جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی ساندویچ پانل سقفی و انواع آن
    23 آبان 1400 - 8:16
    شناسه : 190258
    0

    همان طور که می دانید سقف ها یکی از مهم ترین اجزای ساختمان سازی محسوب می شوند بنابراین انتخاب سازه های مناسب برای پوشش دادن سقف ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ساندویچ پانل سقفی در سال های اخیر به عنوان یکی از مصالح محبوب ترین در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود. این […]

    پ
    پ

    11 3 - معرفی ساندویچ پانل سقفی و انواع آن - ایران پانل

    همان طور که می دانید سقف ها یکی از مهم ترین اجزای ساختمان سازی محسوب می شوند بنابراین انتخاب سازه های مناسب برای پوشش دادن سقف ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ساندویچ پانل سقفی در سال های اخیر به عنوان یکی از مصالح محبوب ترین در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود. این مدل ساندویچ پانل آماده از سه لایه ساخته شده است که برای بهبود عملکرد بهتر در سقف ها تعبیه می شوند. این سازه ها به صورت پیش ساخته عرضه می شوند که در دو طرف آنها دو لایه فولادی قرار دارد بخش میانی به وسیله ی یک فوم که قابلیت عایقی بالایی دارد پوشش داده می شود.

    مشخصات ساندویچ پانل سقفی

    22 3 - معرفی ساندویچ پانل سقفی و انواع آن - ایران پانل

    مهم ترین بخش ساندویچ پانل سقفی عایق یا فومی است که در بین دو ورقه ی فلزی قرار می گیرد. جنس فوم میانی این نوع ساندویچ پانل اغلب از جنس پلی یورتان و پلی استایرن انتخاب می شود. پلی یورتان نوعی عایق است که در سال 1937 در آلمان کشف شده این متریال به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارد و در کنار آن از قیمت مناسبی برخوردار است بسیار مورد توجه قرار گرفت. پلی استایرن نیز یک نوع پلیمر مصنوعی است که در سال 1934 کشف شد و در طی جنگ جهانی به عنوان یک عایق بسیار مورد توجه قرار گرفت.

    به جز این دو متریال دو نوع عایق دیگر که به عنوان لایه میانی ساندویچ پانل های سقفی به کار می روند سنگ پشم و پشم شیشه هستند که از کارایی بالایی برخوردار هستند. در نهایت برای ساخت پانل های سقفی این فوم ها را با فلزاتی نظیر گالوانیزه و آلومینیوم و… ترکیب می شوند. برای ساخت این پانل ها از ورقه های گالوانیزه ی رنگی نیز استفاده می کنند.

    ویژگی های ساندویچ پانل سقفی چیست

    33 3 - معرفی ساندویچ پانل سقفی و انواع آن - ایران پانل

    دلایل انتخاب ساندویچ پانل های سقفی برای ساخت سازه های مختلف چیست ؟ برای پاسخ به این سوال دلایل متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

    کاهش هزینه ها و زمان ساخت سازه ها: قابلیت پیش ساخته بودن این مصالح باعث می شود که در مقایسه با مصالح سنتی از شرایط نصب آسانی برخوردار است. همین امر باعث شده که سازندگان ساختمان های مختلف این پروفیل را به عنوان یک مصالح مقرون به صرفه به شمار می رود.

    ضد آب بودن: یکی از مهم ترین موارد که باید برای سقف ها رعایت شود آب بندی یا عایق بندی سقف ها است که اغلب هزینه های زیادی را در بر دارد. با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها دارای ساختار کاملا ضد آب هستند و استفاده از آن ها باعث می شود که سازه ها کاملا ضد آب شوند.

    مقاومت در برابر آتش سوزی: قابلیت نسوز یا ضد حریق بودن از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل سقفی به شمار می رود. وجود این قابلیت باعث شده که به عنوان یک گزینه ی مناسب برای اماکنی باشد که در مجاورت گرمای زیاد قرار دارند شناخته شوند.

    مقاومت در برابر زلزله: یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در زمان ساخت و ساز در شهرهای بزرگ وجود دارد مقاومت در برابر زلزله است. در صورتی که به این مسئله توجه نشود در زمان وقوع زمین لرزه ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری به بار آورد. ساندویچ پانل دیواری و سقفی به دلیل وزن سبکی که دارند باعث کاهش بار مرده ساختمان ها می شود. این امر موجب بالا رفتن ایمنی در ساختمان ها و مقاومت بیشتر در برابر زلزله می شود.

    نصب سریع و آسان: بی شک مهم ترین ویژگی پانل های سقفی نصب آسان و سریع آن است. برای نصب این پانل ها نیازی نیست که افراد آموزش دیده را به کار بگیرید. سرعت بالا در نصب باعث می شود که به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی شود.

    سازگاری با محیط زیست: یکی از مواردی که امروزه در مورد مصالح ساختمانی وجود دارد سازگاری آن ها با محیط زیست است که ساندویچ پانل ها از این ویژگی برخوردار هستند. عایق بودن این پنل ها در برابر خروج سرما و گرما موجب می شود که در مصرف انرژی ها نیز صرفه جویی شود. به همین علت است که استفاده از ساندویچ پانل ها به حفظ محیط زیست کمک می کند. در صورت آسیب دیدن پانل ها از قابلیت بازیافت نیز برخوردار هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.