×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

واکسن - این ۳ واکسن مقابل اُمیکرون کارایی پایینی دارند - اُمیکرون

به گزارش «بامردم» به نقل از یورونیوز: تازه ترین مطالعات نشان می دهند که واکسن های کووید-۱۹، سینوفارم، جانسون اند جانسون و اسپوتنیک یا اصلا یا بسیار کم در برابر اومیکرون مصونیت ایجاد می کنند و برای مقابله با این سویه جدید کرونا بسیار ضعیف هستند.

محققان دانشگاه واشنگتن و شرکت داروسازی سوئیسی هامباس این تحقیقات را درباره کارآیی شش واکسن مطرح و استاندارد کووید در جهان انجام دادند.

تنها ۳ نفر از ۱۳ نفری که که دو دوز سینوفارم را دریافت کرده بودند پادتن هایی علیه اومیکرون داشتند. واکسن جانسون اند جانسون روی ۱۲ نفر آزمایش شد و تنها یک نفر آنتی بادی داشت واکسن اسپوتنیک هیچ مصونیت در بدن ۱۱ فرد آزمایش شده ایجاد نکرد.

سینوفارم واکسن چینی و اسپوتنیک واکسن روسی است. هنوز این شرکت ها درباره کارآیی و نتیجه تحقیقات اخیر واکنشی نشان نداشته اند.

سویه جدید ویروس کرونا ۷۰ برابر سریعتر از سویه دلتا شیوع پیدا می کند اما به اندازه سویه دلتا مرگبار نیست. با این حال آنچه دانشمندان را نگران کرده سرعت شیوع این سویه است. اولین مورد از ابتلا به اومیکرون اواسط نوامبر شناسایی شد و اکنون با گذشت بیش از یک ماه تقریبا سه چهارم موارد ابتلا به کرونا در جهان ناشی از سویه او میکرون می باشد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.