شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • CORTEX پلتفرمی برای قرارداد های هوشمند در دنیای ارزهای دیجیتال
    21 آذر 1400 - 10:07
    شناسه : 191276
    1

    توسعه دهندگان کورتکس تصمیم گرفتند تا فناوری بلاک‌چین را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ترکیب کنند و پروژه ای متفاوت را کلید بزنند. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی را درباره پروژه و ارز دیجیتال کورتکس با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    درحالی‌که در دنیای رمز ارزها بسیاری از ارز های دیجیتال از مدل بیت‌کوین پیروی می‌کنند و امکان انتقال و ذخیره دارایی‌ها را فراهم می‌آورند، بعضی دیگر از مثال اتریوم الگو می‌گیرند و گامی فراتر برمی‌دارند؛ در واقع آنها به یک پلتفرم بزرگ و جهانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند تبدیل می‌شوند.

    یکی از این پروژه ها کورتکس است که مسیر متفاوتی را انتخاب کرده است. توسعه دهندگان کورتکس تصمیم گرفتند تا فناوری بلاک‌چین را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ترکیب کنند و پروژه ای متفاوت را کلید بزنند. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی را درباره پروژه و ارز دیجیتال کورتکس با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    111 2 - CORTEX پلتفرمی برای قرارداد های هوشمند در دنیای ارزهای دیجیتال -

    همه چیز در مورد پروژه کورتکس و ارز دیجیتال بومی آن

    CORTEX؛ سیستم هوش مصنوعی مستقل و غیر متمرکز

    CORTEX در حقیقت یک سیستم هوش مصنوعی غیر متمرکز و مستقل است که از بلاک‌چین استفاده می‌کند. کد این پروژه منبع‌باز است و مأموریت اصلی آن ارائه مدل‌های پیشرفته ماشینی بر روی بلاک‌چین است. کاربران می‌توانند این مدل‌ها را از طریق قراردادهای هوشمند موجود در بلاک‌چین CORTEX دریافت کنند. علاوه بر این، CORTEX می‌خواهد یک پلتفرم یادگیری ماشینی را پیاده‌سازی کند. یادگیری ماشین (Machine learning) مطالعه‌ی علمی الگوریتم‌ها و مدل‌های آماری مورد استفاده‌ی سیستم‌های کامپیوتری است که به‌جای استفاده از دستورالعمل‌های واضح، از الگوها برای انجام وظایف استفاده میکند. این امکان در کورتکس به کاربران اجازه می‌دهد تا وظایف خود را  بر روی این پلتفرم پست کنند و برنامه‌های غیرمتمرکز هوش مصنوعی ( dapps) را ارسال کنند.

    بنیانگذاران پروژه ارزشمند کورتکس

    چه کسانی پلتفرم CORTEX را پی ریزی کردند؟

    مدیرعامل کورتکس Ziqi Chen، دارای مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی عمران و یادگیری ماشین است و یکی از بنیان‌گذاران Waterhole.io است. مدیر ارشد فناوری اطلاعات این پروژه هم، Wei Yang Wang دارای مدرک کارشناسی ارشد در آمار و یک مدیر مالی معتبر، با تجربه و علاقه‌مند به رمزنگاری است. اما در ادامه به باقی اعضای تیم توسعه کورتکس میپردازیم.

    مهندس ارشد یادگیری عمیق (deep learning)، شیائو یان، محقق محاسبات کوانتومی و محقق هوش مصنوعی و بلاک‌چین و دارای تجربه در تجارت ارزهای دیجیتال است. ونتائو تیان، مهندس ارشد هوش مصنوعی و بلاک‌چین، دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، متخصص در یادگیری تقویتی است و دارای تجربه در سیستم های توزیع شده و الگوریتم های معاملاتی است.

    مشاوران این پروژه، در پروژه‌هایی مانند Bitfinex، Bitfund، ZhenFund، World Financial Desk، FBG Capital، Beijing Kunlun Tech Co.، DAGlabs، و China Metallurgical Group سرمایه گذاری کرده اند. یکی از مشاوران، پروفسور ویتفیلد دیفی، مخترع رمزنگاری کلید عمومی (public key cryptography) بود.

    کورتکس دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ 

    این پلتفرم با استفاده از قراردادهای هوشمند هوش مصنوعی در بلاک‌چین، این امکان را برای هر توسعه‌دهنده‌ای فراهم می‌کند که از ارز CORTEX  برای افزودن هوش مصنوعی به قراردادهای هوشمند استفاده کند. بدین صورت به طور چشمگیری پتانسیل قراردادهای هوشمند و پروژه‌های مرتبط در بلاک‌چین را افزایش پیدا میکند. توانایی استفاده از هوش مصنوعی این امکان را برای قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند که به طور مستقل به سیگنال‌های خارجی، از جمله سیگنال‌هایی که برنامه‌نویسان نمی‌توانند پیش‌بینی کنند، پاسخ دهند. علاوه بر این، CORTEX یک مکانیسم انگیزشی برای تشویق همکاری جمعی دارد.

    هرکسی می‌تواند مدل‌هایی را در CORTEX ارسال کند و مدل‌های موجود را بهینه کند. کسانی که به مدل‌ها کمک می‌کنند، جوایزی نیز دریافت می‌کنند و محیطی ایجاد می‌کنند که در آن‌همه تشویق می‌شوند تا در تولید بهترین راه‌حل‌های ممکن مشارکت کنند.

    قراردادهای هوش مصنوعی؛ بخش مهمی از CORTEX

    قرارداد هوش مصنوعی بخش بسیار مهمی از CORTEX است، زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های یادگیری ماشینی خود را در بلاک‌چین بنویسند. آنها همچنین می‌توانند تعاملات خود را از طریق این قراردادهای هوش مصنوعی که به قراردادهای دیگر بستگی دارد، ارسال کنند و لایه‌های پیچیده‌ای اضافه کنند.

    222 - CORTEX پلتفرمی برای قرارداد های هوشمند در دنیای ارزهای دیجیتال -

    ارتباط کورتکس با هوش مصنوعی

    چگونه از کورتکس استفاده می‌کنید؟

    کورتکس به محققان یادگیری ماشینی اجازه می‌دهد تا با افزودن سیستم‌های هوش مصنوعی به بلاک‌چین، مدل‌های داده‌ای را آپلود کنند. این مدل ها به لایه ذخیره‌سازی زنجیره عمومی CORTEX می‌روند. از آنجا، هر کاربری که بخواهد از مدل‌ها استفاده کند، می‌تواند به توسعه‌دهنده مدل پول پرداخت کند. هر زمان که کاربران تراکنش‌هایی را آغاز می‌کنند، استنباط هوشمندانه‌ای انجام می‌دهند یا یک قرارداد هوشمند باز می‌کنند، باید توکن‌هایی را پرداخت کنند. این توکن‌ها برای تمام تراکنش‌های درون CORTEX طراحی شده‌اند.

    ویژگی‌های CORTEX CTXC

    دو ویژگی اصلی این پروژه قراردادهای هوش مصنوعی هوشمند و ماشین مجازی (CVM) است. قراردادهای هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهند برنامه‌های یادگیری ماشینی را بر روی بلاک‌چین بنویسند و تعاملات خود را با قراردادهای دیگر ارسال کنند. CVM کاملاً با EVM (ماشین مجازی اتریوم) سازگار است.

    قراردادهای هوشمند ممکن است شامل دستورالعمل‌های استنتاج باشند، اما همه گره‌ها باید در مورد نتیجه استنتاج شده توافق کنند. توسعه دهندگان قصد دارند پلی بین ارائه‌دهندگان توان محاسباتی و ارائه‌دهندگان الگوریتم برای تجارت ایجاد کنند. آنها می‌خواهند هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را در اکوسیستم بلاک‌چین ایجاد کنند که بتواند به طور مستقل توسط قراردادهای هوشمند مدیریت شود.

    توسعه دهندگان همچنین قصد دارند دو نوع کاربر را به هم مرتبط کنند. محققان یادگیری ماشینی می‌توانند مدل‌های داده‌های هوش مصنوعی را در پلتفرم آپلود کنند. ضمنا سایر کاربرانی که به این مدل‌های هوش مصنوعی نیاز دارند می‌توانند به ارائه‌دهندگان خود دستمزد پرداخت کنند.

    333 - CORTEX پلتفرمی برای قرارداد های هوشمند در دنیای ارزهای دیجیتال -

    ارز دیجیتال CTXC؛ ارز بومی پروژه کورتکس

    CTXC چیست؟

     CTXC توکن CORTEX است. کل عرضه  این توکن 299,792,458 است. ۱۵۰ میلیون از آن، به‌عنوان پاداش برای ماینرهای CTXC استفاده خواهد شد. کاربران می‌توانند از CTXC برای خرید محصولات مرتبط با هوش مصنوعی مانند کارت‌های گرافیک و ماشین‌های یادگیری عمیق استفاده کنند. کاربران شبکه برای اجرای چنین عملیاتی به CTXC، توکن بومی شبکه، نیاز دارند.

    استخراج کورتکس بر اساس الگوریتم Cuckoo است که به الگوریتم Cuckoo CORTEX نیز معروف است. زمان یافتن بلوک ۱۳ ثانیه است و پاداش بلوک ۷ CTXC است. این شبکه به طور منظم نصف کردن پاداش را مشابه بیت‌کوین انجام می‌دهد. ضمنا نرخ هش شبکه حدود ۸ کیلو گیگ بر ثانیه است  و استخراج آن به حافظه زیادی نیاز دارد.

     نحوه خرید CTXT

     شما نمی توانید CTXC را با ارز فیات بخرید، بنابراین ابتدا باید ارز دیگری را خریداری کنید. ساده ترین آنها برای خرید بیت‌کوین یا اتریوم هستند که می توانید در Coinbase با استفاده از انتقال بانکی یا کارت اعتباری خرید را انجام دهید و سپس آن را با CTXC در صرافی هایی که  این توکن را فهرست می‌کند مانند صرافی های بایننس،Mandala Exchange،OKEx،Huobi Global،Bithumb معامله کنید.

    اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال کورتکس را از طریق صرافی‌های ایرانی دارید، می‌توانید به راحتی این ارز دیجیتال را از صرافی آبان تتر تهیه کنید. کافی است وارد سایت صرافی آبان تتر  شوید و پس از ثبت نام، ارز کورتکس را انتخاب کنید و با شارژ ریالی حساب خود، هر مقدار ارز کورتکس را که مایل بودید، خریداری کنید. صرافی آبان تتر هیچ سقفی برای خرید این ارز دیجیتال قائل نیست و هر زمان که اراده کنید هم می‌توانید ارز دیجیتال کورتکس خود را بفروشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.