×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

امید نوری پور - امید نوری پور کیست؟ / رپر ایرانی در یک قدمی صدراعظمی آلمان -

به گزارش «بامردم» به نقل از خبر فوری، در کنفرانس سراسری حزب سبزهای آلمان امید نوری پور و ریکاردا لانگ به عنوان رهبران دوگانه این حزب برگزیده شدند. این کنفرانس در روزهای جمعه و شنبه ۲۸ و ۲۹ ژانویه، به صورت آنلاین برگزار شد. برپایه اساسنامه حزب سبزها، روبرت هابک و آنالنا بربوک رهبران پیشین این حزب به خاطر تصدی وزارتخانه های اقتصاد و امور خارجه نمی توانستند در مقام حزبی خود به کار ادامه دهند.

با گزینش امید نوری پور به ریاست حزب سبزها اکنون سه ایرانی تبار به بالاترین مقام های حزبی در آلمان دست یافته اند. پیش از این بیژن جیرسرائی به عنوان دبیرکل حزب دموکرات آزاد و یاسمین فهیمی به عنوان دبیرکل حزب سوسیال دموکرات برگزیده شده بودند.

امید نوری پور وعده داده حزب سبز آلمان را به اوج قدرت رسانده و حتی در آینده صدراعظمی را نیز از آن این حزب کند. حزب سبز آلمان اگرچه در اقلیت است اما قابلیت ائتلاف با احزاب بزرگ را دارد و روز به روز هم قدرت بیشتری می گیرد. از این نظر، تصمیمات نوری پور در ایام پسا مرکل در سرنوشت سیاسی خود و حزبش بسیار مهم است چرا که در صورت اتخاذ تصمیمات درست و ائتلاف مناسب، حزب سبز می تواند در چند سال آتی خود را در نزدیکی کاخ صدر اعظمی هم ببیند.
امید نوری پور کیست؟

امید نوری پور تا ۱۳ سالگی در ایران بود. بعد از این سن، به همراه خانواده به فرانکفورت مهاجرت کرد. در ایام جوانی فلسفه و حقوق خواند اما هر دو را نیمه کاره رها کرد. مدتی در هتل ها و فروشگاه ها کار می کرد تا بتواند خرج خود را تامین کند. او مدتی نیز به موسیقی رپ علاقه مند شد و با نام هنری «MC Omid» در صحنه رپ فعالیت کرد.

نوری پور در عنفوان جوانی به سیاست علاقه مند شد. ابتدا به حزب سوسیال دموکرات پیوست اما خیلی زود از این حزب جدا شد. او سپس به حزب سبز پیوست. نوری پور علت این تصمیم را توجه شدید اعضاء حزب سبز به برابری نژادی و ملی می داند.

نوری پور بعد از چند سال فعالیت در حزب سبز به رده بالای این حزب رسید و از طریق لیست نامزدهای انتخاباتی (نه کاندیدای مستقیم) عضو پارلمان آلمان بوندستاگ شد.

او یکی از منتقدان شدید آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است و معتقد است دولت مرکل در زمینه مهاجران بسیار بد عمل کرده و به هیچ وجه به فکر سرنوشت این افراد نبوده است.

نوری پور در مورد ایران نیز عقاید دوگانه ای دارد. او البته از طرفداران برجام و مخالف سیاست های دونالد ترامپ بوده و است اما به طور کلی تلاش می کند توجهش را بر موضوع ایرانیان حاضر در آلمان و مهاجران متمرکز کند و در سایر موضوعات زیاد دخالت نمی کند.

نوری پور متأهل و دارای یک فرزند است. او اگرچه حالا به بالاترین سطح سیاسی در آلمان رسیده اما چندی پیش با انتقاداتی نیز مواجه شد. نوری پور در سال ۲۰۱۶ بخاطر جعل کردن بیوگرافی خود سخت مورد انتقاد رسانه‌ ها قرار گرفت. اگرچه حزب سبز از نوری پور حمایت کرد و او توانست به سرعت از وضعیت خطرناک خود را خارج کند اما تا چند سال انتقادات احزاب مخالف از او ادامه داشت.

در میان منتقدان سرشناس او، اعضای احزاب راست افراطی قرار داشتند. نوری پور مخالف شدید احزاب راست افراطی است و آنها را “نازی” می نامد.

امید نوری ‌پور در گفت و گو با دویچه وله تاکید کرد که تا کنون بارها از جانب راست های افراطی تهدید به مرگ شده است. او در این رابطه گفت که دشمنی‌ها و تهدیدها از “کانال‌های گوناگون” به او می‌رسند. در این راستا، به گفته او، افرادی هستند که صلاحیت او را به عنوان سخنگوی سیاست خارجی حزبش، تنها به دلیل تبارش زیر سوال می ‌برند. برخی دیگر هم با ابراز خشونت تلاش می ‌کنند، او را مرعوب کنند و مانع فعالیت‌های سیاسی او شوند. نوری ‌پور گفت، در گذشته به طور متوسط ماهی دو بار پیام‌ های تنفرآمیز به او می ‌رسیده اما اکنون این گونه پیام ‌ها را “دو بار در ساعت” دریافت می ‌کند.

تحلیل فرانس ۲۴ از کسی که حزب سبز را محبوب کرده

پایگاه فرانس ۲۴ در تحلیلی که روز قبل نوشت به زندگی و فعالیت ها و نظرات امید نوری پور پرداخت. بر اساس گزارش فرانس ۲۴، نوری پور پس از موفقیت نسبی در انتخابات سال گذشته، گفته که می خواهد حزب سبز را در جریان اصلی سیاسی آلمان نگه دارد و در عین حال به ریشه های فعال حزب متعد بماند. او گفته: “ما به نیروی پیشرو چپ میانه در آلمان تبدیل خواهیم شد.”

نوری پور همچنین اعلام کرده که حزب سبز به مقام صدراعظمی در سال ۲۰۲۵ نیز چشم دوخته و برای آن برنامه دارد.

نوری پور تلاش کرده است تا گرایش های حزب سبز را به مسائل حقوق بشری تشدید کند و اخیراً خواستار تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی در پکن شده است. او در زمانی که هنوز مرکل در قدرت بود، به شدت از او به دلیل صحبت مستقیم با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از طریق تلفن، انتقاد کرد و آن را “یک پیام فاجعه بار” خواند.

فرانس ۲۴ در انتها تاکید دارد که نوری پور به خوبی توانسته در بین اهالی چند ملیتی آلمان طرفدار پیدا کند. او یک ایرانی مسلمان و هوادار مشتاق فوتبال و تیم فرانکفورت است که به خاطر رویکرد زیرکانه خود به مقوله چندفرهنگی طرفداران زیادی جذب کرده است. طرفداران او به ویژه بعد از اینکه در ویدیوی مربوط به کمپین انتخابات سال ۲۰۰۹ درباره انرژی های تجدیدپذیر و “کباب کوفته ارگانیک برای همه” رپ خواند، زیاد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.