شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید ایرپاد و انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم
    18 بهمن 1400 - 10:26
    شناسه : 193577
    0

    ایرپاد، یک هدفون بلوتوثی و بی‌سیم است اولین بار توسط کمپانی Apple و در سال 2016 همراه با آیفون 7 به بازار لوازم جانبی گوشی معرفی شد.

    پ
    پ

    خرید ایرپاد و هدفون‌های بی‌سیم در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است زیرا این هدفون‌های کوچک قابلیت حمل آسانی دارند و برای کاربر حین فعالیت، ورزش و کار مزاحمت ایجاد نمی‌کنند. اگرچه تمامی تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا محصولات خود را با کیفیت بالا و مشابه با ایرپاد پرو اپل تولید کنند، اما در میان انواع ایرپادهای موجود در بازار بسیاری از محصولات بسیار کیفیت پایینی دارند و برخی دیگر از برندها، مانند برند ProOne، محصولات خود را به صورت High Copy تولید می‌کنند که کیفیتی کاملاً مشابه با طرح اصلی دارند. اما در میان انواع هدفون‌های داخل گوش چطور می‌توانیم بهترین ایرپاد را انتخاب کنیم؟ ما در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی موارد مهم در زمان خرید ایرپاد بپردازیم. با ما همراه باشید.

    image 1643807683 - راهنمای خرید ایرپاد و انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم -

    ایرپاد چیست؟

    قبل از این که به بررسی ویژگی‌های بهترین ایرپاد بپردازیم، بیایید ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که Airpod چیست و چه کاربردی دارد.

    ایرپاد، یک هدفون بلوتوثی و بی‌سیم است اولین بار توسط کمپانی Apple و در سال 2016 همراه با آیفون 7 به بازار لوازم جانبی گوشی معرفی شد. دو سال بعد، این محصول به پرفروش‌ترین دستگاه اپل تبدیل شد. با این حال، اکثر مردم به دلیل قیمت بالای این محصول، توانایی خرید ایرپاد اپل را نداشتند. برای اینکه افراد مختلف بتوانند ایرپاد را با قیمت کمتری خریداری کنند، سازندگان لوازم جانبی تلفن همراه و محصولات دیجیتال به فکر ساخت ایرپادهایی مشابه ایرپادهای اپل افتادند. اما اکثر این هدفون‌های مشابه اپل به دلیل طراحی ضعیف و کیفیت صدای پایین، نتوانستند برای کاربران رضایت‌بخش باشند. اما برخی برندها از جمله برند پرووان در ساخت هدفون‌های باکیفیت بسیار خوب عمل کردند و توانستند با ساخت ایرپادهای محکم همراه با صدای باکیفیت در مدت زمان کوتاهی طرفداران زیادی را به خود جذب کنند.

    ایرپادها علاوه بر این که امکان گوش دادن به موسیقی و مکالمه را فراهم می‌کنند، به کاربر اجازه می‌دهند تا از طریق لمس هدفون، موزیک را به جلو بزند یا آن را به عقب برگرداند، تماس تلفنی را پاسخ دهد یا آن را رد کند یا موزیک را متوقف کند. در ادامه با ویژگی‌های بهترین ایرپاد موجود در بازار آشنا خواهیم شد.

    ویژگی‌های مهم برای خرید بهترین ایرپاد

    فناوری‌های مختلف ایرپادها راهی طولانی را پیموده‌اند و این روزها به اندازه هدفون‌های سیمی گسترده شده اند و محبوبیت پیدا کرده‌اند. باتری قوی با عمر طولانی، صدای خوب و با کیفیت در زمان پخش موسیقی و مکالمه ، داشتن تکنولوژی نویز کنسلینگ و حذف صداهای مزاحم اطراف و مقاومت در برابر پاشش آب از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ایرپاد خوب است. علاوه بر‌ این، بهترین هدفون‌ها به خوبی درون گوش شما قرار می‌گیرند و به دلیل طراحی ارگونومیک هنگام دویدن و حرکت، تکان نمی‌خورند و گوش شما را اذیت نمی‌کنند.

    قیمت نیز یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید ایرپاد است. هدفون‌های خیلی ارزان از تراشه‌های مناسبی برخوردار نیستند و کیفیت ساخت پایینی دارند و خیلی زود از کار می‌افتند. بعضی از هدفون‌ها نیز بیش از حد گران هستند و کاربر ترجیح می‌دهد ایرپادی با کیفیت مناسب و با قیمت کمتر خریداری کند.

    image 1643807826 - راهنمای خرید ایرپاد و انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم -

    در مورد باتری باید گفت که اکثر سازندگان در زمان معرفی ایرپادهای خود اعلام می‌کنند که محصول آن‌ها بین 3 تا 5 ساعت کار می‌کند اما زمانی که تصمیم به خرید ایرپاد می‌گیرید، در نظر داشته باشید از میران ادعا شده 20 درصد کم کنید.

    ضمن این که برند تولیدکننده نیز در هنگام خرید ایرپاد اهمیت دارد. امروزه در بازار برندهای متفرقه زیادی وجود دارد که محصولات دیجیتال خود را با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کنند اما از نظر کیفیت ساخت و صدا بسیار ضعیف هستند. انتخاب یک برند نام‌آشنا که محصولات خود را با کیفیت عرضه می‌کند اهمیت دارد. در ادامه به معرفی ایرپادهای یکی از این برندهای مطرح یعنی برند پرووان می‌پردازیم و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا خواهیم شد.

    ایرپاد R100 Pro، هدفونی حرفه‌ای با کیفیت فوق‌العاده

    ایرپاد R100 Pro یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار برند پرووان است که از بلوتوث نسخه 5.1 پشتیبانی می‌کند. این بلوتوث می‌تواند تا 10 متر برد داشته باشد و اگر از گوشی، تبلت یا لپ تاپ 10 متر فاصله بگیرید، همچنان می‌توانید موسیقی را گوش کنید یا مکالمه داشته باشید. این ویژگی برای استفاده در باشگاه‌های ورزشی عالی است! علاوه بر این، بدنه قوی و ضد حرارت این ایرپاد مقاومت مناسبی در برابر ضربه دارد.

    image 1643807904 - راهنمای خرید ایرپاد و انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم -

    مجهز بودن به فناوری نویز کنسلینگ یکی از ویژگی‌های مهم ایرپاد R100 پرو است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در زمان گوش دادن به موسیقی یا مکالمه، صدای مزاحم و نویز اطراف را نشنود و بر روی صدای هدفون تمرکز کند. باتری این ایرپاد هم قوی است و هر یک از گوشی‌ها می‌توانند در مدت 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت شارژ شوند. همچنین مدت زمان شارژدهی این گوشی‌ها در زمان استفاده مداوم 4 ساعت و در حالت استندباری 13 ساعت است. ظرفیت گوشی‌ها 30 میلی‌آمپر و ظرفیت باتری محفظه 220 میلی آمپر است.

    طراحی ارگونومیک و قرارگیری مناسب این گوشی‌ها در داخل گوش موجب شده تا کاربر در استفاده طولانی از ایرپاد پرو پرووان احساس خستگی نکند.

    شارژ محفظه این ایرپاد به دو روش انجام می‌شود: هم می‌توانید محفظه را از طریق کابل لایتنینگ آن را شارژ کنید و هم به صورت وایرلس آن را شارژ نمایید.

    جدول مشخصات R100 Pro

    امپدانس32  اهم
    قطر درایور8 میلی آمپر
    وزن56 گرم
    ابعاد60.6×45.2×21.7
    مدت زمان پخشمعادل 4 ساعت
    نسخه بلوتوث5.1
    چیپستCirrus
    جنس بدنهABS + PC
    سایر قابلیت‌ها– پشتیبانی از نویز کنسلینگ

    – TWS (امکان استفاده از یک هدفون)
    – قابلیت شارژ وایرلس

    – دارای کابل شارژ Type-C

    – پشتیبانی از SIRI

    ایرپاد پرووان مدل PHB3220

    ایرپاد مدل PHB3220 یکی دیگر از ایرپادهای باکیفیت برند پرووان است که در باکس مربعی‌شکل طراحی شده است. ابعاد این ایرپاد کوچک است و قابلیت حمل آسان و راحتی دارد. میزان شارژ هر یک از گوشی‌ها روی نمایشگر LCD این ایرپاد نشان داده می‌شود. باتری جعبه شارژ ایرپاد  PHB3220پرووان ظرفیتی معادل 300 میلی آمپر دارد و هر یک از گوشی‌ها نیز 40 میلی آمپر ظرفیت دارند. گوشی‌ها در حالت پخش موسیقی و مکالمه مداوم 4 ساعت شارژ دارند.

    image 1643808082 - راهنمای خرید ایرپاد و انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم -

    جنس بدنه این ایرپاد از پلاستیک ABS   و پلیمر کربن ساخته شده است و به همین دلیل کیفیت بالایی دارد و در برابر اشتعال نیز مقاوم است. طراحی این هدفون ارگونومیک است و به راحتی در گوش قرار می‌گیرد و استفاده طولانی از آن باعث خستگی نمی‌شود. هر یک از گوشی‌ها وزنی معادل 15 گرم دارند و مجموع وزن محفظه و گوشی‌ها کمتر از 42 گرم است. این ایرپاد از دستیار صوتی SIRI هم پشتیبانی می‌کند.

    ابعاد23×50×60 mm
    وزن42 گرم
    چیپستJL
    جنس بدنهABS + PC

     

    نسخه بلوتوث5.0
    مدت زمان شارژ1 ساعت
    مدت زمان پخش4 ساعت
    شارژ وایرلسندارد
    سایر ویژگی‌ها– TWS (امکان استفاده از یک هدفون)

    – دارای کابل شارژ Type-C

    – پشتیبانی از SIRI

    ایرپاد پرووان مدل PHB3240

    این ایرپاد نیز در میان هندزفری‌های بلوتوثی پرطرفدار و پرفروش بازار قراغار دارد که کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب آن سبب شده تا محبوبیت زیادی کسب کند. جنس بدنه محفظه این ایرپاد از پلاستیک ABS ساخته شده و به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد. جعبه هندزفری در ابعاد 47×53.6×25.3 میلی‌متر طراحی شده است وزن سبکی دارد (39.1 گرم). هر یک از ایرپادها نیز 3.8 گرم دارد. برای شارژ گوشی‌ها کافی است آن‌ها را به مدت 50 دقیقه داخل محفظه قرار دهید تا به مدت 4 ساعت به صورت مداوم بتوانید از آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی یا مکالمه استفاده کنید. نمایشگر LED روی جعبه شارژ نشان‌دهنده‌ی میزان شارژ ایرپادها است.

    image 1643808230 - راهنمای خرید ایرپاد و انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم -

    باتری این ایرپاد نیز قوی است. ظرفیت باتری محفظه شارژ 400 میلی آمپر است و هر یک از گوشی‌ها هم ظرفیتی برابر با 40 میلی آمپر دارند. کابل شارژ Type-C  از اقلام همراه این ایرپاد است.

    ابعاد47×53.6×25.3 mm
    وزن39.1 گرم
    جنس بدنهABS

     

    نسخه بلوتوث5.0
    مدت زمان شارژ50 دقیقه
    مدت زمان پخش4 ساعت
    شارژ وایرلسندارد
    سایر ویژگی‌ها– TWS (امکان استفاده از یک هدفون)
    – دارای کابل شارژ Type-C

    – ظرفیت باتری هر گوشی: 40MAH

    اگر قصد خرید ایرپادهای پرووان را دارید، می‌توانید این کالا را با گارانتی 6 ماهه کاوان کالا خریداری کنید و خرید آسوده را تجربه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.