جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در خرید رنگ اپوکسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
    15 آذر 1400 - 20:23
    شناسه : 191091
    0

    رنگ اپوکسی یک رنگ بسیار مقاوم است. اپوکسی به سبب همین مقاومت بالایی که دارد، کاربرد های بیشماری نیز دارد. بیشترین کاربرد این رنگ در ساختمان‌ها، صنایع، بیمارستان ها، مخابرات و هوافضا است.

    پ
    پ

    ef394bfb 99b6 4d03 a277 6d845f834d95 - در خرید رنگ اپوکسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ - خرید اپوکسی

    رنگ اپوکسی یک رنگ بسیار مقاوم است. اپوکسی به سبب همین مقاومت بالایی که دارد، کاربرد های بیشماری نیز دارد. بیشترین کاربرد این رنگ در ساختمان‌ها، صنایع، بیمارستان ها، مخابرات و هوافضا است. اگر قصد خرید رنگ اپوکسی را دارید، در ادامه این مطلب قصد داریم تا به مهم‌ترین نکات در خرید آن اشاره کنیم.

    مزایا و معایب رنگ اپوکسی

    رنگ‌های اپوکسی به دو گروه کلی به نام های اپوکسی پلی آمید و اپوکسی پلی آمین تقسیم می‌شوند. این نوع رنگ‌ها از رزین اپوکسی و هاردنر تشکیل شده‌اند و در اصل یک پوشش پایدار برای کف هستند. در بیشتر ساختمان‌ها نیز از این پوشش استفاده می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که هنگام خرید رنگ اپوکسی پلی آمین و پلی آمید به تفاوت میان آنها توجه داشته باشید.

    مزایای رنگ اپوکسی

    هر رنگی مزایا و معایبی دارد، اپوکسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

    • مقاومت بالا در برابر رطوبت، گرما، سرما و مواد شیمیایی
    • ماندگاری بالا
    • جلوگیری از ورود گرد و غبار
    • مقاوم در برابر آتش
    • قابل شستشو بودن
    • جلوگیری از ورود آب
    • لیز نخوردن
    • ضربه‌پذیری بالا
    • همچنین به علت داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری در مقابل تغییر شکل‌های سطحی سازه مقاومت می‌کند

    با داشتن این همه مزیت، از معایب آن داشتن تاریخ انقضا است که با گذشت این تاریخ به مرور کیفیت خود را از دست می‌دهد. همچنین نباید از خطری که ممکن است برای سلامت کاربر دارد، چشم‌پوشی کرد.

    فاکتورهای مهم در خرید رنگ اپوکسی

    در خرید رنگ اپوکسی باید مولفه‌هایی را در نظر گرفت. مواردی مانند کاربرد، هدف، اعتبار شرکت تولید کننده، مقدار و فروشگاه عرضه کننده روی قیمت خرید آن تاثیر می‌گذارند.

    کاربرد

    از این رنگ می‌توان روی سطوح سیمانی، چوبی و فلزی استفاده کرد. همچنین در مناطق مرطوب و سطوح مجاور مواد شیمیایی و هر مکانی که نیاز به یک پوشش مقاوم در طولانی ‌مدت لازم باشد، می‌توان از رنگ اپوکسی استفاده کرد. این رنگ به لحاظ کاربردی به رنگ پلی اورتان نیز شباهت دارد. به همین خاطر هم ممکن است برخی افراد در هنگام خرید رنگ پلی اورتان دچار تردید شوند.

    هدف

    یکی دیگر از فاکتور‌هایی که در خرید اپوکسی تاثیر می‌گذارد، هدف استفاده از آن است. کاربر باید بداند به چه دلیلی رنگ اپوکسی را انتخاب می‌کند. یکی از اهداف خرید رنگ اپوکسی، وجود رزین در این رنگ است که باعث براق شدن سطح و مقاوم شدن در برابر لکه و خراش خواهد شد.

    در نظر داشته باشید برای این‌که از رنگ اپوکسی حداکثر استفاده را کرده باشید و نوع درست آن را برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنید، بهتر است از یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

    اعتبار شرکت تولیدکننده رنگ

    شرکت‌های مشهوری در ایران بخشی از محصولات خود را به تولید رنگ اپوکسی اختصاص داده‌اند. در یک فروشگاه معتبر فروش رنگ پروکسی، می‌توانید محصولات برندهای گوناگون را مشاهده کنید.

    گرچه بهتر است در مورد سابقه و اعتبار آن‌ها جستجو کنید. هدف شما خرید محصولی با کیفیت بالا است، در نتیجه باید شرکتی را پیدا کنید که اعتبار محصولات آن برای عموم شناخته شده باشد.

    حجم

    یکی دیگر از فاکتور‌هایی که روی خرید اپوکسی تاثیر می‌گذارد مقدار آن است. اگر هدف شما رنگ‌آمیزی یک کارخانه، یک سوپرمارکت یزرگ یا قطعات صنعتی باشد باید با فروشنده اصلی شرکت مورد نظر تماس بگیرید. آن‌ها مشاورانی دارند که برای بهره‌برداری بیشتر از این رنگ در سطوح مورد نظر، شما را راهنمایی می‌کنند.

    ویژگی‌های رنگ اپوکسی

    یکی از ویژگی‌های رنگ اپوکسی همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، ضد خوردگی بودن این رنگ است. به همین علت، در کف ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و کارخانه‌ها بیشتر از آن استفاده می‌شود.

    ویژگی دیگر رنگ اپوکسی، ضد اسید بودن آن است. به همین علت استفاده از آن در مکان‌هایی رواج دارد که می‌توان کف را با مواد شستشوی مخصوص، پاک کنید.

    25cf59e2 9c92 4e25 8be4 3091ef79608b - در خرید رنگ اپوکسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ - خرید اپوکسی

    چه عواملی بر قیمت رنگ اپوکسی موثر هستند؟

    عواملی بسیاری هستند که روی قیمت رنگ اپوکسی تاثیر می‌گذارند، از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت، سطح زیرین، هزینه حمل و نقل و نرخ ارز اشاره کرد.

    کیفیت

    هر مصرف‌کننده‌ای می‌داند که هر چقدر کیفیت یک محصول بالا باشد، قیمت آن نیز بالا‌تر خواهد بود. فرانسوی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید انقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم. منظور آن‌ها این است که خرید یک محصول با کیفیت پایین پس از مدت کوتاهی، منجر به خرید دوباره آن محصول به علت عمر پایین آن می‌شود. در نتیجه، با پرداخت کمی پول بیشتر محصولی با کیفیت و طول عمر بالا مناسب‌تر است.

    سطح زیرین

    سطح زیرین یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار روی مقدار و قیمت رنگ اپوکسی است. زیرا هر چه سطح زیرین منطقه رنگ‌آمیزی ناصاف‌تر باشد، مجبور هستیم از رنگ بیشتری استفاده کنیم تا سطح را بتواند به‌خوبی پوشش دهد. در نتیجه، قیمت بیشتری باید پرداخت کنیم.

    هزینه حمل

    هزینه حمل بستگی به فاصله مکان استفاده دارد. حمل مواد خیلی قابل ملاحظه نیست، اما هزینه پرسنلی که برای رنگ‌آمیزی سطوح مورد نظر آورده می‌شوند، می‌تواند رابطه مستقیم با فاصله محل مورد نظر باشد.

    برای مثال، اگر کسی در شهرستان دورافتاده‌ای باشد و بخواهد این رنگ را سفارش دهد، در مقایسه با کسی که در نزدیکی کارخانه تولید‌کننده رنگ از رنگ اپوکسی زندگی می‌کند، به‌طور حتم هزینه بالا‌تری را برای حمل رنگ باید بپردازد.

    نرخ ارز

    با توجه به این‌که مواد اولیه رنگ اپوکسی از پتروشیمی‌ها خریداری شده و بخشی از آن از کشور‌های خارج وارد می‌شود به همین علت نرخ ارز روی قیمت اپوکسی تاثیر مستقیم دارد.

    4d609743 c5a0 4514 a890 972f35ca4ae7 - در خرید رنگ اپوکسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ - خرید اپوکسی

    در سفارش رنگ اپوکسی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

    این رنگ را می‌توانید به‌طور مستقیم از یک فروشگاه فروش رنگ معتبر یا به شکل اینترنتی از نمایندگی‌ها خرید کنید.

    خرید اینترنتی این مزیت را دارد که بعضی از فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی قائل می‌شوند، تنوع محصولات بالایی دارند و گاهی حتی هزینه حمل و نقل و ارسال رنگ را از شما نمی‌گیرند. بنابراین با صرفه‌تر است که به این شکل خرید خود را انجام دهید.

    معایب و خطرات سفارش رنگ از فروشگاه غیر معتبر

    اما اگر از یک فروشگاه اینترنتی نامعتبر خرید کنید، امکان دارد رنگ مرغوب با کیفیت خوب به‌دست شما نرسد. در نتیجه، پولی را که پرداخت کرده‌اید از دست می‌دهید. بنابراین بهتر است فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

    • تنوع محصولات آن بالا باشد تا هر نوع نیازی دارید، برآورده شود.
    • خدمات مشاوره ارائه دهد تا بتوانید بهترین رنگ را با توجه به نیاز خود سفارش دهید.
    • امکان مقایسه محصولات وجود داشته باشد.

    49445b47 0065 48cb a852 cfddff49aef4 - در خرید رنگ اپوکسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ - خرید اپوکسی

    سخن نهایی

    رنگ اپوکسی یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها در محیط‌های صنعتی است. مقاومت بالای این رنگ، ویژگی ممتاز آن است که قیمت آن را توجیه می‌کند.

    در این مطلب به طور جامعی از مهم‌ترین عواملی که بر خرید و قیمت رنگ اپوکسی اثر می‌گذارند را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین تاکید کردیم که با وجود ترویج پیدا کردن خرید های اینترنتی، لازم است تا با دقت فروشنده مورد نظر خود پیدا کنید.

    با تمام این توضیحات، اگر تصمیم به خرید این رنگ گرفتید، شرکت پخش رنگ تهران، به عنوان یکی از با تجربه ترین فعالان در این حوزه، آماده همراهی شما در تمامی فرآیندهای خرید رنگ و ابزارآلات رنگ آمیزی خواهد بود. جهت دریافت مشاوره می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.