شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع دستگیره کابینت
    25 آبان 1400 - 0:55
    شناسه : 190382
    0

    قصد داریم به بررسی دستگیره کابینت و دستگیره توکار بپردازیم ولی قبل از آن لازم است بدانیم که یراق یعنی چه و به چه چیزهایی یراق گفته می شود. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

    پ
    پ

    کابینت 1 - انواع دستگیره کابینت - یراق آلات

    دستگیره کابینت یکی از یراق آلات مهم و پرکاربرد در کابینت آشپزخانه ها می باشد که علاوه بر زیبایی، درب ها یا کشوهای کابینت را با کمک دستگیره ها می توانیم باز و بسته کنیم. دستگیره کابینت دارای طرح ها، مدل ها، جنس ها و رنگ های متنوعی است که برای کابینت های مدرن و کلاسیک استفاده می شود که شما می توانید با تهیه دستگیره کابینت مناسب، زیبایی آشپزخانه ی خود را دو چندان کنید.

    ما در تیم تحریریه یراق دات کام قصد داریم به بررسی دستگیره کابینت و دستگیره توکار بپردازیم ولی قبل از آن لازم است بدانیم که یراق یعنی چه و به چه چیزهایی یراق گفته می شود. پس با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

    آشنایی با یراق

    به ابزار آلات فلزی که پس از ذوب شدن و تغییر شکل دادن تبدیل به وسایل کاربردی می شوند را “یراق” می گویند. امروزه یراق آلات انواع مختلفی دارند که می توانیم به قفل ها، دستگیره های درب، دستگیره های کابینت و کمد، پایه ها، جک ها و غیره اشاره کنیم. این یراق ها بیشترین استفاده را در منازل و محیط کار دارند که هم می توانند کاربردی باشند و هم اینکه زیبایی دکوراسیون ما را بیشتر کند.

    در گذشته یراق به افسار و زین های چهارپایان گفته می شد و بعدها یراق به شمشیر، نیزه و چاقو اطلاق می شد. افراد در گذشته با ذوب کردن فلزات و ابزار وسایل مورد نیاز و مهم خود را می ساختند که همین مسئله باعث شده یراق دچار تغییرات فراوانی در طول زمان شود.

    یراق هایی که بیشترین استفاده را در کابینت ها دارند شامل : دستگیره ها و لولا ها می باشد که قصد داریم در ادامه
    به بررسی دستگیره کابینت و دستگیره توکار بپردازیم.

    کابینت 2 - انواع دستگیره کابینت - یراق آلات

    دستگیره کابینت چیست؟

    ” دستگیره کابینت ” یکی از اصلی ترین یراق کابینت می باشد که دارای مدل های مختلفی از جمله : دستگیره توکار، دستگیره شاخه ای، دستگیره تک پیچ و دو پیچ و دستگیره ممبران می باشد. کابینت ها معمولاً دارای مدل های فلزی، چوبی و ام دی اف می باشند که امروزه دیگر استفاده از کابینت فلزی رایج نیست و بیشتر از کابینت ها چوبی و ام دی اف استفاده می شود.

    کابینت ها به طور کلی دارای مدل های کلاسیک و مدرن هستند که برای هرکدام از این دو مدل دستگیره های مخصوص به خود وجو دارد که باعث شده دستگیره کابینت ها بر اساس مدل های کلاسیک و مدرن تقسیم بندی شود.

    دستگیره کابینت دارای تنوع بسیار زیادی است که با انتخاب دقیق و هوشمندانه می توانید زیبایی آشپزخانه ی خود را بیشتر کنید تا دکوراسیون محیط شما بیشتر چشم ها را به خود خیره کند.

    انواع دستگیره کابینت

    دستگیره کابینت تک پیچ

    دستگیره کابینت تک پیچ یا دکمه ای، نوعی از دستگیره کابینت است که فقط با یک پیچ بر روی درب کابینت نصب می شود. همچنین از دستگیره تک پیچ می توان برای انواع کشوها از جمله : کشوهای میز، کشوهای کابینت و غیره استفاده کرد. دستگیره کابینت تک پیچ دارای مدل ها و طرح های بسیار زیادی می باشد که بر اساس نوع کابینت یا میز، آنرا انتخاب کنید.

    دستگیره کابینت دو پیچ

    این دستگیره همانطور که از نامش پیداست توسط دو پیچ به درب کابینت متصل می شود که فاصله ی بین دو پیچ آن اندازه های مختلفی دارد، فاصله بین دو پیچ این دستگیره دارای اندازه های 16 ، 32 ، 64 ، 96 ، 128 ، 192 ، 224 ، 256 و… میلی متری می باشد که این فاصله ها بر اساس مضربی از عدد 16 و 32 است.

    دستگیره کابینت دو پیچ هم دارای مدل های کلاسیک و مدرن است و همچنین تنوع رنگی زیادی را شامل می شود که می توانید بر اساس نوع کابینت خود، نوع دستگیره مناسب را انتخاب کنید.

    کابینت 3 - انواع دستگیره کابینت - یراق آلات

    دستگیره کابینت شاخه ای

    کاربرد دستگیره کابینت شاخه ای به این شکل است که اگر از این دستگیره در کابینت خود استفاده کنید می توانید با استفاده از لبه ی این دستگیره، درب کابینت را باز کنید. نکته ای که باید برای خرید این دستگیره به آن توجه کنید این است که ضخامت درب با ضخامت دستگیره باید تناسب داشته باشد.

    دستگیره شاخه ای مدل های مختلفی دارد که این مدل ها به صورت شیارخور یا G ، H ، L و U می باشد. همچنین طول دستگیره شاخه ای بر حسب متر اندازه گیری می شود که این اندازه ها شامل اندازه های 2 متری، 2.4 متری، 3 متری و 4.8 متری است.

    دستگیره ممبران

    دستگیره ممبران به دستگیره هایی گفته می شود که از جنس سرامیک و پتینه شده و به طور کلی تزیینی هستند. از دستگیره ممبران بیشتر برای کابینت های کلاسیک استفاده می شود که به صورت تک پیچ و دو پیچ هستند.

    با توجه به رنگ کابینتی که دارید می توانید مدل های مختلفی از دستگیره ممبران را انتخاب کنید که این دستگیره ها زیبایی چشم نوازی را برای کابینت آشپزخانه ایجاد می کند.

    دستگیره توکار چیست؟

    از “دستگیره توکار ” اکثراً برای کابینت های مدرن استفاده می شود که این دستگیره به صورت دایره ای، مربعی و مستطیلی می باشد. همانطور که از نام این محصول پیداست به صورت توکار استفاده می شود و اگر به طور مثال از مدل دایره ای استفاده می کنید باید سوراخی دایره ای بر اساس عمق،طول و عرض بر روی درب کابینت ایجاد کنید و از آن استفاده کنید.

    جنس دستگیره توکار معمولاً از زاماک، آلومینیوم، پلاستیک و استیل می باشد و همچنین بعضی از این دستگیره ها به صورت پتینه شده نیز می باشند. دستیگره توکار تنوع بسیار زیادی در مدل ها و رنگ های وجود دارد که می توانید بر اساس نوع کابینت و سیلقه ی خود آنها را انتخاب کنید.

    در آخر بد نیست بدانید که برند های معروفی در بازار موجود است که اکثراً چینی و ایرانی هستند، این برندها عبارتند از :

    صامت | SAMET

    ملونی | MELLONI

    بهسازان | BEHSAZAN

    گوفیکس | GOFIX

    با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، شما عزیزان می توانید برای خرید انواع یراق بویژه دستگیره کابینت و دستگیره توکار به سایت یراق دات کام مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.