سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • همه چیز در مورد ارزهای دیجیتال و کیف پول های رایج
    12 بهمن 1400 - 10:27
    شناسه : 193217
    0

    ارزهای رمز نگاری شده یا همان ارزهای دیجیتال پول‌های نسل جدید هستند. پول مجازی غیر ملموسی که بیش از پیش برای خدمت رسانی به صورت نامحدود به میدان آمده است.

    پ
    پ

    یکی از مباحث داغ امروز کسب درآمد با روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید است. در میان بازارهای مالی، رمز ارزها یا به اصطلاح ارزهای دیجیتال سر و صدای بیشتری داشتند. این بازار پرسود یکی از به روزترین روش‌های کسب سود را پیش روی افراد گذاشته است. تکنولوژی و بازار رمز ارزها فرصت مناسبی برای افرادی است که به دنبال فرصت‌ها می‌گردند، همچنین با پیشرفت علم نیز همراه می‌شوند. در ادامه این مقاله درباره چگونگی و چرایی خرید ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم.

    1 - همه چیز در مورد ارزهای دیجیتال و کیف پول های رایج -

    از گذشته تا کنون

    مبادلات انسان در ابتدا توسط تبادلات کالا به کالا انجام می‌شد. پس از به میان آمدن فلزات، پول‌های فلزی ساخته شدند که توسط ضرب سکه‌ها به عنوان واحد پولی بین مردم جا افتاد. پس از اختراع کاغذ، پول فلزی تبدیل به پول کاغذی شد. رفته رفته اسکناس‌ها نیز بین مردم رد و بدل می‌شد تا اینکه با پیشرفت بشریت پول الکترونیک نیز تولید گردید. امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که از عابر بانک استفاده یا حساب بانکی برای خوش باز نکرده باشد. امدن ناگهانی ویروس کرونا نیز باعث روند سریعتر برای استفاده از پول الکترونیک شد. پول‌های فلزی و کاغذی قابل لمس بودند و به سادگی می‌توانست ان‎ها را مشاهده کرد. اما پول الکترونیک غیر قابل لمس بوده و مانند تمام تکنولوژی‌های دیگر برای راحتی کار انسان به میان آمده است. در بانکداری و حساب الکترونیکی افراد  فقط اعداد و ارقام تغییر کرده و جابجایی فیزیکی پول صورت نمی‌گیرد.

    ارزهای دیجیتال

    ارزهای رمز نگاری شده یا همان ارزهای دیجیتال پول‌های نسل جدید هستند. پول مجازی غیر ملموسی که بیش از پیش برای خدمت رسانی به صورت نامحدود به میدان آمده است. با خرید ارز دیجیتال و نگهداری آن می‌توان تا حدودی بدون توجه به تورم‌ها سود کرد به این دلیل که توسط دلار و ارز مبادلات انجام می‌شود. همینطور این نوع پول واحدهای مشخصی در کل دنیا دارد. این یعنی اگر ارزی در ایران 5 دلار باشد در تمام کشورهای دیگر نیز همین قیمت و ارزش را دارد.

    2 - همه چیز در مورد ارزهای دیجیتال و کیف پول های رایج -

    چرا ارز دیجیتال بخریم؟

    یکی دیگر از فوایدی که بازار ارزهای دیجیتال دارد، غیر متمرکز بودن آن است. در این فضا شما به صورت تمام و کمال صاحب مال و اموال خود هستید و هیچ سازمانی حق دخالت و تصرف اموالتان را ندارد. علاوه بر این موضوع محدودیت‌های زمانی و مکانی در این فضا بسیار کمتر شده است. شما می‌توانید هر زمان در هر مکانی که بودید، مقدار مورد نظر را به هر جای این کره خاکی بفرستید. در صورتی که در سیستم بانکداری برای جابجا کردن پول زمان بسیار زیادی را صرف جابجایی می‌کنید و شامل محدودیت نیز است.

    علاوه بر این مزایا، این فضا به دلیل دیجیتالی بودن خطای انسانی نداشته و کارمزد بسیار کمی نیز دارد.همینطور خرید و فروش ارز دیجیتال با یک سیستم امنیتی قوی به نام بلاکچین محافظت می‌شود. بلاکچین یکی از قدرتمندترین سیستم‌های امنیتی در دنیاست.

    چطور ارز دیجیتال بخریم؟

    برای خرید ارز دیجیتال شما ابتدا باید وارد صرافی شوید و در آن احراز هویت کنید. در احراز هویت سه مرحله وجود دارد که پس از انجام دادن آن باید منتظر باشید تا مدارکتان تایید شود. در این سه مرحله شما نیاز به کارت ملی خود دارید. یادداشتی برای شما روی صفحه می‌آید که باید آن را روی برگه بنویسید و همراه کارت ملی‌تان رو به روی خود گرفته و عکس بگیرید. در مرحله دوم و سوم از کارت عابر بانکتان باید عکس گرفته و سایر اطلاعاتی که خواسته شده است را ثبت کنید. حواستان باشد همان کارت بانکی را برای احراز هویت ثبت نمایید که می‌خواهید نقل و انتقالات را از طریق آن به صرافی انتقال دهید. در ضمن برای کارتتان باید رمز دوم را نیز فعال کنید. مراحل در صرافی‌های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد. پس از ثبت اطلاعات ۲۴ تا ۷۲ ساعت منتظر باشید تا مدارکتان تایید شود.

    پس از تایید احراز هویت در صرافی، ریال خود را باید تبدیل به دلار دیجیتال یا همان تتر کرده و معاملات خود را انجام دهید.

    انواع صرافی

    صرافی‌ها دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز هستند. صرافی متمرکز یعنی صرافی که مخصوص همان کشور است و برای استفاده از آن باید احراز هویت کرد. به عنوان مثال صرافی آبانتتر و بیت‌برگ، صرافی‌های ایرانی هستند.

    نوع دوم صرافی‌ها غیرمتمرکزند. این صرافی‌ها را از کیف پول‌هایی مانند تراست ولت می‌توان پیدا کرد. در صرافی غیرمتمرکز احتیاج به احراز هویت نیست.

    3 - همه چیز در مورد ارزهای دیجیتال و کیف پول های رایج -

    انواع کیف پول

    بعد از خرید ارز دیجیتال، اگر بخواهید آن را طولانی مدت نگه دارید بهتر است به کیف پول‌های امن منتقل کنید. در حال حاضر ۴ نوع کیف پول وجود دارد.

    • کیف پول‌های سخت‌افزاری که مانند فلش هستند. این نوع کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد.
    • نوع بعدی کیف پول‌های کاغذی هستند که برای هر ارز دیجیتال باید به صورت جداگانه تهیه شوند، زیرا روی هر کدام فقط ادرس یک ارز نوشته شده است.
    • کیف پول‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشنی که پرطرفدارترین نوع هستند، علاوه بر امنیت نسبتا بالایی که دارند، کار کردن با آن‌ها راحت است و مقرون به صرفه می‌باشند.
    • نوع چهارم کیف پول‌های تحت وب و آنلاین هستند. این نوع کیف پول امنیت بسیار پایینی دارند زیرا مدام آنلاین می‌باشند. مانند کیف پول‌های داخل صرافی.

    ارزهای دیجیتال

    در تمام طول تاریخ هیچ کس نتوانسته است با پیشرفت و آگاهی بشر مقابله کند. افراد موفق کسانی هستند که هوشیارانه متوجه تغییرات می‌شوند و سوار بر تغییرات، موج سواری می‌کنند. سایر افراد معمولا در مقابل موج تغییر مقابله کرده و در نهایت مجبور می‌شوند با موج همراه شوند. ارزهای دیجیتال یکی از تکنولوژی‌ها و تغییرات امروزی است و همراه شدن با آن به نفع ماست. خرید ارز دیجیتال فرایند ساده‌ای دارد اما اینکه چه ارز دیجیتالی را چه زمانی بخریم و بفروشیم تا سود بیشتری داشته باشیم مهم است.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.