×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 

بیمه از مهم‌ترین ابزارهای توسعه است - بیمه از مهم‌ترین ابزارهای توسعه است/ بیمه در اجرای پروژه‌ها نقش مهم و اساسی ایفا می‌نماید - بهادر اسدی نودهی

بهادر اسدی نودهی در خصوص اهمیت بیمه‌های مهندسی برای بیمه‌گذاران، کارفرمایان و حتی کارگران به «بامردم»، اظهار داشت: رشد و توسعه هر کشوری نیازمند عزم ملی و اعتقاد مردم آن کشور به باورهای رشد و توسعه است که بی‌تردید این امر مستلزم فراهم بودن شرایط لازم می‌باشد.

وی افزود: سه بخش مهم برای توسعه کشور شامل کشاورزی، صنعت و خدمات، نیازمند وجود حمایتگر مالی می‌باشد. در این میان نقش شرکت‌های بیمه مخصوصـاً بیمه‌های مهندسی در تأمین امنیت و آسایش خاطر برای مجریان طرح‌ها حائز اهمیـت اسـت.

مسئول خسارت بیمه تعاون استان گیلان با اشاره به انجام پژوهش در این حوزه گفت: هـدف از انجـام ایـن پژوهش معرفی و بررسی انواع بیمه‌های مهندسی و نقش آن در پروژه‌های عمرانی می‌باشد. این تحقیق نگـاهی اجمالی به بیمه‌های مهندسی داشته و تقسیم‌بندی دوگانه آن را بیان می‌کند. سپس به انواع بیمه‌های مهندسـی، عناصر و اجزای قرارداد بیمه مهندسی، عوامل مؤثر بر تعیین نرخ بیمه مهندسی و جایگاه صـنعت بیمه در پروژه‌های عمرانی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد، می‌پردازد.

اسدی نودهی در خصوص تعریف بیمه به زبان ساده و اهمیت بیمه‌های مهندسی خاطرنشان کرد: بیمه از مهم‌ترین ابزارهای توسعه است که اتکا به آن در بخش‌های مختلف تجاری، خدماتی و اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است. فرد یا سازمانی را نمی‌توان یافت که به‌دوراز مخاطره باشد. همواره خطراتی وجود دارند که موجودیت فرد یا سازمان را تهدید می‌کنند. برای جلوگیری از اثرات نامطلوب ناشی از وجود ریسک، تأمین امنیت خاطر و آرامش برای انجام فعالیت‌های اقتصادی ضروری است و این نقشی است که «بیمه» ایفا می‌کند.

مسئول خسارت بیمه تعاون استان گیلان اظهار کرد: بدون پشتوانه و حمایت پوشش‌های بیمه‌ای، فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی نیز همواره با بیم و عدم اطمینان خواهد بود. امنیت سرمایه یکی از عوامل بنیادی در رشد و توسعه می‌باشد و این امر نیز بدون وجود بیمه تحقق نمی‌یابد، شرکت‌های بیمه با توانائی پذیرش انواع پوشش‌های بیمه‌ای و با هر سرمایه تلاش می‌نمایند تا ضمن ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری، گامی مؤثر در ایجاد خدمت بهتر بردارند.

وی ادامه داد: در میان انواع مختلف فعالیت‌های بیمه‌ای، بیمه مهندسی، نقش و اهمیت ویژه‌ای در گسترش فعالیت عمرانی و صنعتی در کشور دارد. بیمه‌های مهندسی ازجمله رشته‌های بیمه‌ای است که تضمین‌کننده سرمایه در بخش خصوصی و عمومی بوده و رونق چرخه اقتصادی می‌باشد.

اسدی نودهی عنوان کرد: بیمه به‌عنوان مکانیزم انتقال ریسک با ایجاد امنیت خاطر و آرامش روحی در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیر بنائی و همچنین بهره‌برداری از این پروژه‌ها نقش مهم و اساسی ایفا می‌نماید. آرامش خاطر مهندسین کشور با اخذ بیمه‌نامه مناسب فعالیتی که در آن مشغول‌اند فراهم می‌گردد.

وی افزود: بیمه‌های مهندسی از نظر تنوع و فراگیری بسیار متنوع‌اند؛ به گونه‌ای که از جدول‌بندی کنار خیابان‌ها و آسفالت آنها، ساخت انواع سدها، تونل‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، شبکه‌های فاضلاب، ساخت یک منزل مسکونی یا مرتفع‌ترین برج‌ها، ساخت استادیوم‌های ورزشی، نصب ماشین‌آلات یک کارگاه کوچک تا نصب بزرگ‌ترین کارخانجات تولیدی، همچنین ماشین‌آلات مورداستفاده پیمانکاران همانند لودر، بولدوزر، انواع جرثقیل‌ها، لوازم و تجهیزات الکترونیکی و… می‌توانند تحت پوشش بیمه مهندسی قرارگرفته و خسارت وارد به آنها از طریق بیمه‌گر جبران شود.

اسدی نودهی خاطرنشان کرد: امروزه بیمه‌های مهندسی یکی از شاخص‌های انجام فعالیت‌های تولیدی و عمرانی است و رشد آن در هر کشوری نشان‌دهنده افزایش فعالیت عمرانی و سازندگی می‌باشد و برعکس کاهش آن نمایانگر رکود این‌گونه فعالیت‌ها است. انواع بیمه‌های مهندسی در تمام صنایع خود را به یک ضرورت تبدیل نموده‌اند و هر یک از صنایع بدون اخذ پوشش‌های بیمه‌ای توان حرکت به‌سوی پیشرفت را از خود دور می‌انگارند.

وی افزود: بیمه‌های مهندسی جزء بیمه‌های اموال بوده و متناسب با فعالیت مهندسین طراحی و در سراسر جهان تقریباً به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. بیمه‌های مهندسی از یک نظر به دو گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

مسئول خسارت بیمه تعاون استان گیلان ادامه داد: گروه اول بیمه‌نامه‌هایی هستند که پروژه‌های عمرانی و زیر بنائی را در حین اجرا و به‌صورت تمام خطر تحت پوشش قرار می‌دهند. مدت این گروه از بیمه‌نامه مهندسی بستگی به زمان اجرای پروژه دارد. به این صورت که از زمان تجهیز کارگاه تا تحویل موقت به‌اضافه ۱۲ ماه دوره نگهداری با یک بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرند و اگر کار تحویل کارفرما نشود مدت بیمه‌نامه نیز با یک الحاقیه تمدید می‌گردد.

اسدی افزود: گروه دوم بیمه‌نامه هایی هستند که مناسب زمان بهره‌برداری از کارخانجات، سازه‌های تکمیل‌شده و ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاران می-باشند. مدت این بیمه نامه‌ها یک سال می‌باشد و هرسال باید بیمه‌نامه جدید صادر گردد.

مسئول خسارت بیمه تعاون استان گیلان خاطرنشان کرد: خسارت‌های قابل پرداخت در بیمه نامه‌های تمام خطر خسارات فیزیکی غیرقابل پیش‌بینی و ناشی از حادثه می‌باشند. بیمه‌های مهندسی که خسارت فیزیکی را جبران می‌کنند حادثه‌ای می‌باشند یعنی اینکه خسارت حتماً باید به‌صورت حادثه بوده و علت حادثه جزء خطرات تحت پوشش بیمه‌نامه باشد تا خسارت وارده جبران گردد.

وی گفت: در بیمه‌های مهندسی یک طرف قرارداد، بیمه‌گر (شرکت‌های بیمه‌ای) است و طرف دیگر، بیمه‌گذاران هستند که از طیف گسترده‌ای تشکیل‌شده‌اند و بدیهی است پیشبرد قرارداد در گرو همکاری گسترده بین کلیه گروه‌هایی است که هر یک با اهداف و منافعی متفاوت با دیگری در آن مشارکت می‌جویند.

وی ضمن درخواست از آحاد مردم در خصوص اهمیت بیمه در زندگی فردی و اجتماعی خاطر نشان کرد: تمام حوادث و خطراتی که روزانه زندگی افراد جامعه را تهدید می‌کند قابل پیش بینی نبوده و در صورت استفاده بیمه‌گذاران از بیمه نامه‌های مربوطه، جامعه به سمت رشد و نمو فرهنگی و اقتصادی حرکت خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.