×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

نحوه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب در پنج مرحله:

اصول توسعه وب را بیاموزید
یک تخصص توسعه را انتخاب کنید
زبان های برنامه نویسی کلیدی برای توسعه وب را بیاموزید
روی پروژه هایی کار کنید تا مهارت های توسعه دهنده وب خود را توسعه دهید
یک نمونه کار توسعه وب بسازید
۱. اصول توسعه وب را بیاموزید
بهترین قدم اول برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، شروع به یادگیری اصول توسعه وب، از جمله درک HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن)، CSS (Cascading Style Sheets) و جاوا اسکریپت است.

webdesign simagar - چگونه می توان به یک توسعه دهنده وب حرفه ای و Senior تبدیل شد؟ -

بسیاری از توسعه دهندگان وب مشتاق اکنون از بوت کمپ های کدنویسی برای ردیابی سریع فرآیند یادگیری استفاده می کنند. بوت کمپ های برنامه نویسی به دلیل کوتاه بودن، همه جانبه بودن و تمرکز بر نتایج و اشتغال رونق یافته اند – هدف آنها توسعه مهارت های آماده کار تا حد امکان کارآمد است و آنها را تبدیل به سرمایه گذاری با ارزش فزاینده ای برای یک توسعه دهنده وب بالقوه می کند. به گفته سایت کار Indeed، از هر پنج شرکت در ایالات متحده، چهار شرکت فارغ التحصیل از یک بوت کمپ برنامه نویسی استخدام کرده اند.

در واقع، مزایای عملی بوت کمپ‌های کدنویسی با گذشت زمان آشکارتر می‌شوند. برای یک چیز، زمینه توسعه وب به طور طبیعی افراد را از همه رشته‌های دیگر جذب می‌کند، بسیاری از آنها در اواسط شغلی تغییر می‌کنند – افرادی که یک مسیر روشن و کارآمد برای گسترش مهارت‌ها برایشان اولویت اصلی است. علاوه بر این، کارفرمایان به طور فزاینده‌ای به مهارت‌ها و تجربه‌ها به آموزش اهمیت می‌دهند، و هر کسی را که بتواند توانایی‌های خود را ثابت کند در شرایط برابر با توسعه‌دهندگان دارای مدرک دانشگاهی قرار می‌دهد.

توجه به این نکته مهم است که توسعه دهندگان وب – بیش از بسیاری از زمینه های دیگر – باید متعهد به یادگیری مداوم باشند تا از تغییرات در توسعه وب و زبان های برنامه نویسی، ابزارها و روندها مطلع باشند. این امر باعث می‌شود که بازآموزی در اواسط شغلی ضروری باشد، چه این مسیر کاری باشد که در آن شروع کرده‌اید یا نه.

۲. یک تخصص توسعه را انتخاب کنید
همانطور که به رشد مهارت های خود ادامه می دهید، باید یک حوزه تخصصی را انتخاب کنید. اما انواع توسعه وب چیست؟ همه توسعه دهندگان وب به سه نوع اصلی طبقه بندی می شوند:

توسعه دهنده Front-End. یک توسعه دهنده Front-End در سمت مشتری توسعه وب کار می کند، یعنی هر بخشی از سایت یا برنامه که کاربران با آن تعامل دارند. این می تواند شامل چیدمان، طراحی سایت و نحوه تعامل کاربران با آن باشد.
توسعه دهنده Back-End. یک توسعه دهنده Back-End در سمت سرور توسعه وب کار می کند. این بر نحوه عملکرد یک سایت متمرکز است و می تواند شامل پایگاه های داده، سرورها، شبکه ها و میزبانی و موارد دیگر باشد.
توسعه دهنده تمام پشته. یک برنامه نویس Full-Stack با توسعه جلویی و پشتیبان آشنایی دارد و با هر دو طرف وب سایت کار می کند.
۳. زبان های برنامه نویسی کلیدی برای توسعه وب را بیاموزید
حوزه تمرکز شما هرچه که باشد، باید بدانید که چگونه از تعداد انگشت شماری از زبان های برنامه نویسی مختلف برای توسعه وب و طراحی وب استفاده کنید. بنابراین، رایج ترین زبان های برنامه نویسی کدامند؟

سه خانواده از زبان های برنامه نویسی ابزارهای اساسی درگیر در تقریباً تمام جنبه های توسعه وب را تشکیل می دهند:

seo simagar - چگونه می توان به یک توسعه دهنده وب حرفه ای و Senior تبدیل شد؟ -

HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن)
CSS (برگ‌های سبک آبشاری)
جاوا اسکریپت
البته، این لیست ادامه دارد – اینها تازه شروع هستند. در واقع، توسعه وب زمینه بسیار متنوع و متنوعی است که لیست تمام کارهایی که می تواند شامل شود (و همه زبان های کدنویسی و زبان های نشانه گذاری که ممکن است برای انجام آنها استفاده کنید) برای جا دادن در این فضا بسیار طولانی است. خوشبختانه، به‌عنوان یک متخصص، می‌توانید مواردی را پیدا کرده و روی آن‌هایی تمرکز کنید که برای شما بهتر عمل می‌کنند.

۴. پروژه هایی بسازید تا مهارت های توسعه دهنده وب خود را توسعه دهید
با درک اصول اولیه در HTML، CSS، و جاوا اسکریپت، و پایه ای از مهارت های برنامه نویسی، شما آماده شروع ساخت هستید. همانطور که می روید، با استفاده از مجموعه ای از مهارت های توسعه دهنده وب در حال رشد تجربه کسب خواهید کرد. برخی از اینها مهارت‌های فنی یا مهارت‌های «سخت» هستند، مانند برنامه‌نویسی در SQL یا Python، استفاده از کتابخانه توابع jQuery برای برنامه‌نویسی کارآمدتر، یا استفاده از ابزارهایی مانند Git برای کنترل نسخه. بهترین راه برای بهبود این مهارت‌های توسعه وب این است که به سادگی شروع به کار کردن کنید – هر چه بیشتر از آنها استفاده کنید، بهتر خواهید بود.

همچنین تعدادی مهارت طراحی وب وجود دارد که برای توسعه دهندگان وب مفید است، با درک اینکه طراحی واکنش گرا شاید مهم ترین آنها باشد. در حالی که برنامه نویسان وب معمولاً وظیفه طراحی کلی سایت را بر عهده ندارند، این یک مزیت برای توسعه دهندگان است که درک کاملی از اصول طراحی رایج داشته باشند. به ویژه توسعه دهندگان Front-End، صفحه نمایش هایی را که کاربران با آنها تعامل دارند برنامه ریزی می کنند – و با درک خوب طراحی کاربر محور می توانند بسیار موفق تر باشند.

۵. یک نمونه کار توسعه وب بسازید
یک نمونه کار جذاب توسعه‌دهنده وب که قوی‌ترین مهارت‌های شما را نشان می‌دهد بهترین ابزار شما هنگام درخواست برای مشاغل توسعه وب است. در

سه چیز است که باید در هنگام ساختن یک نمونه کار که از مجموعه متمایز می شود در نظر داشته باشید.

ابتدا، نمونه کار توسعه‌دهنده وب شما باید شامل مجموعه‌ای متنوع از کارهای توسعه وب باشد. شما نمی خواهید از هر پروژه ای که تا به حال روی آن کار کرده اید استفاده کنید – نمونه کارهای حرفه ای شما باید یک حلقه برجسته باشد که نه تنها بهترین کار شما را نشان می دهد، بلکه تطبیق پذیری شما را نیز نشان می دهد. شما می خواهید انتخابی باشید و بهترین کار خود را برجسته کنید، اما انتخاب شما باید به اندازه کافی متنوع باشد که درک کاملی از عناصر مختلف موقعیت را نشان دهد. هنگامی که برای مشاغل توسعه دهنده وب درخواست می دهید، کمی در مورد شرکت و نقشی که می خواهید ایفا کنید تحقیق کنید – سپس نمونه کارهای خود را حتی بیشتر اصلاح کنید، نمونه های نامرتبط را ویرایش کنید و مرتبط ترین کار خود را برجسته کنید.

دوم، به این فکر کنید که چه چیزی شما و کارتان را منحصر به فرد می کند. بر مهارت‌های توسعه وب که بیشتر شما را متمایز می‌کنند – نه فقط در کارهایی که در نمونه کار خود قرار می‌دهید، بلکه در نحوه ارائه خود نمونه کارها تأکید کنید. برای مثال، اگر برای نقش‌های مرتبط با طراحی درخواست می‌دهید، وب‌سایت نمونه کار شما باید جلوه‌ای محکم داشته باشد – یک تجربه کاربری عالی با رابط کاربری زیبا. و اگر برای نقش توسعه دهنده وب درخواست می دهید، اطمینان حاصل کنید که نمونه کارها شما در یک سایت بی عیب نمایش داده می شود. این بدان معناست که هیچ کد نامرتب وجود ندارد.

سوم، روند خود را نشان دهید. کارفرمایان فقط به کیفیت کاری که تولید می کنید نگاه نمی کنند، بلکه به نحوه برخورد شما با مشکلات نیز توجه می کنند. نترسید که هر مثال را به عنوان یک مطالعه موردی تنظیم کنید، و روایتی از روند فکری خود و مشکلی که می‌خواستید با پروژه حل کنید ارائه دهید. نشان دادن پیشینه در مورد نحوه ایجاد پروژه های شما به استخدام کنندگان و مدیران استخدام کمک می کند تا کار شما را درک کنند و چیزی بیش از یک قطعه مستقل بیان کنند. این همچنین یک فرصت عالی برای نشان دادن مهارت های ارتباطی شما – بخش مهمی از برتری در یک موقعیت است.

compnaywebdesign - چگونه می توان به یک توسعه دهنده وب حرفه ای و Senior تبدیل شد؟ -

آیا توسعه وب یک زمینه در حال رشد است؟

بله، زمینه توسعه وب در حال رونق است. بیش از ۱.۳ میلیون شغل توسعه‌دهنده در آمریکای شمالی وجود دارد و بیش از ۴۷۰۰۰ شغل توسعه‌ای جدید در دو سال گذشته ایجاد شده است که انتظار می‌رود بازار در ۵ سال آینده ۱۵ درصد رشد بیشتری داشته باشد. به این دلایل، Mondo «توسعه‌دهنده وب» را پرتقاضاترین عنوان شغلی در فناوری و یکی از پردرآمدترین شغل‌های آن یافت.

حقوق یک توسعه دهنده وب چقدر است؟
بر اساس سایت کار Indeed، متوسط ​​حقوق برای توسعه دهندگان وب در ایالات متحده ۷۱۵۳۱ دلار است و توسعه دهندگان ارشد وب به طور متوسط ​​۹۵۳۲۵ دلار هستند. این امر توسعه وب را به یکی از پرسودترین مشاغلی تبدیل می کند که نیازی به مدرک ندارد.

چگونه می توانم سریع توسعه دهنده وب شوم؟
بوت کمپ‌های کدنویسی به گزینه‌ای محبوب برای توسعه‌دهندگان مشتاق وب تبدیل شده‌اند، زیرا تجربه یادگیری عملی و فرصتی برای توسعه مهارت‌های آماده کار – در کمتر از ۱۲ هفته فراهم می‌کنند.

به طور سنتی، بسیاری از توسعه دهندگان وب با تحصیلات عالی در مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر یا زمینه های مرتبط شروع کرده اند. با این حال، ممکن است از یک صنعت کاملاً متفاوت نیز آمده باشد. در واقع، تعداد فزاینده‌ای از متخصصان بعداً در حرفه خود گام‌هایی برمی‌دارند تا پیشرفت را از صفر بیاموزند یا با خودآموختن یا دنبال کردن دیپلم با یک بوت کمپ برنامه‌نویسی. در واقع، نظرسنجی مهارت‌های دیجیتال BrainStation نشان داد که ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان توسعه کار خود را در زمینه‌های متفاوتی آغاز کرده‌اند و ۵۸ درصد تنها به مدت پنج سال یا کمتر برنامه‌نویسی کرده‌اند.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب چه چیزی لازم است؟
در اینجا مواردی وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب باید یاد بگیرید:

مبانی: برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، باید درک جامعی از نحوه کار وب ایجاد کنید. این امر دانش شما را در زمینه HTML و CSS عمیق تر می کند تا صفحات وب استاتیک پیشرفته تری را با استفاده از چارچوب هایی مانند Flexbox بسازید و سبک کنید. همچنین به شما کمک می کند تا شیوه های حل مسئله و منطق را برای درک مفاهیم برنامه نویسی پیشرفته ایجاد کنید.
اصول برنامه نویسی: دانش پایه جاوا اسکریپت و برنامه نویسی شی گرا باید نقطه شروعی برای توسعه دهندگان وب مشتاق باشد، زیرا توانایی شما در نوشتن و ساخت اجزا را بهبود می بخشد.
فریم‌ورک‌های فرانت‌اند: برای توسعه‌دهندگان مشتاق وب مهم است که یاد بگیرند چگونه از React، یک چارچوب جاوا اسکریپت، برای ساخت صفحات وب پیچیده و پویا و رابط‌های کاربری در سطح حرفه‌ای استفاده کنند.
وب سرورها: برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، باید بدانید که چگونه با استفاده از یک چارچوب مدرن پشتیبان سرور بسازید و چگونه API های سفارشی را توسعه دهید و وب سایت ها و فایل های ثابت را ارائه دهید.
برنامه نویسی سمت سرور: برای توسعه دهندگان وب مهم است که درک درستی از موتورهای رندر سمت سرور و الگوسازی داشته باشند، که برای ایجاد قالب های صفحه خالی پر از داده های پویا، مانند یک سری از صفحات محصول برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک استفاده می شود.
پایگاه های داده: توسعه دهندگان وب مشتاق همچنین باید مفاهیم اصلی در مورد داده ها را درک کنند و یاد بگیرند که چگونه پایگاه های داده و داده ها را در یک وب سرور مدیریت کنند.
مانند سایر زمینه‌های فناوری، برای توسعه‌دهندگان وب مهم است که شبکه و یادگیری ، زیرا زبان ها و تکنیک های برنامه نویسی به طور مکرر تغییر می کنند. به غیر از برنامه نویسی بوت کمپ، دوره های توسعه وب، بحث های پنل و کارگاه ها، می توانید با مشارکت در یک منبع باز مشترک مانند GitHub یا Bootstrap نیز در جریان باشید.

و البته، برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، به مجموعه ای از پروژه های تکمیل شده برای جستجوی شغل خود نیاز دارید. صرف نظر از علایق خاص شما، مهم است که تطبیق پذیری خود را به نمایش بگذارید تا اطمینان حاصل شود که مشتریان صنایع مختلف از توانایی های شما درک می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.