×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

امیرعسکری - متاورس چیست؟ / سرمایه‌گذاری در متاورس چه طور اتفاق میافتد؟ - ارزدیجیتال

سلام سینا امیرعسکری هستم و قصد دارم در به‌طور خودمانی و ساده در خصوص موضوع داغ این روزهای ارز دیجیتال، یعنی متاورس با مخاطبان علاقه‌مند به تکنولوژی و حوزه کسب و کار دیجیتال صحبت کنم.

هفته‌های گذشته بود که مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک تصمیم گرفت فعالیت‌های فیسبوک رو به‌طور کل به حاشیه به بره و تمرکز کمپانی بزرگ خودش رو بر روی متاورس بذاره. اون حتی نام برند خودش رو از فیسبوک به متا (مخفف متاورس) تغییر داد تا به همه نشون بده این موضوع چقدر براش حائز اهمیت هستش. این موضوع سبب شد تا همه نگاه‌ها به سمت چند سهم دیجیتالی که تو این حوزه فعالیت می‌کردند جلب به شه. در ادامه مطالبی رو عنوان می‌کنم که بخشی از اون مناسب افراد علاقمند به تکنولوژی و بخش دیگر اون مناسب افراد علاقمند به سرمایه گذاری‌های نوین هستش.

 

فیسبوک - متاورس چیست؟ / سرمایه‌گذاری در متاورس چه طور اتفاق میافتد؟ - ارزدیجیتال

متاورس چیه؟

متاورس مفهومی از یک دنیای خیالی هستش که آدم‌های واقعی در اون زیست می‌کنند. با استفاده از عینک‌های vr شما وارد یک دنیای جدید می‌شود که اولاً سطح تعامل شما با دیگران نه تنها بالاتر از سایر محیط‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک و اینستاگرام و امثال اون هست بلکه حتی فراتر از واقعیت میتونه باشه. حتم داشته باشید که در سال‌های آینده وقتی به متاورس قدم گذاشتید اینستاگرام به نظر شما بسیار کسل کننده خواهد بود. شما در متاورس آواتار مختص به خودتون رو می‌سازید و با شمایل دلخواه خودتون وارد این محیط می‌شوید این شمایل میتونه، شکل یک انسان، اژدها، دایناسور یا هر چیزی که خودتون تصور می‌کنید باشه. از یاد نبرید که راجع به یک دنیای خیالی صحبت می‌کنیم همچنین شما میتونید اونجا کسب‌وکارهای خودتون رو داشته باشید، شما میتونید جلسات خودتون رو با هر فرد یا گروهی در دنیا اونجا برگزار کنید آن هم با بالاترین سطح تعامل، طوری که شاید در واقعیت هرگز نتوانید میزبان یا مهمان چنین جلساتی باشید.

بعد از فیسبوک کمپانی های زیادی به این حوزه رو آوردند. مثلا کمپانی نایک قرارِ لباس دیجیتالی یا بهتر بگم لباس های خیالی خودش رو اونجا عرضه کنه. یا خودروسازی بنز که قراره سری محصولات Q  رو برای عرضه در متاورس به نمایش بذاره، و همینطور مایکروسافت که قصد داره متاورس خودش رو بسازه. این اخبار حکایت از این دارند غول های تکنولوژی و سرمایه داری به طرز ویژه ای به این حوزه ورود کرده اند و از الآن برنامه ریزی های خودشون رو برای این دنیای خیالی انجام دادند تا زود تر از شما آنجا حضور داشته باشند.

سوال –  سرمایه گذاری در متاورس چطور اتفاق میافتد؟

از آنجا که این دنیای خیالی قانون ندارد و اطلاعات مردم بسیار اندک است، بازار کلاهبرداران در این حوزه بسیار رونق دارد. به هیچ وجه بدون مشاور مطمین وارد این حوزه برای سرمایه گزاری نشوید که انتهای آن پشیمانی خواهد بود.

خبر خوب این است که آن روی سکه هم وجود دارد، بدون شک بهترین کلاس دارایی برای سال های آینده دارایی های دیجیتالی، مخصوصا متاورسی شما خواهد بود.

سرمایه گزاری در این بخش در چند کلاس مختلف صورت می گیرد.

  • خرید سهام متا (فیسبوک سابق)
  • خرید سهام ارزهای دیجیتالی فعال در متاورس (مانا _ سند )
  • خرید دارایی های دیجیتالی از قبیل زمین های دیجیتالی

دو مورد اول از ریسک بسیار کمتری برخوردار هستند چراکه طرف حساب شما عملکرد این پروژها هستند و مورد سوم به تخصص ویژه ای نیاز دارد تا با مخاطرات این سرمایه گذاری بسیار پرسود مواجه نشوید.

چالش های پیش رو :

متاورس برای کامل شدن به چند بستر نیاز دارد که آنها هم در دسته تکنولوژی هستند و همه آنها با سرعت در حال پیشرفت هستند.

اولین مورد عینک های VR هستند. در تاریخ نوشتن این متن از این عینک ها نمی توان بطور طولانی مدت استفاده کرد و دچار سرگیجه نشد.

ابعاد آنها برای فراگیر شدن حتما باید کوچکتر شوند و وزن آن ها هم سبکتر

واقعیت افزوده یا AR  مورد بعدی است که پر شتاب حرکت میکند تنها چالش رو به روی آنها قدرت پردازش سیستم عامل ها هستند که دو تکنولوژی قطعا در سال های آینده به راحتی این چالش را از پیش رو بر میدارند، چرا که کامپیوتر های کوانتمی گوگل در راه هستند و خبر خوب دیگر اینکه قرار است تمام این اتفاقات در بستر وب اتفاق بیوفتد و هم اکنون WEB3  تا حد زیادی این مشکل را نیز حل کرده است.

برای درک هرچه بهتر این مفهوم که ترکیبی از خیال و واقعیت هستش توصیه می کنم بعد از خواندن این متن سینمایی Ready player one  رو تماشا کنید.

پاسخگوی سوالات احتمالی شما در قسمت پرسش ها خواهم بود.

  1. حسین

    بازی آپلند UPLAND یک متاورس است ؟
    بازی آپلند UPLAND را میتوان یک متاورس نامید و دلایل آن جامعه مجازی است که شامل گزینه هایی برای زندگی بازیکنان در شهر ها ساخته شده به همراه خرید و فروش ، اجاره ، ساخت و ساز و غیره است .
    https://r.upland.me/rJTi

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.