چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در ریزش‌ رمزارزها چه عملکردی داشته باشیم؟
    24 آذر 1400 - 22:09
    شناسه : 191408
    0

    در ادامه گفت‌وگو های بامردم با متخصصان بلاک‌چین و رمزارز این بار به سراغ موضوع ریزش رمز ارز ها و ارزهای دیجیتال رفته ایم.

    پ
    پ

    رمزارزها - در ریزش‌ رمزارزها چه عملکردی داشته باشیم؟ - رمزارزها

    یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در ریزش های بازار پرسیده می‌شود این است که در ریزش‌ها چه عملکردی داشته باشیم؟ مهندس سجاد محمدپور از متخصصان حوزه بلاکچین و ارزدیجیتال در این خصوص به مخاطبین «بامردم» می گوید:

    سجاد محمدپور - در ریزش‌ رمزارزها چه عملکردی داشته باشیم؟ - رمزارزها

    نخست باید بدانیم که همیشه مقداری از سرمایه خود را باید نقد باشیم و میزان آن بستگی به مدیریت سرمایه شما دارد، مثلاً 30 درصد کل سبدتان را نقد باشید که در زمان ریزش شدید بتوانید در کف‌های قیمت خرید کنید تا میانگین قیمت خریدتان را پایین بیاورید.

    دوم اینکه شما تا زمانی که دارایی خود را نفروختید ضرر نکرده‌اید، مثلاً شما یک بیت کوین را در قیمت 60 هزار دلار خریدید و بازار ریزش می‌کند و قیمت به 50 هزار دلار می‌رسد، اما شما هنوز یک عدد بیت کوین دارید و اگر بیت کوین خود را در این قیمت نفروشید ضرر نکردید و فقط ارزش دارایی‌تان در این زمان مشخص پایین آمده است و اگر صبر کنید قیمت به نقطه خرید شما بر می‌گردد و حتی بالاتر می‌رود.

    اگر مدیریت سرمایه نکردیم و نقدینگی برای خرید در کف قیمت نداریم که میانگین خرید خود را کم کنیم چه کنیم؟

    خوشبختانه بلاکچین برای این شرایط هم راه حل عادلانه‌ای دارد. شما می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند: AAVE & COMPOUND دارایی دیجیتال خود را به‌عنوان ضمانت قفل کنید و تا 80 درصد دارایی خود را وام بگیرید و این درصدها در پلتفرم‌های مختلف متفاوت است. شما می‌توانید با این نقدینگی میانگین خریدتان را کم کنید و یا حتی آن را به دلار، یوهان و یا ریال تبدیل کنید و بدهی خود را با درصد سودی که پلتفرم برایتان در نظر می‌گیرد پس دهید. شاید باورتان نشود با سود سالیانه 2 الی 3 درصد می‌توانید وام بگیرید و پس از باز پرداخت بدهی، دارایی‌تان آزاد می‌شود.

    نکته: توجه کنید تمام دارایی‌تان را وام نگیرید. مثلاً یک بیت کوین به‌عنوان ضمانت گذاشتید، نهایتاً 20 درصد آن را وام بگیرید تا ریزش بازار خطر مصادره دارایی‌تان را کم کنید. چون اینجا با یک قرارداد هوشمند طرف هستیم و تسویه به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

    بهترین زمان برای دریافت وام همین ریزش‌های سنگین هست چون خطر مصادره شدن سپرده تا حد بسیار زیادی کم می‌شود.

     «بامردم» در گفت‌وگوی بعدی از جزییات بیشتری در این خضوض پرده‌برداری خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.