×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش «بامردم» به نقل از پیشگام رایانه سیم کشی مرکزی تلفن سانترال نوعی مدیریت خط تلفن است. در این تکنیک تماس پرسنل با تلفن ثابت یا خطوط شهری به راحتی امکان پذیر است. در واقع از سانترال برای بهبود ارتباطات تلفنی در شرکت ها استفاده می شود. در ساختمان هایی که مجهز به سیستم مرکزی هستند، تفاوت کیفیت خطوط ارتباطی به وضوح قابل مشاهده است. همه این ویژگی ها به نحوه سیم کشی مرکزی در ساختمان بستگی دارد. برخی از مدل های سانترال ظرفیت کمتری دارند و برای شرکت های کوچکتر با خروجی کمتر مناسب هستند. اکثر آژانس ها و سازمان های بزرگ از سانترال های پرظرفیت و دستگاه های تحت شبکه استفاده می کنند. دنیای امروز به خطوط ارتباطی وابسته است. این ارتباطات نقش مهمی در تجارت بزرگ ایفا می کند.

سیم کشی سانترال

سیم کشی سانترال یک سبک مدیریت خطوط تلفن است. به این ترتیب تماس کاربران با تلفن ثابت یا ثابت به راحتی امکان پذیر است. در واقع از سانترال برای بهبود کیفیت ارتباط تلفنی در اندام ها استفاده می شود. هزینه سیم کشی تلفن سانترال بسیار به صرفه است و بار مالی چندانی برای شما ندارد.

در ساختمان هایی که مجهز به سیستم مرکزی هستند، تفاوت کیفیت خطوط ارتباطی به وضوح قابل مشاهده است. همه این ویژگی ها به نوع سیم کشی تلفن در ساختمان بستگی دارد. برخی از انواع سانترال ها ظرفیت کمتری دارند و برای خروجی های کوچکتر و شرکت های کوچکتر مناسب هستند. اکثر مؤسسات و شرکت های بزرگ از دستگاه های مرکزی با ظرفیت بالا و دستگاه های متصل به شبکه استفاده می کنند. زندگی روزمره امروزه به خطوط ارتباطی وابسته است و این ارتباطات هستند که نقش مهمی در کسب و کارهای بزرگ دارند.

سیم کشی دیجیتال سانترال روی سانترال ها انجام می شود. زیرا امکان نصب آن بر روی خطوط مستقیم وجود ندارد. امکان ارتباط با خط داخلی در این سیستم تنها با یک دکمه امکان پذیر است. قابلیت های این سیستم مشابه سیستم مرکزی آنالوگ است اما کیفیت صدا بهتر است.

1 13 - نحوه سیم کشی تلفن سانترال با پیشگام رایانه -

نحوه سیم کشی تلفن سانترال

هر گونه خرابی یا خرابی تلفن در مدار سیم کشی آسیب زیادی به کسب و کارهای مشتری محور وارد می کند. در پشتیبانی شبکه تکنویار اهمیت در دسترس بودن شبکه و تلفن ها به خصوص تلفن های ویپ و سانترال بسیار حیاتی است. در صورت قطعی می تواند ضررهای مالی را به شرکت ها وارد کند. در مواجهه با چنین مواردی مشتریان به شرکت دیگری مراجعه می کنند. وقتی برای کارهای مهم با یک شرکت تماس می گیرید، انتظارتان را در نظر بگیرید. خطوط تلفن پر سر و صدا قادر به برقراری تماس با کیفیت نیستند. قطعی مکرر، اتصال به خطوط سیم کشی داخلی تلفن و مشکلات مشابه می تواند در نتیجه سهل انگاری در سیم کشی مرکزی رخ دهد. کابل کشی مرکزی مهمترین نقش را در عملکرد مناسب سیم کشی داخلی ایفا می کند.

نحوه اتصال کابل تلفن

قبل از نصب دستگاه مرکزی لازم است کابل کشی به صورت استاندارد و طبق اصول انجام شود. برنامه ریزی برای کابل کشی و نحوه سیم کشی مرکزی مهمترین نکته است. نقشه PBX یک راهنمای کلی برای تکنسین های سیم کشی تلفن های داخلی و شبکه ها است. کابل های چند جفت معمولاً در کابل کشی برای مخابرات استفاده می شود. در این نوع کابل ها سیم ها با ۵ رنگ اصلی و ۵ رنگ فرعی مشخص می شوند. اگر به سیم کشی مرکزی دقت کنید، متوجه سیم های رنگارنگ زیادی خواهید شد. هر یک از این سیم ها باید اصولا به هم متصل شوند تا کیفیت کار حفظ شود.

مدیر شبکه با تلفن سانترال

مدیریت شبکه های رایانه ای نقشی جدایی ناپذیر در عملیات روزانه سازمان شما ایفا می کند. با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تلفن های سانترال، کسب و کارها می توانند اطمینان حاصل کنند که عملیات فناوری اطلاعات آنها به خوبی انجام می شود و می توانند خرابی های نرم افزاری، ویروس ها و سایر تهدیدها را به موقع تشخیص دهند.

نکات کاربردی برای نصب سانترال

قبل از نصب و شروع به کار دستگاه مرکزی لازم است کابل کشی به صورت استاندارد و مطابق با اصول کاربردی انجام شود. برنامه ریزی برای کابل کشی و نحوه سیم کشی سانترال مهمترین نکته است. در سیم کشی خانگی و شبکه، نقشه سانترال راهنمای جامعی برای تکنسین ها است. کابل های چند جفت معمولاً در کابل کشی مخابرات استفاده می شود.

2 8 - نحوه سیم کشی تلفن سانترال با پیشگام رایانه -

سیم کشی خط تلفن ثابت

خطوط تلفن ثابت با سه نوع سیم قابل دسترسی است. رایج ترین مدل های سیمی که در تلفن های ثابت استفاده می شود، خطوط مسی هستند. در این نوع سیم کشی یک جفت سیم از مرکز مخابرات منطقه مسکونی تا کفو محله کشیده می شود. پس از آن، همان جفت سیم مسی از همان جعبه های مخابراتی تا خانه ادامه می یابد.

مهمترین کاری که باید قبل از سیم کشی تلفن ثابت انجام دهید تهیه نمودار سیم کشی تلفن است. نمودار سیم کشی تلفن ثابت بسته به مدل ساختمان می تواند متفاوت باشد، با شرایط کمی متفاوت برای سیم کشی تلفن در مجتمع های مسکونی بزرگ یا ساختمان های ویلایی. سیم کشی خط تلفن را می توان به یک قسمت سیم کشی داخلی و قسمت دیگر سیم کشی داخلی تقسیم کرد.

سیم کشی خارجی تلفن ساختمان به کابل اصلی تلفن که از نزدیکترین کافه به ساختمان کشیده می شود وصل می شود. این سیم کشی های مورد نیاز یکی از وظایف شرکت مخابرات منطقه محسوب می شود. اما مسئولیت سیم کشی داخلی ساختمان بر عهده مالک است که باید توسط برقکار ماهر انجام شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.