شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فضای مجازی، فرصتی برای اشتغال
    15 بهمن 1400 - 13:16
    شناسه : 193427
    0

    یادمان نمی رود روزهایی را که بازی شطرنج جرم محسوب می شد! نگاه کردن به فیلم با دستگاه ویدئو جرم بود و با نامه قضایی به خانه های مردم می رفتند و دستگاه ویدئو و هر چه فیلم در منزل بود را می بردند!

    پ
    پ

    IMG 20220204 WA0026 - فضای مجازی، فرصتی برای اشتغال - فضای مجازی

    حالا چه رفتاری با فضای مجازی می شود؟ در چند ساله اخیرفضای مجازی گسترش قابل توجه ای داشته است، پای شبکه های اجتماعی مختلفی به کشورمان باز شد. ابتدا تصور می شد که تهدیدی است و باید با آن مقابله کرد. آنگاه با نگاهی واقع بینانه تر این شبکه ها به فرصتی مبدل شد که می تواند برای جامعه مفید باشد. در این چند ساله، دولتها تلاش فراوانی برای ساماندهی فضای مجازی کرد ند.
    خیلی از مدیران و شخصیت های سیاسی و مذهبی، هنوز هم با این تکنولوژی جهانی مشکل دارند و تلاش می کنند جلوی گسترش آن را بگیرند! اما این روزها دیگر نمی توان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت.
    دولت جدید هم می داند که توسعه فضای مجازی می تواند باعث اشتغال زایی بیشترشود. برهمین اساس برنامه های متنوع و اساسی درتوسعه این مهم دارد. هرچند که مجلس شورای اسلامی با طرح صیانت فضای مجازی نگرانی هایی را برای کاربران ایجاد کرده است!
    بدون شک کشورمان ایران یکی از گران ترین اینترنت های دنیا را دارد، مردم هزینه های زیادی برای استفاده از اینترنت می دهند. چه در فضای اینترنت های خانگی، اداری و چه در اینترنت گوشی.
    به خصوص که خانواده برای تحصیل فرزندان شان متحمل هزینه های شده و می شوند.
    مجلس شورای اسلامی به جای اینکه برای کسب و کارهای خانگی طرح های دست و پا گیر تصویب نماید، بهتر است فکری به حال نرخ بالای اینترنت در ایران باشد.
    امیدوار باشیم که با توسعه زیر ساخت های فضای مجازی ، فرصتی تازه برای کسب و کار و اشتغال مردم به ویژه جوانان ایجاد شود. می توان فضای مجازی را، فرصت بزرگی برای دولت و مردم تلقی کرد و با ساماندهی درست، بهره برداری مفیدتری از آن داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.