چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای در تمامی مجامع/ در یک یا دو هفته اخیر به قله پیک ششم کرونا در کشور می‌رسیم
    11 بهمن 1400 - 1:08
    شناسه : 193172
    0

    دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: توصیه کمیته علمی بر این است که از امروز تا دو هفته آینده محدودیت‌های اجتماعی در تمامی مجامع از جمله کنسرت، فروشگاه‌های بزرگ، ورزشگاه ها، هتل ها، رستوران‌ها و غیره برقرار شود.

    پ
    پ

    جماعتی - پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای در تمامی مجامع/ در یک یا دو هفته اخیر به قله پیک ششم کرونا در کشور می‌رسیم -

    «حمیدرضا جماعتی»، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز این کمیته گفت: توصیه کمیته علمی بر این است که از امروز تا دو هفته آینده محدودیت‌های اجتماعی در تمامی مجامع از جمله کنسرت، فروشگاه‌های بزرگ، ورزشگاه ها، هتل ها، رستوران‌ها و غیره برقرار شود.

    دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باتوجه به شیوع کرونا در سربالایی پیک هستیم و احتمالا در یک یا دو هفته اخیر به قله پیک ششم امیکرون در کشور می‌رسیم. بنابراین هرچه قدر محدودیت ایجاد کنیم میزان درگیری و بستری و مرگ و میر بیماران کم خواهد شد. به همین دلیل توصیه ما این است که حداقل در این دو هفته محدودیت اجتماعی ایجاد کنیم تا با تعداد زیاد بستری‌ها و مرگ و میر مواجه نباشیم.

    او در ادامه گفت: دومین نکته که در جلسه امروز مطرح شد، تاکید بر واکسیناسیون دز سوم بود که حتما باید انجام شود. مساله سوم دز واکسن در کودکان پنج تا ۱۱ سال بود که براساس آنچه که در کمیته ملی واکسن تایید شده بود، کمیته علمی هم این را تایید کرد که دز واکسن ضد کرونا در اطفال پنج تا ۱۱ سال با همان دز افراد بزرگسال انجام شود و فرقی بین کودکان و بزرگسالان وجود ندارد.

    جماعتی افزود: نکته که در جلسه توصیه شد، این بود که در شرایط کنونی افرادی که سالم هستند و بیماری زمینه‌ای ندارند، می‌توانند از ماسک‌های معمولی استفاده کنند اما حتما باید ماسک‌هایی که استفاده می‌کنند از نظر اندازه و قرار گرفتن روی صورت اندازه باشد و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص سیستم ایمنی هستند، اولا به محافل نروند و اگر از خانه بیرون بیایند هم از دو ماسک برروی هم استفاده کنند.

    جماعتی گفت: توصیه ما به ستاد اصلی کرونا این بود که داشتن ماسک حداقل در سازمان‌های اداری و تمامی ادارات و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی الزامی باشد و حتی اگر ماسک را به صورت رایگان در اختیار پرنسل این ادارات قرار دهند که از ماسک استفاده کنند.

    او در ادامه افزود: درمورد پرسنل بهداشتی و درمانی و افرادی که در سازمانهای اداری مبتلا به اومیکرون می‌شوند، توصیه بر این بود که اگر بیماری زمینه‌ای ندارند و بیماری فقط به صورت علایم خفیف خودش را نشان می‌دهد، از جمله تب، سردرد، ضعف و بی‌حالی، گلودرد و سرفه، پنج روز به آن‌ها مرخصی داده شود و بعد از پنج روز دوباره ارزیابی شود و بعد از پنج روز می‌توانند بدون تست، منتها با استفاده از دو ماسک یا ماسک‌های n۹۵ به محل کار بروند.

    دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در انتها گفت: اما اگر به مدت بیشتری مرخصی نیاز باشد یا تب ادامه پیدا کند یا فرد بستری شود، براساس نظر متخصصین درمورد مرخصی‌شان اعمال نظر شود. این کلیاتی بود که امروز در کمیته علمی درباره آن تصمیم گیری شد و باید ببینیم در ستاد ملی مقابله با کرونا درمورد آن به چه صورت عمل خواهد شد.

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.