×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

۲ هفته دیگر به پیک وحشتناک اومیکرون می‌رسیم - ۲ هفته دیگر به پیک وحشتناک اومیکرون می‌رسیم / دورکاری‌ها مجددا اعمال شوند - اومیکرون

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم افزایش محدودیت‌های کرونایی با توجه به شدت گرفتن موج ششم این بیماری در کشور گفت: با توجه به ویژگی‌های سویه امیکرون بهتر است تا جایی که امکان دارد از حضور در تجمعات و عدم استفاده از ماسک خودداری شود، همچنین تاکید فراوانی به دریافت واکسن و تکمیل واکسیناسیون با تزریق دز یادآور می‌شود. بازگشایی مدارس سبب ابتلای تعداد زیادی از دانش‌آموزان به این بیماری شد که خوشبختانه تعطیل شدند و به طور کلی نظر ما در کمیته علمی این است که باید از هر گونه تجمعی جلوگیری شود، محدودیت‌ها افرایش یابند، دورکاری‌ها مجددا اعمال شوند و با توجه به بالا رفتن سرعت شیوع این سویه مدارس و دانشگاه‌ها فعلا به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دهند تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که چرا امیکرون بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می‌کند، توضیح داد: دلیل این امر این است که این گروه‌های سنی کمتر از گروه‌های سنی بالاتر واکسینه شده اند. درست است که اثربخشی تمام واکسن‌ها تا حدی در برابر امیکرون کاهش یافته است، اما به هر حال واکسن‌ها به میزانی اثربخشی دارند و دلیل این امر هم که بیشتر بیماران مبتلا به امیکرون به صورت سرپایی درمان می‌شوند، همین تزریق واکسن است. البته هر چه با موارد بیشتری از ابتلا مواجه باشیم به تبع با موارد بستری و مرگ‌ومیر بیشتری رو به رو می‌شویم و به طور کلی این سویه در افرادی بیشتر درگیری ایجاد می‌کند که واکسینه نشده اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه تفاوت علائم در سویه امکیرون با سایر سویه‌ها اظهار کرد: این ویروس بیشتر در دستگاه تنفسی فوقانی تجمع پیدا می‌کند و برعکس دلتا چندان در ریه درگیری ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل است که سرایت بسیار بالایی دارد و این سویه بیشتر با علائمی نظیر گلودرد، آبرزیش بینی، عطسه و به طور کلی همچون یک سرماخوردگی معمولی ظاهر می‌شود البته می‌تواند علائم دیگری را بروز دهد و موجب ایجاد درگیری‌هایی شود ولی این علائم کمتر از سویه دلتا هستند و این امر به سبب ماهیت ویروس رخ می‌دهد و چون بیشتر افراد هم واکسینه هستند بیشتر به صورت خفیف بروز پیدا می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه موارد ابتلا به این سویه به سرعت و روز به روز در حال افزایش است و پیش‌بینی ما این بود که تا ۲ هفته دیگر به پیک وحشتناکی می‌رسیم که به نظر می‌رسد این روند سریع‌تر در حال طی شدن باشد، افزود: بعد از رسیدن پیک به قله به تدریج موارد ابتلا کاهش پیدا می‌کنند. در کشورهای آمریکا و استرالیا هم بعد از رسیدن پیک به قله و ابتلای تعداد زیادی از افراد به این بیماری شدت موج کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود به امید خدا قبل از عید نوروز موج ششم در کشور ما در حال فروکش کردن باشد، اما به هر حال تا پایان سال با این پیک مواجه هستیم.

سلام نو

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.