×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در مقطع کارشناسی، همواره سوال‌هایی در فکرشان دارند:

آیا با درسهایی که در دوره کارشناسی فرا گرفته‌ام موفقیت من در آزمون وکالت حتمی است؟

آیا دروس تدریسی در دانشگاه و دوره کارشناسی حقوق برای موفقیتم در آزمون وکالت کافی است؟

آیا بهره مندی از خدمات موسسات کمک آموزشی آزمون وکالت و آزمون‌های حقوقی برای موفقیت در آزمون ضروری است؟

آیا استفاده از خدماتی از قبیل مشاوره و برنامه ریزی آزمون وکالت باعث موفقیت در آزمون وکالت می‌شود؟

در ادامه سوالات متداولی که درباره محصول‌ها و دوره‌های کمک آموزشی آزمون های حقوقی مثل وکالت، قضاوت و کارشناسی ارشد حقوق در اذهان علاقه‌مندان تحصیل و اشتغال در رشته حقوق پیش می‌آید را جواب خواهیم داد.

1 5 - برنامه ریزی آزمون وکالت و تاثیر منابع کمک آموزشی در قبولی -

دلیل محبوبیت رشته تحصیلی حقوق چیست؟

رشته حقوق یکی از رشته‌های محبوب در ایران است و هر سال علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. اما دلیل این محبوبیت بالا چیست؟

شاید بتوان دلیل این میزان محبوبیت را آینده شغلی این رشته علمی دانست به این دلیل که پیش‌نیاز مشاغلی مثل قضاوت و وکالت، داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق است.

آیا محبوبیت بالای رشته حقوق برای علاقه مندان تحصیل خوب است؟

مطمئنا خیر؛ دلیلش آن است که با وجود میزان زیاد متقاضی در این حوزه، رقابت زیادی برای تحصیل و اشتغال در حوزه حقوق شکل خواهد گرفت.

البته با توجه به تصویب طرح تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها و افزایش سهمیه پذیرش آزمون وکالت، دریافت پروانه وکالت ساده‌تر خواهد شد اما در برابر ای نسهولت، رقابت در دریافت پرونده و کسب درآمد دشوارتر می‌گردد.

برای قبولی در آزمون‌های حقوقی چه تحصیلاتی لازم است؟

در ابتدا باید بدانید ۹۰ درصد مباحثی که یک دانشجوی رشته حقوق از علوم رشته تحصیلی خود می‌داند مربوط به دوره کارشناسی بوده  و در تحصیلات تکمیلی سطوح بالاتر یعنی کارشناسی ارشد حقوق و دکتری فقط بعضی موضوعات را به صورت تخصصی تر یاد می‌گیرد و اصل علم حقوق، همان محتوای آموزشی دوره کارشناسی می‌باشد.

به همین دلیل است که در آزمونهای مهم شغلی حقوق مثل آزمون قضاوت و وکالت، شرط اولیه مجاز بودن فرد برای شرکت در آزمون ،داشتن مدرک کارشناسی رشته حقوق است و در صورتی که شخص مدرک کارشناسی حقوق را نداشته باشد، در این صورت حتی با داشتن مدارک بالاتر یعنی کارشناسی ارشد یا حتی دکتری ،نمی‌تواند در این آزمون‌ها شرکت کند.

با توجه به مطالب فوق‌الذکر، واضح است که سوالات طرح شده در آزمون‌های وکالت، قضاوت و … از محتوای دروس کارشناسی طرح شده و چنانچه دانشجو تمام چارت درسی دوره کارشناسی حقوق را به خوبی فرا گرفته باشد مطمئنا هیچ کدام از سوالات آزمون را بی پاسخ نمی‌گذارد.

 

اما یک سوال مهم:

آیا داوطلب دروس دوره لیسانس حقوق را به خوبی یاد گرفته است؟

معمولا در عمل کمتر کسی ادعا می‌کند تمام دروس دوره لیسانس حقوق را به خوبی فرا گرفته است، این نقص در ابتدا به سیستم آموزشی و دانشگاه بر می‌گردد که متاسفانه بارعلمی پایین و سهل‌انگاری بعضی از اساتید در برگزاری آزمون‌های داخلی دانشگاه و تمایل دانشگاه‌ها به جذب دانشجوی بیشتر و کسب درآمد بیشتر نیز مزید بر علت شده و باعث کم سوادی محصلین رشته حقوق و حتی فارغ‌التحصیلان این حوزه شده است.

اما دلیل اصلی کم سوادی بسیاری از دانشجویان این است که در اکثر دانشگاه‌ها به جای تدریس بر اساس کتب اصلی و مرجع حوزه حقوق، به تدریس بر اساس یک جزوه مختصر و نارسا اکتفا می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود که دانشجو با وجود پاس نمودن درس متاسفانه از فهم مطالب اصلی محروم مانده و در نتیجه دروس کارشناسی که پایه‌گذار موفقیت در آزمون های حقوقی و به دنبال آن آینده شغلی وی است را به بدترین نحو ممکن و بدون تسلط علمی بگذراند.

دوره‌ها و محصولات کمک آموزشی حقوقی چگونه به شما کمک می‌کنند؟

ضعف علمی دانشگاه‌ها، پس از اخذ مدرک لیسانس حقوق برای دانشجویان نمایان می‌گردد؛ آن هم زمانی که در میان خانواده و بستگان جرات نمی‌کنند اعلام کنند ما کارشناس حقوق هستیم به این دلیل که می‌ترسند مساله حقوقی مطرح شود و آنها از پاسخ به مسائل در بمانند. ‏معمولا دانشجویان لذت اخذ مدرک بی زحمت را تا زمانی که به سد محکم آزمون‌های حقوقی برخورد کنند به همراه خود دارند و زمانی که به آزمون می‌رسند در آن لحظه تصمیم می‌گیرند همه مطالب درس‌های ۴ ساله دوره لیسانس حقوق را در ۶ ماه یا ۱ سال فرا گیرند.

در اینجاست که داوطلب به سمت موسسات کمک آموزشی هدایت می شود و موسسات کمک آموزشی با برنامه ریزی تحصیلی و برگزاری کلاسهای آموزشی فشرده، حجم مطالب زیادی را به مغز داوطلب تزریق می‌کنند.

22 11 - برنامه ریزی آزمون وکالت و تاثیر منابع کمک آموزشی در قبولی -

آیا یادگیری و بخاطر سپاری دروس به صورت فشرده امکان پذیر است؟

ماندگاری این نوع آموختن در ذهن داوطلب موضوع دیگری است که بیشتر به میزان و نحوه مطالعه و مرور مجدد مطالب توسط داوطلب بستگی دارد ولی آنچه مشخص است، داوطلبی که ضعف علمی دارد حتما باید در این دوره‌ها شرکت کند تا ضعف خود را در تسلط به دروس کارشناسی حقوق برطرف سازد.

از طرفی بهره گیری از تکنیک‌های صحیح مطالعه و یادگیری متد‌های تقویت حافظه می‌تواند داوطلب قدرت یادگیری و به خاطر سپاری داوطلب را بهبود بخشد.

منابع کمک آموزشی آزمون وکالت مثل کلاس‌های حضوری یا تدریس‌های آنلاین یا فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های آزمونی،همگی این ویژگی را دارند که با توجه به نحوه طرح سوالات در آزمون‌ها، مجموعه آنچه مورد نیاز داوطلب در آزمون حقوقی است را به صورت یکجا گردآوری کرده و حواشی زائد را کم می‌کنند و در نهایت اصل مطالب مورد نیاز برای آزمون را برای داوطلب مهیا می‌کنند.

البته باید این نکته را ذکر کرد که محتوای منابع کمک آموزشی، مطلب جدیدی در علم حقوق ندارند بلکه صرفا خلاصه سازی، طبقه بندی و آسان سازی منابع مرجع هستند که مطالعه را آسان‌تر و یادگیری را راحت‌تر می‌کنند.

 

در صورتی که تمایل دارید مشاوره تحصیلی حقوقی و یا برنامه ریزی آزمون وکالت دریافت کنید روی لینک کلیک کنید..

سوالات پر تکرار دانشجویان حقوقی

در این بخش به پرتکرار ترین سوالات داوطلبان آزمون وکالت پاسخ خواهیم داد:

آیا آزمون وکالت حذف می شود؟

❌ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. با وجود به تصویب رسیدن طرح تسهیل صدور مجوز برای کسب و کارهای خاص از سوی مجلس، اما برگزاری آزمون وکالت به قوت خود باقیست و تنها تغییراتی در شرایط پذیرش و تعداد پذیرفته شدگان اعمال خواهد شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

آیا آزمون وکالت نمره منفی دارد؟

✔ بله، در آزمون وکالت که یک آزمون چهار گزینه ای مشابه کنکور می باشد، درج پاسخ غلط منجر به نمره و امتیاز منفی برای داوطلب خواهد شد و هر پاسخ غلط یک سوم نمره منفی برای داوطلب به همراه دارد.

آیا آزمون وکالت به تعویق می افتد؟

❌ در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری آزمون وکالت چندین بار با تعویق همراه بود اما با توجه به واکسینه شدن بخش زیادی از جمعیت کشور، بنظر می آید به مرور شرایط به حالت عادی باز گردد و تعویق مجدد در زمان برگزاری آزمون های علمی از جمله آزمون وکالت بعید بنظر می رسد.

آیا آزمون وکالت سخت است؟

❌ آزمون وکالت یک آزمون حقوقی است که شامل ۱۲۰ سوال از ۶ درس اصلی دوره کارشناسی حقوق می باشد ( دروس حقوق مدنی، حقوق جزا، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری و اصول فقه) و از هر درس ۲۰ سوال در آزمون خواهد بود؛ چنانچه داوطلب به دروس دوره کارشناسی مسلط باشد، بدون شک به تمامی سوالات آزمون وکالت پاسخ خواهد داد.

آیا آزمون وکالت محدودیت سنی دارد؟

✔ بله، حداقل سن برای شرکت در آزمون وکالت ۲۴ سال بوده و حداکثر سن داوطلب برای داوطلبان استان تهران ۴۰ سال تمام و برای داوطلبان سایر استان ها ۵۰ سال تمام است.

آیا آزمون وکالت هر سال برگزار می شود؟

✔ بله، آزمون وکالت تا کنون هر سال برگزار شده و از این پس نیز بعید به نظر می رسد که برگزاری این آزمون به صورت هر ساله نباشد.

آزمون وکالت از چه دروسی است؟

آزمون وکالت دارای ۱۲۰ سال از ۶ درس زیر می باشد:۱- حقوق مدنی (۲۰ سوال با ضریب ۳)؛ ۲- حقوق تجارت (۲۰ سوال با ضریب ۲)؛ ۳- حقوق جزا (۲۰ سوال با ضریب ۲)؛ ۴- آیین دادرسی مدنی (۲۰ سوال با ضریب ۳)؛ ۵- آیین دادرسی کیفری (۲۰ سوال با ضریب ۲)؛ ۶- اصول فقه (۲۰ سوال با ضریب ۱)

آیا معدل در آزمون وکالت تاثیر دارد؟

❌ خیر، پذیرش و شرکت در آزمون وکالت شرط معدل ندارد و هر کسی می تواند در این آزمون شرکت نمید و ملاک سنجش و پذیرش داوطلب تنها نمره اکتسابی در آزمون است.

 

چنانچه شما نیز سوالی در خصوص محصولات و دوره‌های کمک آموزشی حقوقی دارید می‌توانید در وبسایت استادآنلاین سوالات خود را مطرح کنید.

استاد آنلاین نخستین آموزشگاه تصویری تخصصی حقوق است که از سال 1394 تا کنون در این حوزه مشغول فعالیت بوده و شما می‌توانید از خدمات آموزش مجازی و مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی حقوقی این موسسه بهره مند گردید.

33 - برنامه ریزی آزمون وکالت و تاثیر منابع کمک آموزشی در قبولی -

استادآنلاین مرجعه آموزش و برنامه ریزی تحصیلی رشته حقوق

02166486917

https://ostad-online.com/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.