شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41369 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی بهترین دستگاه های بسته بندی خانگی
    16 آبان 1400 - 1:02
    شناسه : 189926
    0

    کار بسته بندی محصولات غذایی در منزل، از مشاغلی است که این روزها رونق گرفته است. این کار نیاز به داشتن سرمایه چندانی ندارد و با خرید دستگاه بسته بندی خانگی ارزان قیمت می توان انواع خشکبار، حبوبات، سبزیجات، عسل، ترشی و … را بسته بندی کرد. بسته بندی یکی از مراحل بسیار مهم، پیش […]

    پ
    پ

    01 2 - معرفی بهترین دستگاه های بسته بندی خانگی - بهترین دستگاه بسته بندی خانگی

    کار بسته بندی محصولات غذایی در منزل، از مشاغلی است که این روزها رونق گرفته است. این کار نیاز به داشتن سرمایه چندانی ندارد و با خرید دستگاه بسته بندی خانگی ارزان قیمت می توان انواع خشکبار، حبوبات، سبزیجات، عسل، ترشی و … را بسته بندی کرد.

    بسته بندی یکی از مراحل بسیار مهم، پیش از ارائه محصول به مشتریان است. اگر سری به فروشگاه ها زده باشید، متوجه تنوع بسیار بالا در شکل و فرم بسته بندی محصولات خواهید شد که این موضوع نشان دهنده تنوع بالای دستگاه های بکار گرفته شده در امر بسته بندی است.

     

    از چه دستگاهی برای بسته بندی محصول خود استفاده کنیم؟

    پیش از خرید دستگاه بسته بندی باید مواردی را در نظر گرفت تا دستگاهی که تهیه می کنید متناسب با نوع محصول و شکل بسته بندی مد نظر شما باشد.

    بطور کلی مواد غذایی به صورت گرانول، پودر، مایع و یا ترکیبی از هرکدام هستند. در دستگاه های بسته بندی برای هر کدام از این مواد، از مکانیزم خاصی استفاده می شود. بنابراین نوع و جنس محصول، جزو مواردی است که باید به سازنده یا فروشنده دستگاه اعلام شود.

    بسته بندی مواد غذایی عموما در پاکت های سلفونی و یا ظروف پلاستیکی انجام می شود.

    انواع حبوبات، خشکبار، غلات، شکلات و … محصولاتی هستند که در وزن های مختلف و در پاکت های سلفونی بسته بندی می شود.

    انواع سالاد، ترشی، لبنیات، عسل و …. در ظروف پلاستیکی با ابعاد و اشکال مختلف قابل بسته بندی هستند.

     

    پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی خانگی

    از پر استفاده ترین دستگاه های بسته بندی که برای مصارف خانگی استفاده می شود می توان موارد زیر را نام برد:

    02 2 - معرفی بهترین دستگاه های بسته بندی خانگی - بهترین دستگاه بسته بندی خانگی

    دستگاه پرکن مایعات، گرانول و پودر

    برای بسته بندی محصولات مختلف در ظروف پلاستیکی، پاکت های زیپ کیپ دار یا ساده، جعبه و … از دستگاه های پرکن استفاده می شود. دستگاه های پرکن با توجه به نوع محصول با سه مکانیزم مختلف ساخته می شود:

    • دستگاه پرکن گرانول(مکانیزم وزنی)
    • دستگاه پرکن پودر(مکانیزم حجمی)
    • دستگاه پرکن مایعات(سیلندر پیستونی)

    به کمک دستگاه های پرکن گرانولی می توان حبوبات(لوبیا، نخود، عدس و …)، آجیل و خشکبار، غلات، شکلات، قند، شکر و … را بسته بندی نمود.

    مواد پودری مانند ادویه جات، آرد و … بوسیله دستگاه پرکن پودر، در وزن های مختلف قابل بسته بندی است.

    مایعات غلیظ مانند عسل، خامه، شیره انگور، مربا و …. و مایعات رقیق همچون آبلیمو و آبمیوه بوسیله دستگاه های پرکن مایعات در ظروف مختلف پر می شوند.

    دستگاه های پرکن، برای مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و ساخته می شوند. جهت بسته بندی های خانگی از پرکن های رومیزی نیمه اتومات استفاده می شود.

     

    دستگاه دوخت پلاستیک

    دستگاه دوخت، جهت دوخت زدن و چسباندن دهانه پاکت های پلاستیکی استفاده می شود. این دستگاه جزو ارزان قیمت ترین دستگاه های بسته بندی موجود در بازار است و در مدل های دستی، پدالی و ریلی ساخته می شود.

    در بسته بندی های خانگی، ابتدا پاکت های آماده با استفاده از دستگاه پرکن از محصول پر می شوند و دهانه پاکت بوسیله دستگاه دوخت، پلمپ می شود.

    در صورت کم بودن سرمایه می توان محصول را بصورت دستی در پاکت ریخت، با ترازو وزن کرد و بوسیله دستگاه دوخت رومیزی دهانه آن را دوخت زد.

    03 2 - معرفی بهترین دستگاه های بسته بندی خانگی - بهترین دستگاه بسته بندی خانگی

    دستگاه سیل خانگی

    دستگاه های سیل برای پرس کردن دهانه ظروف پلاستیکی و شیشه ای استفاده می شوند.  بسته بندی محصولاتی مانند انواع سالاد، ماست و سبزی تک نفره، سبزیجات، لبنیات، آبمیوه و … را می توان در ظروف چهار گوش، گرد، بیضی و … بسته بندی نمود.

    دستگاه های سیل در دو مدل القایی و حرارتی ساخته می شوند. با توجه به شکل ظرف و تیراژ تولید می توان از مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات دستگاه سیل استفاده کرد.

    برای بسته بندی مواد غذایی در منزل بهتر است از مدل های دستی و نیمه اتومات که قیمت ارزان تری دارند استفاده کرد. درصورتی که تیراژ تولید بالا باشد دستگاه های سیل اتومات و فول اتومات قابل استفاده هستند.

    بهتر است برای خرید دستگاه های بسته بندی به شرکت های سازنده آن مراجعه کنید. بااین کار واسطه ها را از میان برداشته و با قیمت ارزان تری دستگاه مورد نیاز خود را خریداری خواهید کرد.

     

    دستگاه وکیوم خانگی

    وکیوم کردن یکی از راه هایی است که سبب افزایش زمان نگهداری مواد غذایی می شود. دستگاه وکیوم در مدل های رومیزی و کابینی ساخته شده و در کسب و کارهای خانگی می توان از هر دومدل دستگاه وکیوم استفاده کرد.مدل رومیزی این دستگاه دارای ابعاد مناسبی است و قیمت پایین تری نسبت به مدل کابینی دارد.

    انواع گوشت، مرغ، ماهی، خشکبار و … را می توان وکیوم نمود. در دستگاه وکیوم کابینی امکان تزریق گاز پس از وکیوم کردن وجود دارد. این کار زمان ماندگاری مواد غذایی را بسیار بیشتر خواهد کرد.

     

    دستگاه سلفون کش دستی

    یکی دیگر از دستگاه های بسته بندی خانگی، دستگاه سلفون کش دستی است. در قصابی ها و فروشگاه ها نیز برای بسته بندی گوشت، قارچ و … از آن استفاده می شود.

    به کمک این دستگاه یک لایه سلفون دور تا دور محصول پیچیده می شود.

     

    شرکت های سازنده دستگاه های بسته بندی

    با یک سرچ ساده در اینترنت می توان با انواع دستگاه های بسته بندی خانگی شد. سایت های فروشگاهی بسیاری هستند که ماشین آلات بسته بندی را با قیمت و کیفیت های مختلف عرضه می کنند.

    این نکته را باید در نظر گرفت که برخی از این سایت ها واسطه هستند و با خرید از چنین سایت هایی متحمل پرداخت هزینه های بیشتری خواهید شد. همچنین در برخی از این شرکت ها خدمات پس از فروش و پشتیبانی محصول بطور کامل ارائه نمی شود.

    با توجه به موارد گفته شده در بالا بهتر است تا دستگاه های بسته بندی را از شرکت های سازنده معتبر خریداری کنید. با این کار از قیمت و کیفیت دستگاه مطمئن هستید و از پشتیبانی ها و خدمات پس از فروش آن بهره مند خواهید شد.

    یکی از شرکت های سازنده دستگاه های بسته بندی در سه ظرفیت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی شرکت آراد ماشین است. برای آشنایی با انواع دستگاه ها و ماشین آلات این شرکت به وبسایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.