جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اقامتی متفاوت را با اجاره اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید
    11 دی 1400 - 10:52
    شناسه : 191949
    0

    برای اینکه جذابیت‌های فرهنگی و بومی قشم را لمس کنید، بهتر است دوستانی از این سرزمین داشته باشید. دوستانی که میزبان شما باشند و مثل عضوی از خانواده در پی این باشند که در روزهای سفر خود خوش باشید.

    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری ایرنا حتما برای شما هم پیش آمده که به منظور بهتر کردن حال خودتان گزینه مسافرت را انتخاب کنید. سفر کردن تاثیر مهمی روی حال جسمی و روحی ما دارد. همین که به یک اقلیم متفاوت با محل زندگی خودمان وارد می‌شویم، انگار گرفتاری‌های روزمره خودمان را جا گذاشته باشیم نفس راحتی می‌کشیم. قشم یکی از متفاوت‌ترین مقصدهای مسافرت است.

    1 2 - اقامتی متفاوت را با اجاره اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید -

    اقامتی متفاوت را با اجاره اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید

    برای اینکه جذابیت‌های فرهنگی و بومی قشم را لمس کنید، بهتر است دوستانی از این سرزمین داشته باشید. دوستانی که میزبان شما باشند و مثل عضوی از خانواده در پی این باشند که در روزهای سفر خود خوش باشید. با اقامت در اقامتگاه بوم گردی خیلی آسان دوستانی از اهالی قشم پیدا کرده و چند روز را با آنها سپری می‌کنید. جاباما به عنوان مرجع بوم گردی در ایران شناخته شده است که فهرست متنوع و با کیفیتی از اقامتگاه‌های بوم گردی قشم را در سایت و اپلیکیشن خود دسته بندی کرده است.

    کاربران جاباما بعد از به پایان رساندن اقامت خود در بوم گردی، به اقامتگاهی که رزرو کرده بودند امتیاز می‌دهند. از آنجا که این امتیازها حاصل تجربه مستقیم مسافران هستند، می‌توانید آنها را در انتخاب محل اقامت خود لحاظ کنید. در ادامه چند اقامتگاه بوم گردی در قشم را که امتیاز خوبی در جاباما دارند به شما معرفی می‌کنیم.

    اقامتگاه بوم گردی صفا آباد

    اقامتگاه صفا آباد قشم درست شبیه به اسمش جایی با صفا در جزیره‌ای بکر و دیدنیست. محوطه‌ای که اتاق‌های این بوم گردی در آن ساخته شده‌اند دارای وسعت تقریبی 1500 متر است. این مجموعه که توسط مردم محلی بنا شده از اقامتگاه‌های محبوب در جاباماست. مسافرانی که در این محل اقامت داشته‌اند، تجربه خود را در بخش دیدگاه جاباما با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته‌اند.

    2 2 - اقامتی متفاوت را با اجاره اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید -

    صفا آباد در روستای گورزین قرار دارد که در مجاورت جنگل‌های دریایی حرا که بسیار دیدنی هستند واقع شده است. در این روستای جذاب هر سال مسابقات شترسواری برگزار می‌شود که دیدن آنها خالی از لطف نیست. اسکله گردشگری حرا نیز در همین روستاست که در آبهای آن گونه‌های گوناگون آبزی را می‌بینید که تا به حال ندیده‌اید. از دیگر جانداران خاص این منطقه می‌توان به دلفین‌ها اشاره کرد. طبیعت روستای گورزین به خودی خود پر از شگفتی است. با اقامت در بوم گردی صفا آباد از این شگفتی‌ها لذت می‌برید.

    صفا آباد 16 اتاق دارد که یکی از آنها اتاق حجله نامیده می‌شود و به زوج‌ها تعلق می‌گیرد. اتاق‌های دیگر به صورت استاندارد طراحی و ساخته شده‌اند که امکانات یکسانی دارند. برای مشاهده تمام امکاناتی که در این اقامتگاه به مسافران ارائه می‌شوند به جاباما سر بزنید.

    اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی

    این بوم گردی در روستای طبل بنا شده است. طبل از روستاهای قدیمی جزیره است. بوم گردی ناخدا امینی دارای بیست اتاق است که 14 اتاق در حیاط اصلی و 6 اتاق در دو حیاط فرعی ساخته شده‌اند. قیمت اجاره اتاق در این بوم گردی واقعا مناسب است و به گردشگرهایی که قصد دارند ارزان به جنوب سفر کنند کمک می‌کند هزینه سفر خود را به حداقل برسانند.

    اتاق‌های بوم گردی ناخدا امینی دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا نیستند اما چهار سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، همچنین چهار حمام در محوطه میان اتاق‌ها قرار دارد تا مسافران از این بابت وضعیت رفاهی مناسبی داشته باشند. این مجموعه بیشتر از 20 سال است که میزبان مسافران جزیره قشم است و نام معتبری در میان بوم گردی‌های ایران دارد.

    البته شما می‌توانید با مراجعه به صفحه https://jabama.com/stays بهترین ویلاهای سراسر ایران را هم مشاهده کنید.

    اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

    بوم گردی پیر حرا نیز در روستای زیبای طبل است. این اقامتگاه که امتیاز بالایی در جاباما دارد با محیط دلنشینی که برای مهمانان خود فراهم می‌کند، امنیت و آرامش خاطر را به مسافرانش می‌بخشد که از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی کیفیت سفر هستند. اتاق‌های این مجموعه به شکل سنتی در عمارتی که قدمت زیادی دارد، طراحی و بنا شده‌اند. در هر اتاق به تعداد ظرفیت نفرات رختخواب سنتی قرار دارد. اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا نیستند اما سه سرویس بهداشتی و حمام در محوطه اقامتگاه قرار دارد.

    3 2 - اقامتی متفاوت را با اجاره اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید -

    یکی از ویژگی‌های مهم این بوم گردی رفتار خوب کادر میزبان با میهمانان است. میان پرسنل اقامتگاه و مسافران دوستی شیرینی شکل می‌گیرد که تا سفر بعدی آنها به قشم پایدار می‌ماند. از دیگر امتیازات این بوم گردی، کیفیت خیلی خوب غذاهای محلی است که در آشپزخانه اقامتگاه به دست آشپزهای بومی قشم طبخ و سرو می‌شوند.

    اقامتگاه‌هایی که به شما معرفی شدند را می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن جاباما جستجو کرده و جزییات مربوط به هر کدام را بخوانید. با این شیوه، مقایسه بهتری را میان بوم گردی‌های قشم صورت می‌دهید تا مناسب‌ترین اقامتگاه را برای روزهای سفر خود انتخاب کنید.

    شما می‌توانید بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ایران را در صفحه  https://jabama.com/all-ecotourism مشاهده کنید

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.