جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تسمه حمل بار
    30 دی 1400 - 0:31
    شناسه : 192712
    1

    تسمه حمل بار یک وسیله و ابزار کاربردی برای جابجایی و بستن بار بوده و با عنوان باربند نیز شناخته می شود.

    پ
    پ

    حتماً اسم تسمه حمل بار را تاکنون شنیده اید و تا حدودی نیز نسبت به مشخصات و کاربردهای آن آشنایی دارید. با این وجود در این مطلب می خواهیم به صورت مفصل به معرفی و بررسی این ابزار کاربردی بپردازیم. تسمه حمل بار یک وسیله و ابزار کاربردی برای جابجایی و بستن بار بوده و با عنوان باربند نیز شناخته می شود. این نوع تسمه ها کاربرد زیادی در صنعت دارند و در مقایسه با زنجیر و سیم بکسل از امنیت و انعطاف بیشتری برخوردار هستند و به همین جهت بیشتر به منظور جابجایی بارهای شکستنی و با شرایط حساس مورد استفاده قرار می گیرند.

    1 11 - تسمه حمل بار - ابزار

     از دیگر کاربردهای این تسمه ها می توان به استفاده از آنها در کارگاه ها، جابجایی بار با جرثقیل، حرکت دادن قایق ها، هواپیماها و غیره اشاره کرد. بر همین اساس ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع تسمه حمل بار، رنگ و مشخصات مدل های مختلف آن، نحوه اتصال و نگهداری، مزایا، خرید و قیمت آنها بپردازیم و فروشگاه اینترنتی ابزارچی را به عنوان یک مرکز اینترنتی معتبر عرضه کننده این نوع تسمه ها به شما معرفی کنیم.

    معرفی تسمه حمل بار

    تسمه حمل بار که با نام باربند نیز شناخته می شود یک تسمه با انعطاف پذیری بالا بوده که از آن برای بستن بار، انتقال و جابجا کردن آن استفاده می شود. عمده کاربرد این نوع تسمه ها برای جابجایی بارهای حساس و ظریف بوده که در حین جابجایی لازم است بدان توجه بیشتری شود. این تسمه ها را از پارچه های تهیه شده از الیاف پلاستیکی می سازند که از کشش بالایی نیز برخوردار هستند. این تسمه ها در ابعاد و لایه های مختلفی تولید می شوند که از دیگر کاربردهای آنها می توان به استفاده از آنها در ارتفاعات اشاره کرد.

    2 12 - تسمه حمل بار - ابزار

    تسمه هایی که در حمل بار با استفاده از جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرند از جنس پلی استر بوده و از کشش و مقاومت بالایی برخوردار هستند که دلیل آن نیز می تواند فشردگی و تراکم بالای بافت در طراحی این تسمه ها باشد. همچنین این نوع تسمه ها قادر خواهند بود بارهایی با وزن بالا را حمل کنند تا آنجا که با استفاده از این تسمه های متراکم و با عرض بالا، می توان بارهایی با وزن بالای 3 تن را نیز جابجا کرد. همچنین انعطاف بالای تسمه حمل بار باعث می شود که بار مورد نظر با ایمنی بالا و بدون هیچ آسیبی جابجا و به بخش مورد نظر منتقل شود.

    انواع تسمه حمل بار

    تسمه های حمل بار در انواع و مدل های مختلفی تولید و در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند که یکی از انواع آن، «تسمه حمل بار سیمپلکس» بوده که فقط از یک لایه و از جنس پارچه مصنوعی تشکیل شده است. نوع دیگر این تسمه ها با عنوان «تسمه حمل بار دوبلکس» (تسمه دوبل (بلت)) شناخته می شود که برخلاف مدل قبلی از دو لایه تشکیل شده است و جنس آن نیز از پارچه مصنوعی می باشد. «تسمه جغجغه» نوع دیگری از این تسمه ها بوده که توانایی تحمل وزن های بسیار بالا تا 35 تن را خواهد داشت. میزان مقاومت تعیین شده برای این نوع تسمه ها را می توان از روی رنگ آنها تشخیص داد. این نوع تسمه ها که با عنوان تسمه های ابریشمی نیز شناخته می شوند ممکن است در تماس با اجسام تیز آسیب ببینند و پاره شوند.

    جنس تسمه حمل بار تخت از الیاف مصنوعی بوده و از آنها جهت لیفترانگ استفاده می شود. نوع دیگری از این تسمه ها موجود هستند که با نام «تسمه حمل بار گرد» شناخته می شوند. این نوع تسمه ها که نقش اتصال دهنده را دارند، به صورت یک تکه تولید شده که به آنها تسمه اسلینگ نیز گفته می شود. این نوع تسمه ها از جنس پلی لستر بوده و سطح مقطع آنها حالت بیضی شکل دارد که سبب می شود از کشش و مقاومت بالایی برخوردار باشند. نحوه استفاده از این تسمه ها بدین صورت است که قسمتی از آنها به صورت یک حلقه به دور بار کشیده می شود و معمولاً در جرثقیل های دستی  مورد استفاده قرار خواهند گرفت. فروشگاه اینترنتی ابزارچی مدل های مختلف این تسمه ها را با کیفیت عالی و قیمتی مقرون به صرفه در اختیار مشتریان و خریداران قرار می دهد.

    رنگ تسمه حمل بار

    تسمه حمل بار با توجه به میزان مقاومت و ظرفیتی که در تحمل وزن بار دارد در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شود. هر کدام از این رنگ ها نمایانگر مقدار وزنی است که تسمه مورد نظر می تواند تحمل کند که این مشخصه در هنگام بارگیری لازم است مورد توجه قرار گیرند. رنگ قرمز این تسمه ها به معنای توانایی بارگیری آنها تا 5 تن است که این مقدار در تسمه های رنگ طوسی کمتر بوده و تا 4 تن را در بر می گیرد. در طرف دیگر تسمه هایی با رنگ بنفش دارای کمترین ظرفیت و توان بارگیری هستند که می توانند حداکثر یک تن بار را پوشش دهند. این مقدار برای رنگ سبز کمی بالاتر بوده و تسمه های حمل بار سبز رنگ می توانند باری با وزن 2 تن را نیز تحمل کنند.

     تسمه های قهوه ای رنگ نیز می توانند باری با وزن حداکثری 6 تن را نیز پوشش دهند. در بین تسمه های حمل بار تسمه زرد رنگ دارای بیشترین ظرفیت و مقاومت بوده که می توانند بارهایی تا وزن بالای 10 تن را نیز تحمل کنند. البته لازم به ذکر است که تسمه های رنگ بنفش، سبز و زرد به ترتیب در ضخامت های 30-25، 70-50 و 100-75 میلیمتری تولید می شوند و رنگ سبز و زرد این تسمه ها به ترتیب با طول حداکثری 5 و 10 متری در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرند.

    چگونگی اتصال تسمه حمل بار

    عملکرد مطلوب و مقاومت نهایی یک تسمه حمل بار بستگی زیادی به زاویه و نحوه بستن آن به جرثقیل یا هر دستگاه کشنده دیگری دارد. این تأثیر تا آنجا بوده که زاویه بسته شدن این تسمه ها می تواند توان خروجی آنها را از 80 درصد توان اسمی تا 200 درصد یا به عبارت دیگر 2 برابر آن تغییر دهد. در حالت کلی چهار روش برای بستن تسمه حمل بار وجود دارد که به طور معمول توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

    روش اول که ساده ترین آنها بوده با عنوان آویز اسلینگ شناخته می شود که در تصویر زیر نحوه اتصال آن نشان داده شده است. در این روش توان خروجی 100 درصد توان اسمی خواهد بود. روش دوم که با عنوان روش U شکل شناخته می شود، بدین صورت بوده که حلقه های تسمه حمل بار به دو سر میله ای که به جرثقیل وصل است متصل شده و بار بر روی بدنه تسمه قرار می گیرد. همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده است، توان خروجی در روش دوم 200 درصد توان اسمی تخمین زده شده است.

    روش سوم شبیه به روش دوم بوده، با این تفاوت که نحوه اتصال تسمه بنا بر محدودیت هایی چون کوتاه بودن میله و یا حجم بالای بار به حالت موجود در شکل زیر تبدیل شده است که توان خروجی در این روش 140 درصد توان اسمی خواهد بود. در آخر روش دیگری نیز برای بستن تسمه وجود دارد که در شکل زیر و با عنوان روش 4 به نمایش درآمده است. در این روش نحوه اتصال حلقه های تسمه با رسم شکل نشان داده شده است و توان خروجی آن 140 درصد توان اسمی است.

    3 9 - تسمه حمل بار - ابزار

    نگهداری تسمه‌های حمل بار

     

    چگونگی استفاده و نگهداری تسمه حمل بار تأثیر زیادی بر کارایی و طول عمر مفید آن خواهد داشت. این تسمه ها می بایست در جای خشک و به دور از رطوبت نگهداری شوند تا به مرور دچار پوسیدگی نشوند. همچنین تابش مستقیم نور خورشید به این تسمه ها می تواند به بافت آنها آسیب برساند و از کارایی و طول عمر آنها بکاهد. همچنین توصیه می شود که از این تسمه ها برای بستن و جابجا کردن اجسام بسیار سنگین و تیز استفاده نشود؛ چرا که سبب ایجاد خراش و پارگی در آنها شده و از کارایی و ایمنی آنها می کاهد.

    مزایای تسمه حمل بار

    تسمه حمل بار در مقایسه با سایر ابزار و وسایل مشابه از مزایای بسیاری برخوردار است که یکی از آنها خاصیت نرم بودن بافت آن و پهنای مناسبی است که برای طراحی آنها در نظر گرفته شده است. این فاکتورها باعث می شود که به رنگ و پوشش بدنه بار در حین بستن و جابجا شدن با این تسمه ها آسیب وارد نشود. این ابزار در مقایسه با سیم بکسل و زنجیر بسیار منعطف بوده و گزینه مناسبی برای جابجایی بارهای شکننده و حساس به شمار می روند. از آنجایی که این تسمه ها دارای بخش فلزی با خاصیت زنگ زدگی نیستند، در حین استفاده هیچ اثری از خراش و زنگ زدگی بر روی با به جای نمی گذارند.

     همچنین این تسمه ها یک انتخاب مناسب برای محیط هایی به شمار می روند که در آنها مواد اشتعال زا نگهداری می شود؛ چرا که در حین استفاده هیچ جرقه ای از آنها ساطع نمی شود و از این جهت ایمن و مطمئن هستند. مورد دیگر استفاده از آنها برای محیط ها و تجهیزاتی است که در آنها احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد. این تسمه ها از نظر الکتریکی نارسانا بوده و از این جهت هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نمی کنند.

    همچنین به دلیل نرم بودن و انعطاف بالایی که دارند کمتر دچار تاب خوردگی می شوند و همین امر نیز کارایی بالای تسمه ها را به دنبال خواهد داشت. این تسمه ها به دلیل حالت کشسانی بالایی که دارند، در اثر نوسانات احتمالی از ایجاد شوک به بار جلوگیری می کنند و به دلیل جنس با کیفیتی که دارند در برابر پوسیدگی مقاوم هستند. شما می توانید انواع تسمه های حمل بار با مقاومت های متفاوت و قیمتی مناسب و مقرون به صرفه را از فروشگاه اینترنتی ابزارچی تهیه و خریداری نمایید.

    خرید و قیمت تسمه حمل بار

    در خرید مدل های مختلف تسمه حمل بار نیاز است به یک سری فاکتورها توجه شود تا به یک خرید خوب و مطمئن بیانجامد. فاکتور اول در خرید این تسمه ها توجه به ابعاد بار، نوع و میزان برندگی آن است که به مشخصات فنی آنها مربوط می شود و تسمه خریداری شده می بایست با این مشخصات تناسب لازم را داشته باشد. با این کار هم کیفیت فرایند حمل بار افزایش می یابد و هم طول عمر مفید تسمه حفظ می شود و در نتیجه از صرف هزینه های اضافی جلوگیری می گردد. فاکتور دیگر در خرید تسمه حمل بار توجه به ظرفیت و مقاومت کششی این تسمه هاست که از روی رنگ آنها قابل تشخیص خواهد بود.

    قبل از خرید تسمه حمل بار لازم است مشخص شود که بار مورد نظر شما تا چه حد وزن دارد تا تسمه ای متناسب با ظرفیت آن خریداری شود. از فاکتورهای موثر بر قیمت تسمه حمل بار می توان به مواردی چون مواد اولیه بکار رفته در ساخت این تسمه ها، مشخصات فنی و ضریب مقاومتی آنها اشاره کرد. البته برند تسمه نیز می تواند بر قیمت تمام شده آن تأثیر بگذارد و تسمه هایی که با برند خارجی عرضه می شوند از قیمت بالاتری در مقایسه با تسمه های تولید داخل برخوردار هستند.

    ضریب ایمنی یا امنیتی از دیگر فاکتورهایی است که در خرید تسمه حمل بار می بایست مورد توجه قرار گیرد که بر قیمت تمام شده آن نیز تأثیرگذار است. مورد موثر بعدی بر قیمت تسمه حمل بار فروشنده ها و مراکز عرضه این محصولات هستند که می توانند به صورت حضوری یا اینترنتی به آنها مراجعه کرد. لذا فروشگاه اینترنتی ابزارچی با در اختیار داشتن بهترین و با کیفیت ‌ترین تسمه حمل بار در انواع و مدل های مختلف و با بهترین قیمت، آماده ارائه بهترین محصولات متناسب با نیاز عموم مشتریان است.

    جمع بندی

    همانطور که اشاره کردیم تسمه حمل بار یک ابزار کاربردی برای حمل و بستن بار بوده که در مقایسه با ابزارهای مشابهی چون سیم بکسل و زنجیر از امنیت بیشتری برخوردار است. این ابزارها در اثر برخورد با بدنه جسم به آن آسیب می رساند، در حالی که این مشکل در تسمه حمل بار دیده نمی شود. از آنجایی که این تسمه ها انعطاف بیشتری دارند کار با آنها نیز آسان تر است. همچنین از روی رنگ این تسمه ها می توان به ظرفیت و کاربرد آنها پی برد و از هر کدام از آنها متناسب با نیاز کاری موجود استفاده کرد.

     از این رو ما در این مطلب سعی کردیم با معرفی و بررسی انواع تسمه حمل بار، رنگ و مشخصات مدل های مختلف آن، نحوه اتصال و نگهداری، مزایا، خرید و قیمت آنها، شما را در زمینه تهیه و خرید این ابزارهای کاربردی راهنمایی کنیم و فروشگاه اینترنتی ابزارچی را نیز به عنوان یک مرکز اینترنتی معتبر در زمینه عرضه این نوع تسمه ها به شما معرفی نماییم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.