شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیمت محصولات پراید غوغا کرد!
    23 آذر 1400 - 8:45
    شناسه : 191357
    1

    حالا پراید که تا 10 سال پیش حتی به مخیله کسی نیز خطور نمی‌کرد قرار است بالای 100 میلیون تومان قیمت داشته باشد، حتی رقم‌های بیشتر از 150 میلیون را نیز لمس کرده است. در حال حاضر، پراید 151 مدل 1400 قیمتی معادل 168 میلیون تومان دارد که در شهریور 1400 تنها 128 میلیون تومان بوده است!

    پ
    پ

    1 - قیمت محصولات پراید غوغا کرد! -

    پراید که هر چه سایپا کوشید نامش را به نسیم و صبا و بعد سایپا به‌علاوه کدهای سه‌رقمی تغییر بدهد اما در نهایت موفق نشد، با وجود توقف تولید، هنوز در حاشیه بازار زنده است و معامله می‌شود. قیمت پراید طی ربع قرن گذشته همواره به‌عنوان نمایشگری زنده از تورم به حساب می‌آمده و همچنان می‌آید، نقشی که البته در دهه‌های پیش از آن بر عهده پیکان بود.

    حالا پراید که تا 10 سال پیش حتی به مخیله کسی نیز خطور نمی‌کرد قرار است بالای 100 میلیون تومان قیمت داشته باشد، حتی رقم‌های بیشتر از 150 میلیون را نیز لمس کرده است. در حال حاضر، پراید 151 مدل 1400 قیمتی معادل 168 میلیون تومان دارد که در شهریور 1400 تنها 128 میلیون تومان بوده است!

    مدل کلاسیک پراید که حالا با نام سایپا 131 شناخته می‌شود، از محدوده 110 تا قریب به 150 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد اما تا پایان شهریور به 135 میلیون تومان رسید. مدل هاچ‌بک 111 از این خودرو که به‌نوعی یک نسخه فیس‌لیفت ماژور به حساب می‌آید نیز بدون نوسان و شیبی آرام از فروردین تا شهریور 1400 از محدوده 125 میلیون تومان خود را به رده 150 میلیونی رساند و همان‌جا، جا خوش کرد. مدل وانت مشهور پراید با نام رسمی سایپا 151 هم سال را با قیمت کمتر از 120 میلیون تومانی استارت زد و مانند کد پسوند نامش به قیمت 151 میلیونی نیز رسید؛ اما در نهایت محدوده 148 میلیون تومان را برای استقبال از ماه مهر برگزید.

    فراموش نکنید که جهت دیدن قیمت امروز محصولات پراید، به صفحه « قیمت پراید در سایت همراه مکانیک » مراجعه کنید.

    آشنایی با تاریخچه پراید

    اگر از هر کسی بپرسید که پراید محصول کدام شرکت خودروسازی خارجی است، بدون شک به شما پاسخ خواهند داد شرکت خودروسازی کیاموتورز! اما جالب است بدانید که این خودرو محصول شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا است و در ابتدا توسط این شرکت طراحی و تولید شده است و نام اصلی آن مزدا 121 است.

    تولید مزدا 121 تا سال 1993 ادامه داشت و در سال 1987 شرکت کیا موتورز تصمیم گرفت که مزدا 121 را با نام جدید کیا پراید به بازار خودرو کره جنوبی معرفی کند. این شرکت خودروسازی پراید را با مدل 3 درب هاچبک روانه بازار خودرو کره جنوبی کرد اما در ادامه و در سال 1988 این خودرو تغییر مدل داد و به صورت سدان با کد بتا به بازار عرضه شد. خودرو پراید به بازار خودرو استرالیا نیز رسید و تا سال 1994 در بازار استرالیا عرضه و به فروش رسید.

    2 - قیمت محصولات پراید غوغا کرد! -

    علاوه بر این، این خودرو در سال 1991 در بازار ژاپن نیز عرضه شد و نام فورد فستیوا 5 و فورد فستیوا بتا را برای خود انتخاب کرد. این خودرو تا سال 2000 به تولید خود توسط کیاموتورز ادامه داد و بعد از این سال با مدل پیشرفته‌تر ریو جایگزین شد.

    در همین حین شرکت خودروسازی سایپا نیز بر آن شد که این خودرو را تحت عنوان نسیم (مدل هاچبک) و صبا (مدل سدان) به بازار کم‌تنوع ایران معرفی کند. این خودرو جدید در واقع رقبای کمی مانند پیکان و رنو 5 داشت و به همین دلیل توانست خود را به خوبی در نظر مصرف کننده ایرانی جا بیندازد.

    معرفی چند تن از خودروهای پراید در ایران

    در این بخش قصد داریم که چند تا از خودروهای پراید را به شما معرفی کنیم و به صورت خلاصه و کلی به بررسی مشخصات آن بپردازیم، برای آشنایی با این خودروها لطفا با ما همراه بمانید.

    پراید نسیم

    پراید نسیم در واقع همان پراید هاچ بک است که دارای وزن کمتری می‌باشد، با این حال موتور چهار سیلندری که در این خودرو به کار رفته است چندان قوی نیست. به همین دلیل این خودرو از شرکت سایپا حدود 13.7 ثانیه طول می‌کشد که از صفر تا 100 کیلومتر برسد. لازم به ذکر است که فرمان خودروی پراید نسیم هیدرولیکی نیست.

    پراید صبا

    به زبان ساده می‌توان گفت پراید صبا در واقع همان پراید نسیم است که صندوق دارد و همین ویژگی تنها وجهه تمایز این دو خودرو است. به دلیل اضافه شدن صندوق عقب، به وزن کلی این خودرو حدود 65 کیلوگرم اضاف شده است که به همین دلیل شتاب صفر تا صد پراید صبا به 14.5 ثانیه رسیده است. علاوه بر این مصرف سوخت پراید صبا بیشتر از مقدار 7.2 لیتری نمی‌شود.

    پراید 141

    از دیگر محصولات شرکت سایپا می‌توان به پراید 141 اشاره کرد، پراید 141 شرکت سایپا دارای 5 تیپ است که می‌توان گفت از لحاظ فنی تفاوت قابل محسوسی با پراید نسیم و صبا ندارد. مصرف ترکیبی سوخت پراید 141 حدود 7.2 لیتر است و از این نظر نیز تفاوت آشکاری ندارد. این محصول از شرکت سایپا دارای فرمان هیدرولیک، ایربگ و ترمز ABS است که ناگفته نماند این امکانات بسته به تیپ پراید 141 می‌تواند متفاوت باشد.

    3 - قیمت محصولات پراید غوغا کرد! -

    کلام آخر…

    قیمت پراید برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدل‌های مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پراید موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افت‌وخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پراید را دارند، باید در لحظه از قیمت پراید باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیم‌گیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشین‌های پراید را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کرد، خالی است.

    در تمام این پستی‌ بلندی‌ها، همراه مکانیک با ارائه خدمات مختلف به‌عنوان یک همراه خودرویی، تلاش می‌کند تا در جهت شفافیت هرچه بیشتر معاملات بازار گام بردارد. این شرکت با ارائه خدمات مختلف مثل خرید خودرو کارشناسی‌شده با 100% ضمانت بدنه و فروش تضمینی خودرو کارکرده بدون پاسخ‌گویی به حتی 1 تماس، سعی در ایجاد تجربه‌ بهتری از معامله انواع خودرو داخلی و خارجی دارد.

    منبع: ایلنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.