شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سفر به ترکیه رونق گرفت، کیش خلوت شد
    26 آذر 1400 - 1:11
    شناسه : 191428
    0

    در حالی که روز به روز به تعداد مسافرانی که قصد سفر به شهرهای مختلف ترکیه را دارند، افزوده می شود، هیچ تلاشی جهت جذب گردشگر داخلی صورت نمی پذیرد.

    پ
    پ

    11 7 - سفر به ترکیه رونق گرفت، کیش خلوت شد - ترکیه

    در روزهای گذشته خبرهای زیادی مبنی بر پر شدن هتل های شهر وان ترکیه به دست گردشگران ایرانی منتشر شد. بسیاری از مردم سال نو میلادی را به ترکیه رفته اند تا از در کنار خرید، از تفریحات شهرهای این کشور نیز استفاده کنند. این در حالی است که مسوولین کشور هیچ برنامه ای برای رونق سفرهای داخلی ندارند. در حالی که ترکیه جذابیت های زیادی برای مسافران مانند ارزان بودن تور ، اجناس و کنسرت ها دارد، به سختی می توان در داخل کشور تور ارزان کیش یا مشهد را یافت.

    سفر به کیش ارزان تر است یا وان ترکیه؟

    اگر از تهران به صورت زمینی به وان ترکیه سفر کنید، برای سفری 4 روزه ، مبلغ پرداختی برای هر نفر بین 1.500.00 تومان تا 3.500.000 خواهد بود که با توجه به هتل انتخابی شما متغییر است. در نقطه مقابل سفری با همین تعداد روز به کیش از 2.500.00 آغاز می شود و با توجه به ستاره های هتل تا 8 میلیون نیز ممکن است هزینه داشته باشد.

    55 - سفر به ترکیه رونق گرفت، کیش خلوت شد - ترکیه

    با همین بررسی کوتاه دلیل پرشدن تمامی هتل های شهر وان ترکیه به دست گردشگران ایرانی مشخص می شود. همچنین کاهش 35 درصدی ارزش لیر نسبت ریال نیز مزید بر علت شده تا ایرانی های زیادی برای خرید به این کشور سفر کنند. عوامل دیگری چون یارانه ارز دولتی که تا سقف 2200 یورو به هر شخص حقیقی به صورت سالانه پرداخت می شود، سبب شده تا بیشتر از قبل گردشگری داخلی در این روزها دچار بی توجهی گردشگران گردد.

    حال باید دید آیا مسوولین برنامه ای برای رونق گردشگری داخلی خواهند داشت زیرا با کاهش اپیدمی کرونا، مسافرت ها به روال سابق باز خواهد گشت و در صورت عدم توجه گردشگران داخلی، خسارت تحمیل شده به این صنعت به این زودی جبران نخواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.