×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

بد - بوی بد مدفوع نشانه این بیماری خطرناک است - بوی بد

به گزارش زنهار؛ بیماری کبد چرب غیر الکلی معمولا در افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن دیده می شود و محققان تخمین می زنند که از هر سه نفر در انگلیس، یک نفر در مراحل ابتدایی بیماری کبد چرب قرار دارد.

نوع کبد چرب الکلی هم به دلیل مصرف زیاد مشروبات الکلی ایجاد می شود. انجمن کبد آمریکا معتقد است که بیش از 5 تا 10 درصد از وزن کبد را چربی تشکیل می دهد و به همین دلیل به آن کبد چرب می گویند. معمولا کبد چرب غیرالکلی در افرادی چاق و دارای اضافه وزن، مبتلایان به دیابت، کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا رخ می دهد.

کبد سالم غالبا فاقد هرگونه چربی است و بالا رفتن چربی در کبد با افزایش دیگر مشکلات مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری کلیوی مرتبط است. این نوع کبد چرب اغلب بدون علامت است و گاه خود را با خستگی، ضعف، کاهش وزن، کاهش اشتها، حالت تهوه، درد شکمی، عروق خونی عنکبوتی و زرد شدن پوست و چشم ها خود را نشان می دهد.

مبتلایان به کبد چرب ممکن است خود را با مدفوع قیری سیاه رنگ و ادرار تیره رنگ، مدفوع تیره یا دارای رنگ روشن و بوی بد و زننده مدفوع بروز کند که به درمان فوری نیاز دارد. به گزارش سیناپرس، از دیگر علائم جدی در کبد چرب می توان به تهوع خون آلوده، کبود شدن بدن، خارش پوست و تورم ناحیه تحتانی شکم اشاره کرد. کبد چرب در تمام دنیا و به ویژه در کشورهای غربی زیاد دیده می شود.

کاهش وزن، تغذیه سالم و ورزش منظم به شما در کاهش چربی کبد کمک می کند. درست است که کبد چرب به دلیل مصرف مشروبات الکلی ایجاد نمی شود اما مصرف آن می تواند این عارضه را تشدید کند. در حال حاضر درمان خاصی برای درمان کبد چرب غیرالکلی وجود ندارد اما داروهای خاصی هم هستند که می توانند به مدیریت کاهش التهاب و چربی آن کمک کنند.

کبد چرب در مراحل ابتدایی مشکلی برای مبد ایجاد نمی کنند اما تداوم آن ممکن است آسیب وارده به کبد را بیشتر کرده حتی منجر به سیروز کبدی شود. کبد در مرحله چهارم به سیروز کبدی دچار شده و کبد از فعالیت بازمی ماند و بیمار باید در لیست پیوند کبد قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.