پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • روش‌های خرید بلیط تهران تبریز
    05 دی 1400 - 16:03
    شناسه : 191717
    1

    در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کلی شما را با روش های خرید بلیط تهران تبریز بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    هواپیما

    تبریز جزو زیباترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید. این شهر در شمال‌غرب ایران قرار دارد و سالانه هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند. در صورتی که قصد سفر به این شهر را داشته باشید، باید یکی از روش‌های سفر جاده‌‌ای، سفر با اتوبوس، سفر با قطار و نهایتاً هواپیما را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کلی شما را با روش های خرید بلیط تهران تبریز بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

    روش خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز

    برای روش خرید بلیط اتوبوس می‌توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری اقدام نمایید. در روش حضوری باید خودتان را به یکی از ترمینال‌های جنوب و غرب تهران برسانید. معمولاً در این دو ترمینال، همه‌روزه چند اتوبوس تهران را به مقصد تبریز ترک می‌کنند. باید خودتان را به بخش مرکزی ترمینال برسانید.

    در بخش مرکزی، چندین و چند شرکت مختلف مسافربری حضور دارند. بهتر است پیش از مراجعه به دفاتر مختلف مسافربری، به تابلوی بالای هر دفتر نگاهی مختصر بیندازید و مطمئن شوید که این شرکت اتوبوس تهران به تبریز ارائه می‌دهد. سپس از مسئول پذیرش درباره زمان حرکت اتوبوس‌ها و قیمت آن سؤال کنید.

    معمولاً اتوبوس‌هایی در ساعات مختلف حرکت می‌کنند. قیمت بلیط تهران تبریز به نوع اتوبوس، ساعت حرکت، بازه زمانی و نوع اتوبوس از نظر vip یا معمولی بستگی دارد. در روش خرید حضوری، کنترل خاصی بر انتخاب نوع اتوبوس و صندلی نخواهید داشت. همچنین شاید حوصله جستجو بین شرکت‌های مسافربری مختلف را نیز نداشته باشید.

    روش دیگر خرید بلیط اتوبوس، روش غیرحضوری و از طریق اینترنت است. در این روش می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف توریستی و انتخاب بخش اتوبوس‌های داخلی، تاریخ حرکت خود را انتخاب کنید و تمام اتوبوس‌های حاضر در آن بازه زمانی که توسط شرکت‌های مسافربری مختلف ارائه می‌شوند را مشاهده کنید.

    image 1640515954 - روش‌های خرید بلیط تهران تبریز -

    در نهایت می‌توانید با بررسی قیمت، نوع اتوبوس و صندلی‌های رزرو شده و صندلی‌های آزاد، بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید. همچنین این روش برای افرادی که قصد دارند برای روزهای آتی بلیط تهیه کنند تا از بابت خرید آسوده‌خاطر باشند بسیار مطلوب خواهد بود. زیرا در این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال نیست.

    قبل از سفر بخوانید : بهترین هتل های تبریز از نظر مسافران

    خرید بلیط قطار تهران تبریز

    روش خرید بلیط قطار نیز تفاوت خاصی با خرید بلیط اتوبوس ندارد. در این روش نیز شما می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام کنید. در روش حضوری دو روش پیش رویتان قرار دارد. روش اول مراجعه مستقیم به ایستگاه قطار است. ایستگاه قطار تهران در میدان راه‌آهن و انتهای خیابان ولیعصر قرار دارد.

    در ایستگاه قطار بخشی به فروش بلیط حضوری اختصاص‌یافته است. در این بخش می‌توانید از متصدی بخواهید تا در تاریخ مدنظرتان، یک بلیط قطار برایتان تهیه کند. البته با توجه به اینکه تعداد مراجعان بیشتر از تعداد افراد پاسخگو است، پس زمان بسیاری برای انتخاب انواع قطار و کوپه نخواهید داشت و به‌اجبار اولین گزینه‌ای را انتخاب خواهید کرد که به نظرتان مطلوب می‌رسد.

    روش دوم حضوری، مراجعه به آژانس‌های مسافرتی است. آژانس‌های مسافرتی با دریافت مبلغی جزئی به‌عنوان حق‌الزحمه، بلیط قطار تهران تبریز را برایتان تهیه می‌کنند. این روش گزینه مناسبی است؛ اما مبلغی بیشتر باید پرداخت کنید.

    روش دوم، روش غیرحضوری است. در این روش نیز می‌توانید از دو راه مختلف اقدام به تهیه بلیط قطار تهران تبریز کنید. اول مراجعه حضوری به سایت رجا است. رجا همان شرکت راه‌آهن ایران بوده و امکان خرید بلیط را برای مسافران فراهم می‌کند. در این روش می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید و انواع مختلف قطارها، شرکت‌ها و کوپه‌ها را بررسی کنید.

    در روش دوم غیرحضوری می‌توانید سری به وب‌سایت شرکت‌های مختلف توریستی بزنید و وارد بخش خرید بلیط قطار شوید. از این بخش امکان انتخاب تاریخ، تعداد مسافر، کرایه کوپه کامل و… برای مسافران وجود دارد. پس می‌توانید به‌راحتی از داخل منزل بلیط خود را خریداری کرده و برای تهیه بلیط فیزیکی با دردست‌داشتن کد رهگیری، به باجه‌های مخصوص راه‌آهن تهران مراجعه نمایید.

    image 1640515985 - روش‌های خرید بلیط تهران تبریز -

    خرید بلیط هواپیما تهران تبریز

    برای خرید بلیط هواپیما تهران تبریز نیز می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام کنید. در روش حضوری می‌توانید به‌صورت مستقیم به دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مختلف داخلی از جمله ایران ایر، ماهان و… مراجعه نمایید و پرواز مدنظرتان را انتخاب کنید. پروازهای داخلی همگی از مهرآباد انجام می‌شوند.

    پس برای خرید بلیط تهران تبریز به‌صورت حضوری باید خودتان را به غرب تهران و مهرآباد برسانید. البته امکان خرید حضوری بلیط هواپیما تهران تبریز از آژانس‌های مسافرتی فعال در سطح شهر نیز وجود دارد؛ اما قیمت آن‌ها کمی از قیمت مستقیم مؤسسات بیشتر است.

    همچنین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت‌های توریستی و انتخاب بخش بلیط‌های داخلی، مبدأ را تهران و مقصد را تبریز انتخاب نمایید. سپس بلیط رفت یا بلیط رفت‌وبرگشت را در کنار تعداد مسافران و تاریخ پرواز انتخاب می‌کنید. به این ترتیب تمام پروازهای موجود در بازه زمانی مدنظرتان را خواهید دید و می‌توانید مقایسه‌ای دقیق داشته باشید. این روش بسیار سریع و راحت است و امکان مقایسه را برایتان فراهم می‌کند.

    به‌صورت کلی می‌توان گفت که برای خرید بلیط تهران به تبریز می‌توانید از روش حضوری یا غیرحضوری استفاده کنید؛ اما روش غیرحضوری به‌مراتب کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “روش‌های خرید بلیط تهران تبریز”
    1. برای خرید ارزان بلیط تهران تبریز به سایت یوتراوز مراجعه کنید

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.