×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سفر فرودگاه مهاجرت - سفر خارجی ارزان کجا بریم ؟ - سفر ارزان

بی‌شک هر کسی دوست دارد که در طول عمر خود، یک سفر خارجی ارزان و خاطره‌انگیز را تجربه کند. این درست که در کشور عزیزمان جاذبه‌ها و مقاصد بی‌نظیری برای سفر کردن وجود دارد، اما سفر به خارج از کشور هم خالی از لطف نبوده و جایگاه ویژه خودش را دارد. آیا رویای یک سفر خارجی در ذهن شما هم پرسه می‌زند؟ مطمعنا جوابتان بله است. اما اگر بابت هزینه‌های سفر خارجی نگرانی زیادی دارید، باید به سفر خارجی ارزان و به‌صرفه فکر کنید. اما چگونه؟ این واقعا ساده است. کافیست مقاصدی که هزینه‌های کمتری را بر روی دوشتان می‌گذارند را شناسایی کرده و در نهایت بهترین آنها را انتخاب کنید. ما در این مقاله، ۵ مورد از بهترین کشورها برای تجربه سفر خارجی ارزان قیمت را برایتان گرد‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا با جاذبه‌ها و شرایط سفر به این کشورها بیشتر آشنا شوید.

 

سفر خارجی ارزان کجا برم؟

اگر قصد رفتن به یک سفر خارجی ارزان‌قیمت را دارید، بهترین کار این است که به کشورهای همسایه ایران بروید. میپرسید چرا؟ خب فاصله این کشورها با کشور ما کمتر است و در نتیجه هزینه رفت‌وآمد تا حد زیادی کمتر می‌شود. از طرفی دیگر، ارزش پول این کشورها نسبت به کشور ما خیلی بالاتر نیست و به همین دلیل نیازی نیست که قسمت زیادی از هزینه‌های خود را صرف تبدیل پول بکنید. البته این فقط کشورهای همسایه ما نیستند که برای سفر کم‌هزینه و به‌صرفه باشند. بلکه بعضی از کشورهای شرق آسیا هم برای رفتن به یک سفر خارجی ارزان، انتخاب عاقلانه‌ای محسوب می‌شوند. در ادامه این کشورها را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

۱_ارمنستان

ارمنستان - سفر خارجی ارزان کجا بریم ؟ - سفر ارزان

ارمنستان به دلیل مسافت کم با ایران، جاذبه‌های دیدنی و هزینه‌های کم به یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی تبدیل شده است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به ارمنستان از اواسط فصل بهار تا تابستان می‌باشد. البته در فصول پاییز و زمستان تعداد گردشگران این کشور کاهش پیدا کرده و هزینه‌های سفر به این کشور به کمترین حد ممکن خود می‌رسد. یکی از مزایای سفر به ارمنستان، عدم نیاز به وجود ویزا است. واحد پول ارمنستان درام می‌باشد. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی به ارمنستان سفر کنید. این روش‌ها عبارتند از:

 

_سفر هوایی به ارمنستان:

مدت زمان سفر؟ ۱ ساعت و نیم به مقصد ایروان

قیمت بلیط هواپیما؟ از ۲/۵ تا ۲٠ میلیون تومان

فرودگاه مبدا و مقصد؟ مبدا پرواز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران_ مقصد فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

 

 

_سفر زمینی به ارمنستان:

مدت زمان سفر؟ حدود ۱۷ ساعت ( مدت زمان سفر بسته به عوامل مختلف متغیر است)

هزینه بلیط اتوبوس؟ بین ۴٠٠،٠٠٠ الی ۸٠٠،٠٠٠ هزار تومان

از کدام پایانه اتوبوسرانی به ارمنستان بریم؟ پایانه غرب و بیهقی

 

_سفر به ارمنستان با ماشین شخصی:

مدارک مورد نیاز خودرو برای ورود به ارمنستان:

کارت مالکیت خودرو: هزینه ۱٠٠ هزار تومان

دریافت پلاک بین‌المللی: هزینه ۴۲۵۰۰۰ هزار تومان

مجوز خروج از کشور: هزینه ۳٠،٠٠٠ هزار تومان

گواهینامه بین‌المللی یک ساله: هزینه ۱۴٠،٠٠٠ هزار تومان

برچسب CD و IR: هزینه ۵،۴٠٠ هزار تومان

بیمه بین‌المللی ماشین: هزینه‌ها بسته به نوع بیمه متغیر است

هزینه سوخت: هر ۱ لیتر بنزین ارمنستان ۴۵٠ درام

 

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان: موزه هنرهای مدرن ایروان، پارک آبی آکواتک ارمنستان، باغ وحش ایروان، موزه تاریخ ارمنستان و گالری ملی ارمنستان

 

هزینه اقامت در ارمنستان چگونه است؟

هزینه اقامت در هتل‌های ارمنستان بسته به نوع و امکانات هتل متغیر است. اما به‌طور کلی برای اقامت در ارزانترین هتل ارمنستان باید ۷۰۰۰ درام و برای اقامت در هتل‌های لوکس و ۵ ستاره، باید مبلغی در حدود ۲٠٠،٠٠٠ درام ارمنستان را پرداخت کنید.

 

هزینه غذا در ارمنستان چقدر می‌شود؟

برای انتخاب کافه یا رستوران در ارمنستان، انتخاب‌های متفاوتی دارید. هزینه غذا در ارزانترین رستوران ارمنستان حدود ۲۰۰۰ درام است. اگر بخواهید در لوکس‌ترین رستوران ارمنستان غذا بخورید، باید از ۷۰۰۰ درام به بالا هزینه پرداخت کنید.

 

۲_دبی

دبی - سفر خارجی ارزان کجا بریم ؟ - سفر ارزان

اگر دوست دارید که سفر خارجی ارزان قیمت اما دلچسبی را تجربه کنید، به مدرن‌ترین شهر خاورمیانه یا همان دبی سفر کنید. دبی شهری خشک اما لوکس است که جمعیتی ۳ میلیون نفری دارد. دبی یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست و هر ساله توریست‌های زیادی را از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید که از گرمای سوزان دبی در امان بمانید، در اواسط فصل پاییز و زمستان به آنجا سفر کنید. واحد پول دبی درهم است.

 

از چه طریقی می‌توانیم به دبی برویم؟

 

_سفر به دبی با هواپیما:

قیمت بلیط هواپیما؟ از ۴٠٠،٠٠٠ تا ۴ میلیون تومان

مدت زمان سفر؟ ۱/۵ تا ۲ ساعت

 

_سفر به دبی با تور:

سفر به دبی با تور، از دو طریق سفر هوایی و کشتی صورت می‌گیرد.

هزینه سفر به دبی با تور هوایی برای ۳ شب و ۴ روز: بین ۵،۸٠٠،٠٠٠ تومان تا ۱۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

 

قیمت بلیط کشتی به دبی یکسره از بندر لنگه: حدود ۶۲۵۰۰۰ هزار تومان

قیمت بلیط کشتی به دبی دوسره از بندر لنگه: حدود ۹۶۷۰۰۰ هزار تومان

 

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری دبی: برج خلیفه، دبی مال، پارک آبی آتلانتیس، باغ گل میراکل، آکواریوم و آبنمای دبی

 

هزینه اقامت در دبی چگونه است؟

هزینه رزرو ارزانترین هتل در دربی ۳۷۵۰۰۰ هزار تومان می‌باشد. مسلما اگر بخواهید که در یک هتل لوکس و ۵ ستاره در دبی اقامت کنید، باید هزینه‌های بیشتری را نیز بپردازید. مسافرخانه‌ها و هتل‌های کم ستاره، برای یک سفر خارجی ارزان و اقتصادی انتخاب مناسبی هستند.

 

هزینه غذا در دبی چگونه است؟

اگر بخواهید که در هزینه خورد و خوراک خود اقتصادی عمل کنید، می‌توانید به رستوران‌های مک دونالد بروید. قیمت متوسط غذا در این رستوران‌ها حدود ۲۸ درهم می‌باشد. در صورتی که بخواهید یک رستوران متوسط را برای غذاخوردن انتخاب کنید، باید مبلغی در حدود ۲۵٠ درهم را کنار بگذارید.

 

۳_استانبول

استانبول - سفر خارجی ارزان کجا بریم ؟ - سفر ارزان

این شهر رنگارنگ و افسانه‌ای، مقصد محبوب بسیاری از مردمان کشورمان می‌باشد. استانبول سومین شهر توریستی اروپاست که به چهار راه جهان نیز معروف است. آب و هوای استانبول بسیار متغیر است، اما به طور کلی این شهر آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری دارد. اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید، بهتر است فصل بهار را برای اینکار انتخاب کنید. چرا که بارندگی‌های استانبول در فصل بهار کمتر شده و آب و هوا در آنجا بسیار دل‌انگیز می‌شود. لیر واحد پول استانبول می‌باشد.

 

از چه طریقی می‌توانیم به استانبول سفر کنیم؟

 

سفر به استانبول با هواپیما:

قیمت بلیط هواپیما؟ از ۹٠٠،٠٠٠ تا ۲،۸٠٠،٠٠٠ هزار تومان

مدت زمان سفر؟ ۳ تا ۳/۵ ساعت از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه استانبول

 

_سفر به استانبول با اتوبوس:

قیمت بلیط اتوبوس؟ ۲۸۰،۰۰۰ تومان تا ۳۶۰،۰۰۰ تومان از مقصد تهران به استانبول

مدت زمان سفر؟ حدود ۳٠ الی ۴٠ ساعت

 

_سفر به استانبول با خودروی شخصی:

هزینه‌های لازم برای تکمیل مدارک خودرو:

کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: حدود ۳٠ هزار تومان

دریافت پلاک بین‌المللی: ۴۲۵۰۰۰ تومان

دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: ۱۳٠،٠٠٠ هزار تومان

برچسب CD وIR :

۵،۴۰۰ تومان

گواهینامه بین‌المللی یک‌ساله: ۱۴۰۰۰۰ تومان

بیمه ۱۰ روزه ماشین: هزینه بیمه بسته به شرکت بیمه متفاوت است.

 

_سفر به استانبول با قطار:

_قیمت بلیط قطار؟ حدود ۲۵۰،۷۶۹ هزار تومان به مقصد آنکارا ( برای سفر به استانبول باید ابتدا با قطار به آنکارا رفته و سپس از آنکارا به استانبول بروید)

مدت زمان سفر؟ حدودا ۲٠ ساعت

 

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری استانبول:

مسجد ایاصوفیه، موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، مسجد آبی، برج گاتالا و آب انبار باسیلیکا

 

هزینه اقامت در استانبول چگونه است؟ استانبول اقامتگاه‌های متفاوت و متعددی برای اسکان گردشگران خود دارد و مطمعنا این بودجه شماست که انتخاب شما را مشخص می‌کند. به طور کلی، رزرو یک اتاق در ارزانترین هتل استانبول حدود ۸٠٠،٠٠٠ تا ۱ میلیون و هزینه اقامت در یک هتل لوکس و ۵ ستاره، چیزی در حدود ۱۸٠٠،٠٠٠ تا ۳۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان است.

 

هزینه خورد و خوراک در استانبول چگونه است؟

از آنجایی که تعداد و تنوع رستوران در استانبول بسیار زیاد است، شما گزینه‌های زیادی را برای انتخاب در پیش رو دارید. خوردن هر وعده غذایی در رستوران‌های ارزان استانبول بین ۳٠ تا ۵٠ لیر برایتان آب می‌خورد. هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های متوسط استانبول چیزی در حدود ۶٠ تا ۱٠٠ لیر است. در نهایت برای خوردن یک وعده غذایی در رستوران‌های لوکس استانبول، باید ۱٠٠ تا ۴٠٠ لیر را به عنوان هزینه غذای هر نفر کنار بگذارید.

 

 

۴_مالزی

مطمعنا سفر به یکی از مدرن‌ترین کشورهای شرق آسیا، روزهای خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند. طبیعت زیبا و بکر مالزی توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. مالزی آب و هوای استوایی دارد و بهترین زمان سفر به آن بین ماه‌های خرداد و تیر می‌باشد. آب و هوای بارانی و آثار تاریخی متعدد، از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌روند. واحد پول مالزی رینگت می‌باشد.

 

از چه طریقی می‌توانیم به مالزی سفر کنیم؟

 

_سفر به مالزی با هواپیما:

قیمت بلیط هواپیما؟ حدودا ۱۱ تا ۲۱ میلیون تومان

مدت زمان سفر؟ حدود ۸ ساعت

 

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری مالزی:

برج‌های دوقلوی پتروناس، غار میمون‌ها، پارک آبی سان‌وی‌لاگون، برج کی ال، معبد الهه‌ی رحمت و عمارت چونگ فات

 

هزینه‌های اقامت در مالزی چگونه است؟

اگر بخواهیم از هزینه‌های اقامت در هتل‌های مالزی یک اطلاع کلی بدهیم، می‌توانیم بگوییم که رزرو یک اتاق دو تخته در هتل ۱ ستاره بین ۱۵٠،٠٠٠ تا ۱۰۰۰۰۰۰ ملیون تومان است. هر چه کیفیت و درجه هتل بالاتر برود، قیمت‌ رزرو اتاق در آن نیز بالاتر می‌رود. به‌طوری که برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره در مالزی، باید مبلغی بین ۸٠٠،٠٠٠ هزارتومان تا ۱۵ میلیون را برای یک شب هزینه کنید.

 

هزینه خورد و خوراک در مالزی چگونه است؟

هزینه خورد و خوراک در مالزی، فاکتور مهم دیگری است که باید آن را در نظر بگیرید. هزینه یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان مالزی مبلغی در حدود ۱۲ تا ۲٠ رینگت می‌باشد. برای غذاخوردن در یک رستوران لوکس و شیک در مالزی، باید هزینه‌ای بین ۱٠٠ تا ۱۵۰ رینگت را پرداخت کنید.

 

۵_ آنتالیا:

آنتالیا یک شهر ساحلی کوچک است که در جنوب‌غربی کشور ترکیه قرار دارد. این شهر در چهار فصل از سال آب و هوای بی‌نظیری دارد و همین امر موجب جذب گردشگران زیادی به آنتالیا شده است. علاوه بر آب و هوای خوب، جاذبه‌های فرهنگی و گرشگری، تفریح‌های آبی، مراکز خرید ارزان قیمت و لوکس هم در جذب گردشگران بی تاثیر نیستند. واحد پول آنتالیا لیر است.

 

از چه طریقی می‌توانیم به آنتالیا سفر کنیم؟

 

_سفر به آنتالیا با هواپیما :

قیمت بلیت هواپیما ؟ از ۲،۵٠٠ میلیون تا ۱۴۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان

مدت زمان سفر ؟ حدود ۵ ساعت

 

_سفر به آنتالیا با تور :

برای سفر به آنتالیا با تور دو راه دارید: راه زمینی و هوایی

هزینه سفر به آنتالیا با اتوبوس برای ۵ شب و ۶ روز، بین ۳  تا ۴ میلیون می‌باشد.

هزینه سفر به آنتالیا با تور هواپیما به مدت ۷ روز، از ۶ تا ۷ میلیون تومان است.

 

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا: تونک تپه، آبشار‌های دودون، مرکز خرید اوزدیلک  پارک آنتالیا، ساحل کنیالتی، برج ساعت آنتالیا و غار کارائین

 

هزینه اقامت در آنتالیا چگونه است ؟

اگر قصد دارید که در ارزان‌ترین هتل آنتالیا اقامت کنید، باید بین ۱۸۵۰۰۰ تا ۴۶۴۰۰۰ هزار تومان هزینه کنید. در هتل‌های متوسط هزینه هر شب اقامت بین ۳۱۶۰۰۰ تا ۸۳۶۰۰۰ هزار تومان متغیر می‌باشد. در صورتی که تمایل دارید که روزاهای سفر را در هتل‌های لوکس سپری کنید، باید بدانید که هزینه رزرو اتاق در یک هتل پنج ستاره از ۴۰۸۰۰۰ تا ۴۶۴۷۰۰۰هزار تومان است. هزینه مسافرخانه هم از شبی ۸۷۰۰۰ تا ۱۸۵۰۰۰ هزار تومان متغیر است. معمولا هزینه مسافر‌ خانه‌ها. به‌صرفه تر بوده و می‌توانید با اقامت در آن‌ها سفر کم‌خرج تری داشته باشید.

 

هزینه غذا در آنتالیا چگونه است ؟

خورد و خوراک در آنتالیا معمولا بستگی به رستوران انتخابی شما دارد. برای مثال شما می‌توانید به رستوران لوکس، متوسط یا ارزان قیمت بروید و یا حتی خودتان مواد‌ غذایی را بخرید و در هتل درست کنید.

برای غذا خوردن در رستوران‌‌های ارزان قیمت باید از ۲۷۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰ هزار تومان هزینه کنید. برای غذا‌خوری‌های متوسط باید بین ۴۷٠٠٠ تا ۹۲۰۰۰ هزار تومن خرج کنید. در نهایت هزینه رستوران‌های لوکس در آنتالیا از ۹۲۰۰۰ هزار تومان به بالا می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.