×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

ارسلان سالاری - نبود زیرساخت ها و بودجه برای اجرای طرح تحول شهری و پزشک خانواده - پزشک خانواده

به گزارش مهر، ارسلان سالاری صبح یکشنبه در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزرات بهداشت و درمان با بیان اینکه هرم سنی جمعیت کشور در حال معکوس شدن و به سمت سالمندی می‌رود، گفت: گیلان پایین‌ترین نرخ باروری یعنی ۱.۳ دارد و سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سالمندی را یکی از عوامل درگیری بالای گیلانی‌ها در ایام کرونا عنوان کرد و افزود: میزان شیوع و ابتلاء به بیماری‌های مزمن در سالمندی بیشتر است لذا باید برنامه ریزی جهت پیشگیری از این موضوع در دستور کار باشد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی طرح تحول شهری و پزشک خانواده در گیلان، بیان کرد: جز معدود استان‌هایی هستیم که این طرح را به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها و نبود بودجه اجرا نکرده‌ایم.

سالاری افزود: تأمین و تخصیص اعتبارات برای تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی، تأمین واکسن آسترازنکا برای استان و تخصیص حق الزحمه مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته کشیک کرونا که از مردادماه حق الزحمه خود را دریافت نکردند، از جمله درخواست‌های دانشگاه از وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در کل استان فعالیت دارد، بیان کرد: ۹۵ درصد مردم گیلان تاکنون دُز اول و ۸۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.