شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چین یک شهر ۵ میلیونی را قرنطینه کرد
    22 دی 1400 - 9:41
    شناسه : 192372
    0

    شهر پنج میلیون نفری آنیانگ در مرکز چین در پی ثبت موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ناشی از شیوع سویه امیکرون، قرنطینه شد.

    پ
    پ

    - چین یک شهر ۵ میلیونی را قرنطینه کرد - آنیانگ

    شهر پنج میلیون نفری آنیانگ در مرکز چین در پی ثبت موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ناشی از شیوع سویه امیکرون، قرنطینه شد.

    شهر آنیانگ در استان هِنان سومین شهر چین است که قرنطینه می‌شود.

    در اقدامی مشابه، ماه گذشته میلادی ساکنان کلان شهر شیآن در شمال چین قرنطینه شدند.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین که از ابتدای سال ۲۰۲۰ در پی ظهور ویروس کرونا در مرکز این کشور، به طور گسترده‌ای همه گیری را مهار کرد، سیاست «کووید صفر» را که مبتنی بر اقدامات شدید به محض شناسایی موارد ابتلا به کووید-۱۹ است، دنبال می‌کند. این راهبرد با افزایش موارد ابتلا به کووید در شهر شیان که بالاترین آمار ابتلا را از بهار ۲۰۲۰ ثبت کرد و همچنین شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا که به شدت مسری است، در معرض تهدید قرار داده است.

    مقامات چین در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پکن (۴ فوریه تا ۲۰ فوریه) در وضع آماده باش قرار گرفته اند.

    خبرگزاری شین هوای چین نیز اعلام کرد در این شرایط، مقامات آنیانگ از ساکنان این شهر خواستند از امروز سه شنبه در خانه هایشان بمانند و تردد خودرو‌های خاص را نیز ممنوع کردند. همچنین کسب و کار‌های غیرضروری تعطیل شده و کمپین گسترده غربالگری به منظور پیشگیری از شیوع سویه امیکرون آغاز شده است.

    از روز شنبه ۸۴ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در این شهر ثبت شده است که دست کم دو مورد آن از سویه جدید و با موارد ابتلا در شهر بندری تیانجین در شمال چین، مرتبط هستند. مقامات شهر تیانجین که در جوار پکن قرار دارد، روز یکشنبه خروج از محدوده این شهر را برای ۱۴ میلیون ساکن این شهر، ممنوع کردند.

    شهر‌های متعددی از چین محدودیت‌های کرونایی وضع کرده اند، اما سه شهر آنیانگ، شیان و یوژو، شهری یک میلیون نفری در استان هِنان قرنطینه خانگی وضع کرده اند.

    وزارت بهداشت چین روز سه شنبه از ۱۵۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که ۶۰ مورد از آن‌ها وارد کشور شده اند.

    براساس آمار رسمی اعلام شده، از آغاز همه گیری ویروس کرونا در چین حداکثر ۱۰۰ هزار مورد ابتلا ثبت شده است که چهار هزار و ۶۳۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند. چین موارد بی علامت را در آمار محاسبه نمی‌کند.

    منبع: انتخاب

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.