×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

11 7 700x390 - لپ تاپ استوک یا همان لپ تاپ‌های دست دوم

یکی از بهترین جایگزین‌های خرید لپ تاپ نو برای افرادی است که به دنبال کانفیگ های قدرتمند و ارزان قیمت هستند. با توجه به این که نسل جدید لپ تاپ‌ها به طور مداوم وارد بازار می‌شود، لپ تاپ‌های نسل قبل بازار فروش خود را از دست می‌دهند و همین موضوع، این لپ تاپ‌ها را به گزینه مناسبی برای خرید تبدیل می‌کنند که در این مقاله به طور کامل به لپ تاپ ارزان می‌پردازیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ‌های استوک یا همان لپ تاپ‌های دست دوم، به لپ تاپ‌هایی اشاره دارد که به دلیل ورود لپ تاپ‌های نسل جدید بازار فروش خود را از دست دادند و به کشورهای ثالث ارسال و در نهایت وارد کشور می‌شوند تا با قیمت پایین‌تر به فروش برسند. بر خلاف تصورات لپ تاپ‌های صنعتی و البته لپ تاپ‌های معمولی که از کشورهای آمریکایی و اروپایی به کشورهای ثالث ارسال می‌شوند، بسیار قدرتمند و تقریباً نو هستند.

بهتر است بگیم در کشور اروپایی و آمریکایی، لپ تاپ‌هایی که بعد از مدت کمی استفاده به هر دلیل مرجوع و لپ تاپ‌هایی که بعد از مدتی استفاده با لپ تاپ‌های نسل جدید تعویض می‌شوند، در قالب لپ تاپ‌های دست دوم به کشورهای ثالث ارسال می‌شوند و در نهایت وارد کشور و فروخته می‌شوند.

لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که چرا باید لپ تاپ دست دو بخریم و اصلاً خرید چنین لپ تاپ هایی کار درستی هست یا نه؟ پاسخ این سؤال به شرایط مختلفی مثل سلامت فیزیکی لپ تاپ، هزینه و بودجه خرید شما و شرکت عرضه کننده لپ تاپ بستگی دارد.

با توجه به فاکتورهای گفته شده اگر به فکر خرید لپ تاپ ارزان قیمت ولی با کیفیت هستید، قطعاً لپ تاپ‌های دست دو بهترین جایگزین خرید لپ تاپ‌های نو هستند؛ زیرا شما می‌توانید با پول خرید یک لپ تاپ نو متوسط، یک لپ تاپ استوک قدرتمند بخرید، البته به شرطی که از فروشگاه معتبر لپ تاپ خریده باشید تا از سلامت فیزیکی لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

کیفیت لپ تاپ‌های استوک به چه شکل است؟

کیفیت لپ تاپ‌هایی که در اروپا و آمریکا تولید می‌شود، خیلی بهتر و بالاتر از سایر کشورها بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل خرید لپ تاپ استوک اروپایی و آمریکایی نیز قدرتمند بودن این لپ تاپ‌ها است، به شکلی که یک لپ تاپ استوک Core i5 برند Dell اروپایی بسیار قوی‌تر از لپ تاپ‌های نو core i5 سایر کشورها می‌باشد.

22 6 700x390 - لپ تاپ استوک یا همان لپ تاپ‌های دست دوم

قیمت لپ تاپ استوک چقدر است؟

قیمت لپ تاپ‌های دست دوم با توجه فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود و نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن مشخص نمود. بهتر است بگیم، هزینه لپ تاپ استوک به عواملی مثل برند، سخت افزار و فروشگاه عرضه کننده دارد.

نکات مهم در خرید لپ تاپ دست دوم

برای خرید لپ تاپ باید به چند نکته و فاکتور مهم دقت داشته باشید که می‌تواند خرید شما را بسیار دقیق و حرفه‌ای‌تر کند. اگر بخواهیم ساده‌تر بگیم، خرید لپ تاپ دست دوم خیلی حساس‌تر از لپ تاپ‌های نو است که با توجه به این موضوع، اگر به دنبال خرید لپ تاپ ارزان هستید، حتماً به موارد زیر دقت داشته باشید.

  1. کیفیت سخت افزار لپ تاپ

مهم‌ترین نکته برای خرید لپ تاپ که باید در نظر داشته باشید، کیفیت سخت افزار لپ تاپ به ویژه قطعاتی است که قابلیت ارتقا یا تعویض ندارند. درست است که لپ تاپ‌های دست دوم ارزان‌تر از لپ تاپ‌های نو است، ولی هنوز هم قیمت این لپ تاپ در کشور زیاد بوده و به همین دلیل تست قطعات این لپ تاپ‌ها از جنبه‌های مختلف به ویژه قطعات سخت افزای بسیار مهم است. گروه آ.اس.پ به شما توصیه می‌کند قطعات زیر در لپ تاپ را حتماً تست کنید.

  • تست صفحه نمایش لپ تاپ
  • تست رم لپ تاپ
  • تست هارد لپ تاپ
  • تست CPU لپ تاپ
  • تست گرافیک لپ تاپ
  • تست باتری و کابل شارژ
  • تست کیبرد لپ تاپ
  1. بررسی ظاهر لپ تاپ دست دوم

با این که ظاهر لپ تاپ‌های دست دوم به اندازه کیفیت قطعات آن مهم نیست ولی با بررسی ظاهر لپ تاپ، می‌توان به نکات مهمی مثل میزان و نحوه استفاده پی برد. به علاوه داشتن ظاهری سالم و بدون خط و خش یکی از مزایای خرید لپ تاپ استوک در حد نو است. بد نیست بدانید که لپ تاپ‌های دست دو با توجه به ظاهر به دسته‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • Grade A: لپ تاپ‌های استوک در حد نو که ظاهر بسیار تمیز دارند و بهترین گزینه برای خرید هستند.
  • Grade B: لپ تاپ‌هایی که دارای خط و خش جزئی می‌باشند ولی هنوز هم در حد نو می‌باشند.
  • Grade C: لپ تاپ‌هایی که ظاهر آن مشکلات مختلفی مثل خط و خش زیاد و یا پیکسل سوخته دارد.
  1. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید لپ تاپ ارزان، استفاده از خدمات فروش لپ تاپ استوک فروشگاه‌های معتبر به ویژه فروشگاه‌هایی است که گارانتی مدت دار برای قطعات لپ تاپ ارائه می‌کنند، مانند فروشگاه آ.اس.پ

  1. تعرفه و هزینه لپ تاپ

مطمئناً با بررسی فروشگاه‌های مختلف عرضه کننده قطعات استوک، به قیمت‌های متفاوتی برخواهید خورد که توصیه می‌کنیم ارزان‌ترین قیمت را صرفاً برای خرید اولویت قرار ندهید و به کیفیت خدمات فروشگاه لپ تاپ استوک توجه بیشتری کنید.

آیا لپ تاپ‌های استوک گارانتی هم دارند؟

خیر، یکی از دلایلی که توصیه ما می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر مانند: آ.اس.پ لپ تاپ دست دوم بخرید، نداشتن گارانتی لپ تاپ‌های دست دوم است. البته بعضی از فروشگاه‌های عرضه کننده لپ تاپ‌های دست دوم در قبال پرداخت هزینه‌ای به شما گارانتی معتبر مدت دار ارائه می‌کند که یکی از مشکلات مهم خرید لپ تاپ استوک ارزان را حل می‌کند.

کدام برند برای خرید لپ تاپ استوک مناسب است؟

برندهای مختلفی تولید لپ تاپ می‌کنند و بعد از مدتی این لپ تاپ‌ ها به صورت استوک عرضه می‌شوند، که از قدرتمندترین آن‌ها می‌توان به Lenovo، Asus، Dell و HP اشاره کرد. برندهایی که معرفی شدند، برای تمام هزینه و سلیقه‌های لپ تاپ تولید می‌کنند که شما به راحتی می‌توانید، کانفیگ و سخت افزار لپ تاپ مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

آیا کانفیگ لپ تاپ‌های دست دوم را می‌توان ارتقا داد؟

بله، لپ تاپ‌های استوک هیچ تفاوتی با لپ تاپ‌های نو از نظر قابلیت تعویض قطعات ندارند و شما به راحتی می‌توانید این لپ تاپ‌ها را از نظر میزان رم و هارد ارتقا دهید. البته بعضی از لپ تاپ‌ها، قابلیت تغییر CPU و گرافیک هم دارند ولی به طور کلی اکثر لپ تاپ‌های دست دوم را فقط از نظر هارد و رم می‌توان ارتقا داد.

ارتقای رم و هارد به ویژه تغییر هارد های HDD به هاردهای SSD می‌تواند تأثیر زیادی در قدرت سیستم شما داشته باشد و قدرت لپ تاپ دست دوم شما را بسیار افزایش دهد.

33 6 700x390 - لپ تاپ استوک یا همان لپ تاپ‌های دست دوم

با گران شدن لپ تاپ‌های نو به ویژه لپ تاپ‌های قدرتمند که در زمینه گیمینگ و رندرینگ استفاده می‌شوند، خرید لپ تاپ‌ ارزان و دست دو به یک گزینه مناسب و جایگزین لپ تاپ‌های نو تبدیل شده است، البته به شرطی که این لپ تاپ از کیفیت ظاهری و سخت افزای مطلوبی برخوردار باشند. در نهایت باید گفت که لپ تاپ‌های استوک در کانفیگ های مختلف و برندهای متفاوت وجود دارند که همین موضوع، قیمت این لپ تاپ‌ها را در زمینه‌های مختلف بسیار متفاوت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.