این همایش با حضور مدعوین و مسئولین حوزه اشتغال و کارآفرینی استان گیلان از جمله علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، نصرتی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، دکتر بابایی عضو هیئت علمی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان و مدیر مرکز گردشگری خلاق ایران، حسینی مقدم رئیس اداره کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، رضا دوست معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، یوسف پور مسئول اشتغال و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، علوی بخشدار بخش چوکام، تقی پور ریاست شورای بخش چوکام، خانم کامیاب رئیس انجمن آموزشگاه داران مراقبت زیبایی شهرستان رشت و جمعی از فعالان حوزه گردشگری، اشتغال و کارآفرینی بصورت حضوری و مجازی به میزبانی و اهتمام مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی ایده پردازان باربد کارو و مجتمع گردشگری آیرال برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تبریک هفته کارآفرینی به ظرفیت های استان گیلان در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بستر مناسبی برای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و جویای کار با هدف راه اندازی کسب و کار های پایدار هستند.
علیزاده افزود: برگزاری رویداد های کارآفرینی گام مهمی در جهت شناسایی و معرفی این فرصت ها است و بر توسعه اکوسیستم کارآفرینی استان، ایجاد انگیزه در کارآفرینان و شبکه سازی و هم افزایی کسب و کار تاکید دارد.
دبیر اجرایی همایش خانم ایمن آبادی مدیر مجموعه گردشگری آیرال و مدیر مرکز مشاوره و کارآفرینی ایده پردازان باربد کارو با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، افزود: در تلاش هستیم تا تیمی خلاق و نوآور، در کنار کسب و کارهای موجود و علاقه مندان به ورود به بازار کار باشیم و در این راه از تجارب علمی و عملی اساتید دانشگاه و کارآفرینان بهره خواهیم برد.
در بخش تخصصی همایش آقای دکتر بابایی تصریح کرد: بخش گردشگری سلامت به طور کلی به حوزه پزشکی، درمان و تندرستی تقسیم می شود. او افزود دندان پزشکی، جراحی زیبایی، ارتوپدی، آنکولوژی، ناباروری، اورولوژی، چشم پزشکی و قلب از خدمات قابل ارائه در قالب گردشگری سلامت است.
وی افزود: طبیعت گردی، یون تراپی، نمک درمانی و چشمه های آب معدنی از انواع رایج گردشگری سلامت است که استان گیلان در برخی از آنها مزیت درآمدزایی دارد. در پایان او بیان کرد که گردشگری سلامت از طریق بازاریابی هدفمند می تواند متقاضیان خود را جذب کند و در آن گردشگری انبوه که مخرب محیط زیست است اتفاق نخواهد افتاد، از سوی دیگر نسبت به دیگر انواع گردشگری متوسط هزینه کرد گردشگران سلامت بیشتر بوده و به حدود ۵۰۰۰ دلار می رسد.
گزارش از مرتضی اصغری
ثبت دیدگاه