شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه درمان درمان ورم بعد از کاشت مو
    25 دی 1400 - 13:18
    شناسه : 192492
    1

    بهتر است بلافاصله بعد از جراحی استراحت خود را آغاز کنید و به خودتان فشار نیاورید. حداقل ۵ روز اجتناب از ایستادن و فعالیت توصیه می‌شود.

    پ
    پ

    image 1642156654 1 - نحوه درمان درمان ورم بعد از کاشت مو -

    ریزش مو یک اتفاق غیر منتظره و ناخوشایند است که تاثیر زیادی بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد می‌گذارد. عوامل زیادی بر کم پشتی مو و طاسی موثرند. یکی از بهترین راهکارهای جبران کم پشتی مو این است که به کلینیک‌های معتبر زیبایی مراجعه کنید و از کاشت مو استفاده کنید. اما کاشت مو ممکن است عوارضی مثل ورم و التهاب داشته باشد که شما را نگران کنند. البته این عوارض اغلب طبیعی و جزئی از فرایند بهبود می‌باشند و جای نگرانی ندارند. در این مطلب به نکاتی در زمینه درمان ورم بعد از کاشت مو و کاهش عوارض کاشت مو اشاره می‌کنیم.

    ورم بعد از کاشت مو چگونه است؟

    یکی از عوارضی که تجربه آن اغلب متداول است و توسط اغلب متقاضیان حس می‌شود، ورم بعد از کاشت مو می‌باشد. این تورم ممکن است نواحی مختلف سر به خصوص ناحیه کاشت، پیشانی و حتی اطراف ابرو نیز باشد. این التهاب به دلیل آسیب‌های جزئی که در هنگام کاشت مو رخ می‌دهد بروز پیدا می‌کند و نشانه رو به بهبود قرار گرفتن این آسیب‌هاست. بنابراین این تورم بسیار طبیعی است و با رعایت برخی نکات و مراقبت‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابد.

    علاوه بر درمان ورم بعد از کاشت مو، مواردی وجود دارد که می‌توانید سرعت درمان را افزایش دهید و یا حتی از آن پیشگیری کنید. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین کاربردهای داروهای بعد از کاشت مو رفع همین التهاب و یا سایر عوارض کاشت مو می‌باشد. خبر خوشحال کننده این است که اگر شما مراقبت‌های بعد از عمل را به درستی انجام بدهید و به صورت منظم از داروهای تجویز شده استفاده کنید، خیلی سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید بهبود می‌یابید و به زندگی روزمره خود بر می‌گردید.

    علت ورم بعد از کاشت مو چیست؟

    همانطور که می‌دانید ایجاد تورم و عارضه بعد از کاشت مو یا هر عمل زیبایی و غیر زیبایی دیگری طبیعی است. علت فیزیولوژیک تورم تغییراتی است که با کاشت مو در سر ایجاد می‌شود و در پاسخ به آن التهاب ایجاد می‌شود. در واقع در فرایند کاشت مو سوراخ‌ها و یا شکاف‌هایی در سر ایجاد می‌شود که بدن برای ایجاد ایمنی و بهبود این جراحات، ورم بعد از کاشت مو را ایجاد می‌کند. بنابراین این ورم پاسخ طبیعی خود بدن است و جای نگرانی ندارد. اما علت این تورم و التهاب ممکن است موارد زیر باشد:

    • فرایند کاشت مو : یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد تورم در سر، خود فرایند جراحی است که با ایجاد شکاف و سوراخ در پوست، جراحت‌های ریز ایجاد می‌شود. بنابراین بدن برای بهبود این زخم‌ها و جراحات التهاب را ایجاد می کند.
    • تزریق سرم : یکی دیگر از مهم‌ترین علت‌های ایجاد ورم بعد از کاشت مو این است که در حین جراحی بعد از تزریق بی حسی کمی سرم به پوست سر تزریق می‌شود. سرم باعث ایجاد فاصله در شکاف‌ها و راحت قرار گرفتن فولیکول‌ها در ناحیه کم پشت می‌شود. اگر سرم تزریق شده امکان خروج را نداشته باشد، قاعدتاً تورم ایجاد می‌کند.
    • تزریق داروی بی حسی : از دیگر عواملی که باعث التهاب بعد از کاشت می‌شود، تزریق ماده بی حسی به پوست سر است. هر چقدر که مقدار بی حس کننده تزریق شده بیشتر باشد، مقدار تورم نیز بیشتر خواهد بود. همچنین در افرادی که به ماده بی حسی حساسیت دارند، تورم بسیار بیشتر خواهد بود. به طوری که برای رفع ورم باید از داروهای بعد از کاشت مو استفاده کرد.

    چگونه می‌توان از بروز ورم بعد از کاشت مو پیشگیری کرد؟

    علی رغم اینکه بروز برخی عوارض مثل ورم بعد از کاشت مو اجتناب ناپذیر است، اما می‌توان با برخی نکات احتمال تورم را کاهش داد یا اینکه آن را به صورت خفیف بروز داد. توصیه می‌شود برای پیشگیری از التهاب بعد از کاشت مو نکات زیر را رعایت کنید:

    • بهتر است بلافاصله بعد از جراحی استراحت خود را آغاز کنید و به خودتان فشار نیاورید. حداقل 5 روز اجتناب از ایستادن و فعالیت توصیه می‌شود.
    • بعد از انجام جراحی سعی کنید سر را بالاتر از بدن قرار دهید و بالش مرتفع داشته باشید.
    • تا چند روز از خم  کردن سر و گردن خودداری کنید.
    • تا چند روز از مصرف غذاهایی که نمک یا چربی زیادی دارند خودداری کنید.
    • بهتر است تا زمان بهبودی از داروهای مسکن استفاده نکنید و در صورت لزوم داروهای مسکن ضد التهاب را مصرف کنید.
    • داروهای بعد از کاشت مو را به صورت مرتب و طبق دستور العمل پزشک مصرف کنید.

    یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای کاهش ورم بعد از کاشت مو مصرف آب و مایعات فراوان است. این مایعات کمک می‌کنند مایعات جمع شده در زیر پوست که ورم ایجاد کرده‌اند، زودتر دفع شوند و تورم کاهش یابد. همچنین می‌توانید به آرامی نواحی کم تورم سر را ماساژ دهید. این کار جریان خون در آن ناحیه را بالا می‌برد و باعث می‌شود التهاب کاهش یابد و از التهاب بیشتر پیشگیری کند. البته این ماساژ باید به آرامی صورت بگیرد و روی قسمت‌هایی که مو در آنها کاشته شده است انجام نشود.

    image 1642157092 1 - نحوه درمان درمان ورم بعد از کاشت مو -

    درمان ورم بعد از کاشت مو

    تا اینجا با مراقبت‌های بعد از عمل آشنا شدیم که کمک می‌کنند تا حد زیادی از بروز تورم جلوگیری می‌کنند. اما در صورتی که ورم بعد از کاشت مو ایجاد شد چه کاری انجام بدهیم؟ همانطور که گفتیم این التهاب طبیعی است و باید روند خود را طی کند. بنابراین پس از گذشت چند روز به مرور بهبود می‌یابد و به طور کل ورم از بین می‌رود. اما اگر این التهاب خرسند نیستید، می‌توانید با راه‌هایی سرعت بهبود را بالا ببرید و به اصطلاح تورم را درمان کنید. به این منظور توصیه‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

    • مصرف داروهای بعد از کاشت مو : در صورتی که ورم صورت و سر افزایش یابد، پزشک داروهای خاصی را برای شما تجویز می‌کند. در اغلب موارد این داروها ضد التهاب استروئیدی هستند و علاوه بر کاهش تورم به کاهش درد نیز کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که نباید خودسرانه از مسکن استفاده کنید؛ چرا که بسیاری از این مسکن‌ها غیر استروئیدی بوده، خون را رقیق می‌کنند و التهاب را تشدید می‌کنند.
    • بیشتر از نیاز خود آب بنوشید : همه ما شنیده‌ایم که مصرف روزانه 8 لیوان آب برای افراد ضروری است. اما نوشیدن آب بیشتر از این مقدار برای کاهش ورم بسیار مفید است. دقت داشته باشید که وجود آب کافی در بدن مهم‌ترین عامل در بهبود التهاب و ورم است.
    • از فعالیت‌های سنگین دوری کنید : فعالیت‌های سنگین بدنی موجب افزایش خونرسانی و همچینین ملتهب شدن جراحات سر می‌شود. در صورتی که بیش از حد فعالیت‌های سنگین را انجام بدهید، احتمال عفونت و لخته شدن خون وجود دارد. پس توصیه متخصصان و پزشکان این است که تا دو هفته از ورزش‌های سنگین مثل دویدن یا وزنه زدن خودداری کنید.
    • بیشتر سیب زمینی و آناناس بخورید : یکی دیگر از راه‌های درمان ورم بعد از کاشت مو استفاده از آناناس و سیب زمینی بیشتر است. این مواد غذایی خاصیت ترمیم التهاب و پوست را به همراه دارند. البته بهتر است آناناس را به صورت تازه و نه کمپوت مصرف کنید. همچنین مصرف آناناس در صبح و عصر مفیدتر خواهد بود.
    • کمپرس سرد : کسی نیست که از فواید کمپرس سرد در کاهش ورم اطلاع نداشته باشد. اما برای درمان ورم بعد از کاشت مو باید در محل گذاشتن یخ دقت کنید. اگر محل تورم در ناحیه کاشت است، نمی‌توانید یخ را در این قسمت قرار دهید. بهترین کار این است با قرار دادن چند قالب یخ در پارچه و قرار دادن آن بر روی پیشانی تورم را کاهش دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.