×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

امضای تفاهم‌نامه علمی میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و امامزاده عینعلی و زینعلی - امضای تفاهم‌نامه علمی میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و امامزاده عینعلی و زینعلی - امامزاده زینعلی

به گزارش «بامردم» به نقل از روابط عمومی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)، مهدی مزینانی مدیر این آستان باتشریح محور‌های این تفاهمنامه در ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ گفت: این تفاهمنامه پس از هفته‌ها کار کارشناسی و هماهنگی و با همکاری مؤثر دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشکده طب ایرانی این دانشگاه امروز به امضا رسید.

وی هدف از امضا و اجرای این تفاهمنامه را استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه برای گسترش و تعمیق مفاهیم مرتبط با سلامت، حکمت و معنویت در حوزه علوم پزشکی بیان کرد و افزود: طراحی و اجرای مشترک طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، همایش ها، سمینار‌ها و نشست‌های تخصصی و بهره برداری از ظرفیت‌های طرفین جهت اخذ مجوز ثبت، تولید و تجاری سازی دارو‌های طب سنتی از جمله محور‌های این تفاهمنامه است.

مزینانی فعالیت سلامتکده طب سنتی پونک در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی را نقطه عطفی در جهت پیوند سلامت و معنویت دانست و تصریح کرد: این سلامتکده با برخورداری از کادر پزشکان متبحر در کنار حکیم حسین خیر اندیش، محل مراجعه بیماران از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور است.

وی افزود: سلامتکده طب سنتی پونک در کنار سایر بخش‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)، این مجموعه را به عنوان قطب فرهنگی اجتماعی شمال غرب تهران مطرح کرده است و ما امیدواریم با حمایت‌ها و هدایت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای این امامزادگان، شاهد نورافشانی فرهنگی اجتماعی امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) در سطح تهران باشیم.

جمشیدی رییس دانشکده طب سنتی ایران نیز در این جلسه امضای این تفاهمنامه را گامی در جهت توسعه طب سنتی دانست و بر اجرایی سازی مفاد آن تأکید کرد.

تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی ایران و آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با حضور دکتر جمشیدی ریاست دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، حسینی المدنی معاون اداره کل اوقاف استان تهران، دکتر اسدی مشاور امور اقتصادی وزارت بهداشت و مزینانی مدیر امامزاده و اعضای سلامتکده طب سنتی پونکِ آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در ۵ ماده به امضاء رسید.

امامزاده عینعلی و زینعلی

 در معرفی امامزاده عینعلی و زینعلی آورده‌اند که؛ طبق روایاتی که ساکنان و خادمان این زیارتگاه متبرکه نقل می‌کنند، عینعلی ۷ یا ۱۱ ساله و زینعلی ۱۳ یا ۱۵ ساله  از نوادگان امام سجاد (ع) بودند که در این مکان به شهادت رسیدند و توسط ارادتمندان به خاندان اهل بیت به خاک سپرده شدند.

 تاریخ ساخت بنای این زیارتگاه به دوره قاجار و زمان فتحعلی شاه برمی‌گردد و بنای کنونی آن در سال ۱۳۳۷ به دست ناصر فرمانفرما ساخته شده است.

امامزاده در وسط حیاطی زیبا قرار دارد که اهالی این منطقه مردگان خود را در آن به خاک سپرده‌اند و درختان چناری با قدمت بالا در این حیاط، فضایی سرشار ایجاد کرده‌است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.