیرونی به شکل مو در می آید و در زیر آن یک لایه کوتاه از پشم نازک قرار دارد که به صورت پشم گوسفند اهلی تولید شده است. گوسفندان نر را قوچ می گویند ، میش ماده و بره حیوانات نارس هستند . گوسفند بالغ از حدود ۳۵ تا ۱۸۰ کیلوگرم (۸۰ تا ۴۰۰ پوند) وزن دارد.

گوسفند را نباید با بز اشتباه گرفت. گوسفند از جهات مختلف متفاوت است. تفاوت های بصری بین گوسفند و بز شامل ریش و لب بالایی جدا شده منحصر به فرد بزها می شود. دم گوسفندها حتی زمانی که کوتاه یا متصل به هم هستند ، آویزان می شوند ، در حالی که دم بزها به سمت بالا نگه داشته می شود. نژادهای گوسفند نیز اغلب به طور طبیعی (چه در هر دو جنس و چه در ماده) مورد بررسی قرار می گیرند ، در حالی که بزهای مورد بررسی طبیعی کمیاب هستند . نرهای این دو گونه از این نظر با هم تفاوت دارند که بز بز در طول پوسیدگی بوی منحصر به فرد و شدیدی می گیرد ، در حالی که قوچ ها اینطور نیستند.

گوسفند سلاخی نشده را گوسفند زنده می نامند و بعد از ذبح کردن به آن گوشت گوسفندی می گویند.

حقایقی درمورد گوسفند

اگر گوسفندی به پشت خود بغلتد ، بدون کمک نمی تواند بلند شود. گوسفند افتاده گوسفند “ریخته گری” نامیده می شود. اگر به حالت عادی بازگردانده نشوند ، ممکن است در مدت زمان کوتاهی ناراحت شوند و بمیرند. هنگامی که روی پای خود ایستاده اند ، ممکن است برای اطمینان از ثبات آنها نیاز به چند دقیقه پشتیبانی داشته باشند.

این بیماری بیشتر در مورد میش های باردار و گوسفندان کوتاه و درشت با پشم های کامل اتفاق می افتد.

اکثر شیرهای گوسفندی که در سراسر جهان تولید می شوند ، پنیر هستند ، مانند فتا ، ریکوتا ، پکورینو ، رومانو و روکفورت.

مشهورترین گوسفند

مشهورترین گوسفند احتمالاً دالی است ، اولین پستانداری که شبیه سازی شده است. او در سال ۱۹۹۶ در اسکاتلند به دنیا آمد ، شش بره به دنیا آورد و در سال ۲۰۰۳ پس از ایجاد عفونت ریه درگذشت. او را پر کردند و در موزه سلطنتی اسکاتلند به نمایش گذاشتند. (واقعیت جالب: دالی به دلیل خواننده کانتری دالی پارتون نامگذاری شد.)

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.