چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41615 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2377×
تولیدات بتنی
  • 28 بهمن 1400 ساعت: 1:08
  • شناسه : 194086
    1

    نام حفاظ‌های بتنی به دلیل اولین استفاده از آن در شهر نیوجرسی ایالات متحده آمریکا در سال 1950، که برای جدا کردن بین خطوط بزرگراه استفاده کردند، گرفته شده است. قبل از استفاده از حفاظ‌های بتنی نیوجرسی، از این موانع برای عبور و مرور موقت در سال 1940 در کالیفرنیا استفاده می‌شود.

    پ
    پ

    احتمالا شما تا به الان بارها و بارها نیوجرسی را دیده اید. نیوجرسی ها در اتوبان ها و خیابان ها به عنوان بلوک جداکننده استفاده میشوند. و حتی به عنوان سد کردن معابر نیز از آنها استفاده می‌شود. شهرداری ها در زمانی که فرد مورد نظر بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکرده باشد از این رو کرسی برای بستن ورودی ملک یا مغازه استفاده میکنند.

    در گذشته گاردریل بیشتر مورد استقبال بود اما به علت خطراتی که گاردریل ها در اتوبان ها ایجاد می‌کردند و ایمنی لازم را نداشتند نیوجرسی جایگزین گردید. پیشینه نیوجرسی در کشور ما به حدود سال ۷۰ بازمی‌گردد که توسط وزارت راه و ترابری تولید گردید. به نیوجرسی جداول ترافیکی نیز گفته می‌شود.

    وب سایت rayanpeybeton.ir وارد شوید 09122123017  کلیه محصولات رایان پی بتن.

    1 17 - تولیدات بتنی - بتن

    موارد مصرف نیوجرسی

    نیوجرسی بتنی می‌توان به استفاده در بزرگراه ها، کناره خیابان ها، جاده ها، دوربرگردان ها، وسط خیابانهای اصلی، به منظور ایجاد فضای سبز و ایمن سازی سطوح معابر اشاره کرد. در کجموع هر روز به موارد استفاده از نیوجرسی اضافه می شود.  بیشترین استفاده نیوجرسی به منظور جداسازی معابر و هدایت وسایل نقلیه در مسیر مورد نظر و جلوگیری از تصادفات جاده ای میباشد.

    2 11 - تولیدات بتنی - بتن

    انواع نیوجرسی

    همانگونه که از نام این نیوجرسی مشخص است جنس آن از بتن می باشد. این نیوجرسی در دهه ۵۰ میلادی در موسسه استیونس و با هدایت اداره ایالتی بزرگراه های نیوجرسی در ایالت نیوجرسی طراحی شدند و به همین علت به جرسی یا نیوجرسی در دنیا معروف شدند. از مواد تشکیل‌دهنده نیوجرسی بتنی می‌توان به همان آب فولاد مفصل و شن و ماسه اشاره کرد. استاندارد مورد استفاده در تولید نیوجرسی در کشور استاندارد ۱۷۳۰۶ میباشد که تولیدکنندگان نیوجرسی موظف به رعایت این استاندارد در تولید نیوجرسی بتنی می‌باشند استاندارد ۱۷۳۰۶ مربوط به نیوجرسی و طرح اختلاط نیز اشاره می کند که باید نسبت آب به سیمان را در تولید نیوجرسی به ۰/۴ کاهش داد.

    حتماً باید بتون مورد استفاده ویبره گردد و اسلامپ بالا را در صورت استفاده از روان کننده لحاظ کرد. شرایط محیطی یا دمای تولید نیز باید بالای ۵ درجه تا ۳۲ درجه سانتیگراد باشد تا زمانی که مقاومت بتن به ۵ نیوتن بر میلی متر مربع برسد. در مورد عمل آوری نیوجرسی نیز چند حالت وجود دارد. می توان از روش عمل آوری سریع استفاده کرد که با استفاده از بخار و حرارت دهی در یک محیط که رطوبت آن بالاست استفاده کرد و یا آن را در آب به عمل آورد که به آن عمل آوری در آب نیوجرسی می‌گویند.قطعه نیوجرسی را باید در آب غرق نمود یا با آبپاش قطره ای مکانیکی و یا هر روش دیگری خیس نگه داشت دال بتنی یکی دیگر از محصولات ما است.

    عمل آوری با پوشش: در این روش قطعه بتنی را به وسیله ایجاد یک پوشش عایق که میزان تبخیر آب از سطح بتن را محدود کند استفاده می‌شود.

    نیوجرسی پلی اتیلن

    این نوع نیوجرسی با مواد پلی اتیلنی ساخته شده و وزن کمتری دارد و برای پروژه موقت بسیار مناسب است. جابجایی این نوع نیوجرسی بسیار راحت تر بوده ولی در عین حال از مقاومت کمتری نیز برخوردار است. در این نوع نیوجرسی امکان استفاده از نورپردازی وجود دارد و می‌توان داخل آن را با خاک و یا هر ماده دیگری پرکرد تا پایداری بیشتری داشته باشد. معمولاً در کارگاه‌های موقت و پروژه‌های دائمی نیز استفاده میشوند.

    از موارد کم کاربردتر نیوجرسی می توان به:

    محوطه سازی با نیوجرسی بتنی

    سایز بندی نیوجرسی

    ابعاد این قطعات متنوع می‌باشد به صورت عمومی چند سایز به اسامی تمام نیوجرسی، نیم نیوجرسی و مینی نیوجرسی کاربرد بیشتری دارند. طول نیوجرسی ها به عنوان مثال از نیم متر تا ۶ متر متغیر است. پاشنه ی آنها نیز از بیست سانت تا ۸۰ سانت تغییر می کند. ارتفاع نیز به همین صورت از ۳۵ سانت تا ۱۱۰ سانت متغیر است و همگی بسته به سفارش مشتری دارد.

    در طراحی نیوجرسی طوری عمل شده که هنگام برخورد کنارهای خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان برگشت عمل می‌کند و خسارت را کاهش میدهد. در تمامی قطعات نر و مادگی وجود دارد و امکان نصب به راحتی فراهم است. معمولاً در قسمت بالای نیوجرسی دو سوراخ تعبیه می‌شود که برای عبور لوله و جابجایی استفاده می گردد. عیار بتن از ۲۵۰ به بالا مورد قبول می باشد و هرچه عیار بالاتر باشد مقاومت و کیفیت نیوجرسی نیز بیشتر است.

    مشخصات دو تیپ مجلسی که بیشترین استفاده را دارد:

    تیپ یک: طول ۴ متر – پاشنه ۷۰ سانت- ارتفاع یک متر – عیار بتن ۴۲۵ و میلگرد استفاده شده حدود ۳۰ کیلو – این قطعه وزنی در حدود چهار تن دارد.

    تیپ دو: طول ۱/۵ متر – پاشنه ۶۰ سانت – ارتفاع ۸۰ سانت – عیار بتن ۴۰۰ – میلگرد حدود ۱۸ کیلو – این قطعه وزنی در حدود ۹۰۰ کیلو دارد.

    3 9 - تولیدات بتنی - بتن

    تیپ یک بیشتر در بزرگراه ها اتوبان ها و خطوط بین شهری استفاده می‌شود و تیپ ۲ در خیابان های داخل شهری و مناطق با دید کم استفاده دارد. شرکت صنایع بتن پیش تنیده ایران چندین نوع تیپ مختلف از این نیوجرسی ها را تولید می‌کند که برای کاربردهای مختلف می باشد. جهت گرفتن قیمت نیوجرسی با ما تماس بگیرید.

    نیوجرسی قطعات جداکننده بتنی که در ایران به بلوک نیوجرسی نیز شناخته شده، است. کلمه نیوجرسی از بزرگراه های نیوجرسی ایالت نیوجرسی گرفته شده است زیرا در سال 1950 اولین مدل در آنجا طراحی و تولید شده است.

    مهم ترین دغدغه در ساخت و تولید این قطعات افزایش ایمنی، امنیت، کنترل اتفاقات و حوادث است.

    نیوجرسی بتنی این قطعه از میلگرد هایی با مقاومت کششی بالا، افزودنی های مایع و پودری، آب تمیز و عاری از هرگونه آلیاژ و موادآلی همچنین قلیایی و اسیدی، سنگدانه های ترکیبی شن و ماسه، سیمان های تیپ یک و دو و مفصل های تعریفی ساخته می شوند.

    تمامی مواد بالا باهم ترکیب شده و ساخته می شود تا یک قطعه بسیار مقاوم در ابعاد وقالب های متفاوت برای حفاظت و امنیت تولید شود.

    رایان بتن توانایی ساخت سنگدال بتنی و نیوجرسی هایی با طول بیش از 6 متر تا 8 متر را دارد، همچنین تمامی مراحل ساخت توسط کنترل کیفی دقیقا مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه لحظه به لحظه لیست می شود.

    نیوجرسی بتنی پیش ساخته

    با توجه به ابعاد اعلام شده و محل استفاده و همچنین بسیار معیار های دیگر قیمت متفاوتی برای این محصول وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر است برای بررسی پروژه و دریافت قیمت نیوجرسی بتنی می توانید با مشاوران ما در ارتباط بوده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمائید.

    ابعاد نیوجرسی بتنی پیش ساخته

    ابعاد این نیوجرسی های پیش ساخته با توجه به محل نصب و استفاده متفاوت است، به بررسی چند مثال می پردازیم:

    نیوجرسی برای مناطق کم دید و خیابانها:

    • وزن تقریبی 900 کیلوگرم
    • کف  60 سانتر متر
    • ارتفاع 80 سانتی متر
    • طول 150 سانتی متر

    بزرگراه ها و جاده های برون شهری مدل قطعه ابتدا و انتها:

    • وزن تقریبی 1.2 تن
    • کف  70 سانتر متر
    • ارتفاع 20 الی 80 سانتی متر
    • طول 400 سانتی متر

    بزرگراه ها و جاده های برون شهری مدل قطعه قبل و بعد روشنایی:

    • وزن تقریبی 5.3 تن
    • کف  70 الی 110 سانتر متر
    • ارتفاع 100  سانتی متر
    • طول 600 سانتی متر

    وزن نیوجرسی بتنی پیش ساخته

    وزن این نیوجرسی ها با توجه به متراژ انتخابی و نوع استفاده متفاوت است از مقدار تقریبی یک تن شروع شده و گاها تا شش تن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    4 4 - تولیدات بتنی - بتن

    ساخت نیوجرسی بتنی پیش ساخته

    موارد به کار برده شده در ساخت انواع نیوجرسی بتنی:

    1. سیمان، سنگدانه، آب، میلگرد، افزودنی، مفصل هستند که مقداراستفاده هر کدام آنها با توجه به نوع کار تنظیم می شود.
    2. سیمان – سیمان مورد استفاده برای نیوجرسی باید در تیپ 1 و تیپ 2 مطابق با استاندارد های ایران انتخاب شود.
    3. سنگدانه – ماسه، شن عدسی، شن بادامی از ترکیب این سه نوع سنگدانه مورد تایید ساخت نیوجرسی به دست می آید.
    4. آب – آب مورد استفاده در این فرایند باید عاری از هرگونه املاح، موادآلی، قلیایی و اسیدی باشد یعنی باید تمیز تمیز تمیز باشد.
    5. میلگرد –  برای افزایش مقاومت نیوجرسی های بتنی از میلگرد هایی با حداقل مقاومت 400 مگاپاسکال استفاده می کنند.
    6. مفصل –  برای بالا بردن مقاومت و همچنین از هم نپاشدن مواد هنگام برخورد سنگین مثل تصادف باید از این مفصل ها استفاده شود.
    7. افزودنی – برای داشتن ظاهر صاف، سیقلی و خروجی تمیز از افزودنی های مربوطه ( پودر و مایع کیفیت بالا ) استفاده می شود.

    کاربرد نیوجرسی بتنی پیش ساخته

    کاربرد اصلی نیوجرسی بتنی، این جداکننده ها برای جداکردن مسیر های ترافیکی است و در برخی موارد برای جاده ها و مسدود سازی معابر نیز مورد استفاه قرار میگرد.

    این قطعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت برخورد خودرو، آسیب کمتری به آنها وارد می شود همچنین  مانع عبور خودرو به مسیر روبه ‌رو و تصادف از روبه ‌روشوند.( جدا سازی جاده های دو طرفه )

    برخی کاربرد دیگر این قطعات :

    افزایش ایمنی سطح معابر شهری

    • جداسازی خطوط ترافیکی (اصلی ترین مورد)
    • استفاده در دوربرگردان‌ ها – جلوگیری از تصادف های احتمالی به خاطر سرعت اتوموبیل های روبه رو
    • کنار جاده ‌های فرعی – جلوگیری از سقوط به دره و مسیر های اشتباهی
    • رفوژ وسط خیابان‌ های اصلی جهت ایجاد فضای سبزشهری
    • ایستگاه ‌های کنار جاده ‌ای کم تردد
    • تفکیک محوطه ‌های صنعتی کارخانه و تولیدی

    انواع نیوجرسی بتنی پیش ساخته

    مفصل در نیوجرسی به معنی بالا بردن مقاومت بتن استفاده شده است به این منظور که برای بالا بردن مقاومت در برابر تصادفات بلوک بتنی از بین نرود و تصادف را کنترل و خنثی کند.

    • استفاده کردن از مواد مفصلی در ساخت کاملا اختیاری و مربوط به نوع پروژه است.
    • نیوجرسی مفصلی به صورت مفصل نیوجرسی مشهور است.
    • نیوجرسی غیر مفصلی
    • نیوجرسی کوچک
    • نیوجرسی ترافیکی
    • جدول نیوجرسی
    • گاردریل نیوجرسی
    • گارد نیوجرسی
    • نیوجرسی بزرگراه
    • نیوجرسی وسط جاده
    • نیوجرسی جلوی مغازه
    • لوله نیوجرسی

    مشخصات فنی نیوجرسی بتنی رایان

    تهییه و تولید شده در کارخانه رایان پی بتن با آزمایشگاه های مجهز و تست لحظه به لحظه مواد و نتیجه نهایی برای جلوگیری از حوادث غیرقابل پیش بینی و تحویل بهترین نتیجه به مشتریان عزیز از جمله سنگدال بتنی.

    روش تولید نیوجرسی بتنی

    تولید نیوجرسی های بتنی پیش ساخته بسته به پروژه و نیاز متفاوت است که انواع نیوجرسی را مورد بررسی قرار می دهیم:

    • بتن ریزی در قالب ایستاده
    • بتن ریزی در قالب های معکوس
    • تولید به صورت اتوماتیک
    • تولید قطعات درجا
    • روش دستی و روش سنتی

    همگی این موارد فوق یک روند مشابه با مواد مشابه را طی می کنند فقط شکل خروجی و نحوه ساخت آنها باهم متفاوت است اما در نهایت خروجی از نظر مواد و کیفیت عالی و یکسان هستند.

    قالب نیوجرسی

    قالب های نیوجرسی ساخته و تولید می شوند، در برخی موارد کارفرما خواستار لوگوی اختصاصی مجموعه خود روی بتن های پیش ساخته تولیدی است که اولین قدم برای مشتری محترم قالب نیوجرسی بتنی طراحی شده و بعد از دریافت رضایت کارفرما به تولید انبوه و ساخت نیوجرسی های درخواستی می‌پردازند.

    5 4 - تولیدات بتنی - بتن

    بتن تمامی مراحل از صفر تا صد تولید نیوجرسی های بتنی پیش ساخته را خود انجام می دهد و اغلب قطعات تولیدی منحصرا تولیدی رایان بتن هستند و نمونه آنها را در جای دیگر قادر به تهییه نخواهید بود.

    قالب نیوجرسی بتنی با توجه به درخواست در اندازه های 1 متری تا 6 متری قابلیت تولید دارد، اغلب از اندازه 1 متری نیوجرسی بتنی در محل هایی که نیاز به نیوجرسی کوچک برای فیکس کردن محلی است، استفاده می‌شود و از نیوجرسی 6 متری در محل هایی که متراژ بزرگی است و کاملا به نیوجرسی دارد برای همین از آنها استفاده می شود تا هم سریعا پروژه به نتیجه برسد هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد. این گونه نیوجرسی ها به علت اینکه یک قالب دارند و ساخت و تولید یکباره دارند ارزان تر از متراژ کمتر هستند.

    قالب نیوجرسی دست دوم

    قالب های نیوجرسی از پیش ساخته شده و استفاده شده را میتوانید با قیمت مناسب خریداری نمایید. برای اطلاع از موجودی قالب های نیوجرسی پیش ساخته میتوانید با ما تماس بگیرید، اغلب قالب های نیوجرسی منحصرا برای پروژه های درخواستی ساخته می شوندو برای آن پروژه استفاده می شود و میتوانید آنهارا با قیمت مناسب دریافت نمایید.

    خرید قالب نیوجرسی

    قالب های نیوجرسی بتنی پیش ساخته با قیمت مناسب همراه طرح دلخواه شما طراحی و تولید می شود، فرایند ساخت و تولید قالب نیوجرسی با توجه به پروژه و درخواست متفاوت است و بر اساس درخواست کارفرما ممکن است شکل خاصی داشته باشد که با بررسی جزئیات و تحلیل درخواست مشتری ساخته و تولید می شود و در اسرع وقت تحویل کارفرما می شود.

    تمامی محصولات قیمت مناسب بوده و قطعات بتنی پیش ساخته این مجموعه در قالب های متفاوتی از جمله وزن و متراژ های متفاوت با توجه به نیاز و درخواست سنجیده و تولید می شود.

    برای دریافت مشاوره رایگان از مشاورین متخصص و خبره ما میتوانید با شماره های ثابت مجموعه تماس بگیرید.

    فروش قالب نیوجرسی

    فروش انواع نیوجرسی با طراحی اختصاصی و لوگوی مد نظر شما، می میتوانیم قطعه مورد نظر را با لوگوی شرکت یا سازمان اختصاصی پروژه طراحی نموده و بعد از ثبت نهایی به مرحله تولید انبوه برسدو

    این قالب های نیوجرسی در ابعاد و متراژ های متفاوتی اعم از 1 متری تا اختصاصا 8 متری قابلیت تولید، وابسته به محل و نوع پروژه را دارند.

    چنانچه درخواست طراحی و تولید قطعات بتنی پیش ساخته اعم از نیوجرسی بتنی پیش ساخته با قیمت مناسب و تحویل در اسرع وقت هستید با شماره های ثابت شرکت تماس گرفته و بعد از گرفتن مشاوره رایگان برای عقد قرارداد، میتوانید به شرکت رایان بتن مراجعه نمایید.

    لیست قیمت نیوجرسی بتنی

    برای دریافت قیمت نیوجرسی بتنی همچنین لیست قیمت نیوجرسی بتنی پیش ساخته و برآورد هزینه با شرح پروژه و دادن اطلاعات کلی در خصوص نوع پروژه به نیروی های پشتیبان ما میتوانید قیمت حدودی و هزینه نهایی علل الحساب را بدانید، تمامی مراحل مشاوره رایگان بوده و توسط نیروهای متخصص ما انجام می شود. هزینه نهایی پروژه زمان عقد قراداد و برآورد هزینه نهایی روی نقشه و اطلاعات کامل پروژه بر حسب نیاز و دیدن کامل محل انجام می شود.

    قیمت و وزن نیوجرسی

    نیوجرسی بتنی 8 متری، بیشترین حالت استفاده از آنها در اتوبان های دو بانده و مستقیم است، این نیوجرسی ها تقریبا جای گاردریل را گرفته اند.

    قیمت این نیوجرسی ها با توجه به درخواست متفاوت است و برای دریافت قیمت با مجموعه تماس بگیرید.

    وزن نیوجرسی 8 متری با توجه به محل و نوع پروژه همچنین نوع استفاده متفاوت سنجیده و تولید می شود، برای اطلاعات دقیق با شماره های ثابت رایان بتن تماس بگیرید.

    6 1 - تولیدات بتنی - بتن

    برای دریافت اطلاعات همچنین وزن نیوجرسی 3 متری، وزن نیوجرسی 2 متری، وزن نیوجرسی 1 متری، وزن نیوجرسی 6 متری، وزن نیوجرسی 4 متری که تماما در رایان بتن تولید و توزیع می شوند و به صورت مستقیم از کارخانه به دست کارفرما می رسد و بدون واسطه انجام می شود را از طریق مشاورین ما اطلاعات لازم را کسب نمایید.

    همچنین برای دریافت اطلاعات همچنین قیمت نیوجرسی 3 متری، قیمت نیوجرسی 2 متری، قیمت نیوجرسی 1 متری، قیمت نیوجرسی 6 متری، قیمت نیوجرسی 4 متری که تماما به همراه قالب نیوجرسی بتنی پیش ساخته تولید و توزیع می شوند و به صورت مستقیم از کارخانه به دست کارفرما می رسد و بدون واسطه انجام می شود را از طریق مشاورین ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

    نصب نیوجرسی

    نصب نیوجرسی پس از تولید و ساخت تماما بر عهده ما بوده و با توجه به زمان عقد قرداد برای مسائل هزینه حمل و نقل و سپس برای نصب صحبت می شود و در قرارداد  ثبت می شود، نصب نیوجرسی ها توسط جرثقیل های مطمئن انجام شده و با توجه به شرایط محل نصب توسط افراد خبره و متخصص صورت می‌گیرد.

    طرح نیوجرسی

    طرح نیوجرسی پس اتفاق های ناگوار چندی‌پیش و افزایش تصادفات جاده ای استفاده از نیوجرسی بتنی از سر گرفته شد.

    طرح ساخت و نصب نیوجرسی در بزرگراه ها و جاده های پر خطر اجباری شد و به تصویب رسید، این نیوجرسی ها کم کم جایگزین گاردریل های آهنی وسط جاده می شوند تا هم امنیت بیشتری برقرار شود هم جاده ها و بزرگراه ها با روش بهتر و اصولی تری از هم جدا شده و از عبور ماشین های تصادف کرده به لاین روبرو جلوگیری شود، زیرا نیوجرسی بسیار محکم بوده و به این سادگی ها شکسته نمی شود و توانایی تحمل ضربات سنگین بسیاری را دارد.

    برای بررسی قیمت نیوجرسی میتوانید با تلفن های تماس مجموعه تماس بگیرید، قیمت نیوجرسی با توجه به نوع آن متفاوت است و درج قیمت ثابت برای آنها امکان پذیر نیست و به همین علت برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت قیمت دقیق با ما تماس بگیرید.

    قطعات بتنی پیش ساخته از جمله نیوجرسی بتنی را در تهران تولید میشود و در تعداد انبوه به فروش می رساند، تمامی این قطعات بتنی نیوجرسی بتنی پیش ساخته تهران با قیمت مناسب و ابعاد متنوع هستند و قیمت مناسبی دارند.

    نیوجرسی ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

    انواع نیوجرسی بتنی پیش ساخته:

    • نیوجرسی بتنی
    • نیوجرسی سیمانی
    • نیوجرسی مفصلی
    • نیوجرسی ترافیکی
    • نیوجرسی غیر ترافیکی
    • نیوجرسی پلاستیکی
    • نیوجرسی جهت دار

    ساخت نیوجرسی بتنی

    ساخت نیوجرسی بتنی بر حسب نیاز مشتری ساخته می شود.

    بیشتر نیوجرسی های بتنی مخصوصا در جاده های پر خط در حدود وزنی مختلف با متراژ 3 تا 6 متر در نظر گرفته می شود اما باز با توجه به متراژ محل و احتمال وقوع حادثه اندازه متفاوتی در نظر گرفته می شود.

    تولید نیوجرسی پروسه متفاوتی دارد و توسط متخصص بتن در آزمایشگاه تست و کنترل می شود و با توجه به مدل طراحی و نیوجرسی طراحی شده روند متفاوتی دارد، با توجه به قرداد عقد شده بین کارفرما و رایان زمان تولید نیوجرسی بتنی و تعداد تولید آن با توجه به زمان ثبت شده متفاوت است و بر حسب نیاز و درخواست تولید آن شروع و به نتیجه خواهد رسید.

    علائم نیوجرسی

    علائم نیوجرسی در مکان های متفاوتی به چشم خورده است که شاید نام آن را در آن لحظه نمیدانستیم، به عنوان مثال زمانی که مغازه یا محلی پلمپ می شود با یک نیوجرسی نسبتا بزرگ جلوی آن را میبنند تا از ورود غیر قانونی به صورت قطعی جلوگیری شود و تمامی افراد مورد ورود و خروج به آنجا از پلمپ بودن آن مرکز اطلاع داشته باشند.

    مورد دیگر بین جاده های دو طرفه است که اغلب با گاردریل دیده شده اند اما این روزه برای بالا بردن میزان امنیت و کمتر شدن تصادفات از نیوجرسی های بتنی بیشتر استفاده می شود، این نیوجرسی های سیمانی بتنی با توجه به محل و متراژ در اندازه های متفاوتی استفاده می شود و در پیچ ها برای مرتب چیدن نیوجرسی ها از نیوجرسی های بتنی کوچ و بزرگ کنار یکدیگر استفاده می‌کنند.

    مدل سه بعدی بلوک سیمانی نیوجرسی

    بلوک های نیوجرسی انواع مختلفی در متراژ های متفاوتی دارند که از جمله در متراژ های 1 متری تا 6 متری هستند، مدل سه بعدی بلوک نیوجرسی سیمانی بسیار پر فروش و محبوب است و بسیار در جاده های پر پیچ و خم همچنین بزرگراه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    مدل های سه بعدی بلوک بتنی نیوجرسی با وزن های متفاوتی هستند که با توجه به محل احداث و برآورد حوادث آینده و نوع پروژه وزن متفاوتی هستند، برای دریافت جزئیات و مشخصات قطعی قطعه مورد نظر با شماره های ثابت مجموعه تماس بگیرید.

    نیوجرسی تهران

    نیوجرسی ها برای مورد های متفاوتی استفاده می شوند، نیوجرسی بتنی پیش ساخته با قالب های متنوع و در سایز های متفاوت موجود است که مرحله به مرحله توسط متخصص بتن در آزمایشگاه اختصاصی رایان بتن طراحی ساخته و تولید می شود.

    تمامی این مراحل لحظه به لحظه کنترل می شود و هر چند تای مختلف مقداری تست می شود که میزان کیفیت آن کنترل شود و از تولید نیوجرسی با کیفیت پایین جلوگیری می شود،

    نقشه نیوجرسی بتنی

    نقشه نیوجرسی بتنی با توجه به قالب درخواستی کارفرما و محل پروژه طراحی می شود و اغلب طراحی نیوجرسی اختصاصی بوده و در سایز های مختلف و مدل های گونه ای از جمله طراحی سه بعدی طراحی و تولید می شود.

    برای بررسی جزئیات و دریافت نقشه منحصرا برای پروژه شما میتوانید از طریق شماره های تماس با ما در تماس باشید.

    نیوجرسی سیمانی

    نیوجرسی های بتنی با قالب های اختصاصی برای پروژه های مختلف ساخته و توزیع می شود، به عنوان مثال نیوجرسی سیمانی برای سد معبر جلوی مغازه ها و یا حتی برای نیوجرسی های جداکننده جاده های دو طرفه میان دو جاده قرار داده می شود که با توجه به نیاز آن پروژه مقدار مواد داخلی آن و فشرده سازی متفاوت است.

    میزان سختی مواد در ساخت متفاوت است و برای بررسی جزئیات بتن در تماس باشید.

    شرکت رایان نیوجرسی بتنی، مینی نیوجرسی و انواع نیوجرسی و نیوجرسی بتنی در ابعاد مختلف و قطعات بتنی و سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی و نیوجرسی کوچک شهری و دال‌‌‌‌های ترافیکی، باکس‌‌‌‌های ترافیکی و غیر ترافیکی، کانال‌‌‌‌های تاسیساتی، منهول مربع و دایره، کانال‌‌‌‌های آدم رو ،داکت بتنی ترافیکی و داکت بتنی غیر ترافیکی، سپتیک پیش ساخته بتنی، لوله‌‌‌‌های بتنی، نیوجرسی و مینی نیوجرسی ،بلوک‌‌‌‌های سبک، تیر و قطعات پل، فیسینگ پل، قرنیز پل، کانکس و خانه پیش ساخته بتنی است که در زمینی به مساحت 5000 متر مربع احداث شده است و 2500 متر مربع سالن احداث گردیده است. این شرکت جهت تولید انواع قطعات پیش ساخته بتنی تولیدی خود از ماشین آلاتی همچون دو دستگاه لودر، یک دستگاه ماشین جرثقیل، دو دستگاه دیگ بخار، سه دستگاه لیفتراک، شش دستگاه جرثقیل سقفی، یک ستگاه جرثقیل دروازه ای، قالب دیوار دو رو نما و یک رو نما وسایر قالبها و ماشین آلات پیشرفته درکنار کادر فنی متخصص و مجرب بهره می‌برد. همچنین بتن‌‌‌‌های تولید شده در این شرکت در آزمایشگاه‌‌‌‌های مجهز این شرکت تایید می‌گردد و دارای نشان استاندار ملی ایران است

    مروزه استفاده از دیوار‌‌‌‌های آماده در حوزه‌‌‌‌های ساخت و ساز، گسترش پیدا کرده و به دنبال آن مکان هایی مجهز به دیوار‌‌‌‌های پیش ساخته شکل گرفته اند، از مزیت عمده دیوار‌‌‌‌های آماده این است که نیاز به آماده سازی در محل اجرا نداشته و لذا دردسر کمتری خواهند داشت. اما در اشاره به یکی از انواع این دیوارها می‌توان دیوار بتنی خود ایستا را نام برد؛ این دیوار از جنس بتنی برخوردار بوده و لذا دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز خواهد بود. با توجه به اینکه این دیوار بتنی، از ایستایی خیلی خوبی برخوردار است، لذا عنوان دیوار بتنی خود ایستا را روی آن نهاده اند.

    شرکت رایان بتن تولید کننده انواع نیوجرسی بتنی و مانع بتنی و بلوک نیوجرسی از نیوجرسی بتنی در مسیر‌‌‌‌های عبور و مرور و جاده ها برای هدایت خودرو ها استفاده می‌شود. در بسیاری از جاده ها دیده اید که مسیر رفت و آمد را به وسیله قطعات بتنی جدا کرده اند، این قطعات عظیم بتنی همان حفاظ‌‌‌‌های بتنی هستند. استفاده از این قطعه فلزی مزایای بسیار گسترده ای دارد، که به آن خواهیم پرداخت، پس تا انت‌‌‌‌های این مقاله با ما همراه باشید.

    نیوجرسی بتنی و کاربرد آن دلیل اصلی نامگذاری این قطعه بتنی بزرگ به نام نیوجرسی بتنی، درخواستی است که اولین بار از طرف دپارتمان راه سازی و بزرگراه ها در ایالت نیوجرسی، در سال 1950 ثبت شده بود. این دپارتمان درخواست تجهیزاتی برای چند بانده کردن بزرگراه ها داشت و به همین دلیل نام قطعه بتنی تولید شده را نیوجرسی بتنی گذاشتند. نیوجرسی‌‌‌‌های به طور معمول از بتن و یا از پلاستیک فشرده تولید می‌شوند و علاوه بر چند خطه کردن مسیر بزرگراه ها کاربرد‌‌‌‌های گسترده دیگری نیز دارد. از مهم ترین کاربرد‌‌‌‌های این قطعه بتنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. ● ایجاد کناررو و دوربرگردان در جاده‌‌‌‌های شهری و بزرگراه ها ● مشخص نمودن حریم جاده و جلوگیری از سقوط خودرو ها به دره ● مشخص نمودن حریم جاده ها و خیابان‌‌‌‌های بین شهری و رفوژ وسط بلوار و خیابان‌‌‌‌های شهری به منظور ایجاد فضای سبز ● جداسازی محوطه کارخانه ها و شرکت‌‌‌‌های صنعتی از فضای عمومی ● استفاده به عنوان سیل بند و مانعی برای گسترش آتش سوزی در جنگل ● محافظ بسیار خوب برای حفاظت از جان کارگران در انجام پروژه‌‌‌‌های عمرانی و راه سازی ● مانعی بسیار خوب برای جلوگیری از عملیات‌‌‌‌های تروریستی در هنگام وقوع حادثه.

    نیوجرسی

    حفاظ‌های بتنی، دیوار نیوجرسی، مانع جرسی یا نیوجرسی یک مانع بتنی بوده که برای امنیت جاده‌ها، جداسازی خطوط ترافیک، تغییر مسیر وسایل نقلیه، دوربرگردان‌ها، کنار جاده‌های فرعی و در رفیوژ وسط خیابان‌های اصلی جهت ایجاد فضای سبز استفاده می‌شود با گذشت زمان انواع مختلفی از نیوجرسی‌ها تولید شد انواع بلندتر و قدرتمندتر، هنگامی که سودمندی این محافظ‌های بتنی در کاهش خسارت جانی و مالی، مشخص شد، نوع پلاستیکی پر از آب را ساختند. مواد تشکیل‌دهنده نیوجرسی به طور عمده شامل سیمان، سنگدانه، آب مورد نیاز بتن، میلگرد، مفصل و افزودنی‌‌های مایع و پودری با کیفیت بالا است.

    مواد و مراحل تولید حفاظ‌های بتنی

    برای تولید حفاظ‌های نیوجرسی طبق استاندارد توصیه شده توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید ابتدا از مصالحی زیر استفاده کرد:

    • سیمان با ویژگی‌های سیمان تیپ 1 و سیمان تیپ 2 به شماره 389 ایران
    • سنگدانه مطابق با استانداردهای ملی ایران به شماره 302 مانند ماسه، شن عدسی یا بادامی
    • آب، طبق استاندارد باید آب مورد استفاده در مخلوط اختلاط بتن باید مطابق با ماده 14748، تمیز و عاری از هرگونه مواد آلی، قلیایی و اسیدی باشد.
    • میلگرد با مقاومت کششی بالا حداقل 400 مگاپاسکال
    • مفصل با تحمل ضربه‌های سنگین و مقاومت کششی بالا
    • افزودنی‌های مایع یا پودری که باعث بالا بردن خواص کیفیت، کششی و مقاومت بتن شوند.

    ممکن است هر کارخانه‌ تولیدکننده نیوجرسی، روش خاص خود را برای تولید این حفاظ بتنی داشته باشد، با این حال به طور معمول چندین نوع روش برای ساخت نیوجرسی وجود دارد که عبارتند از:

    • بتن‌ریزی در قالب ایستاده؛ به طورمعمول مخلوط را در قالب‌های ایستاده می‌ریزند تا قطعه دور مرکز ثقلی آن به گونه‌ای بچرخد که به‌ صورت استاندارد و به‌ طور ایستاده روی زمین قرار گیرد.
    • بتن‌‌ریزی در قالب‌های برعکس؛ در این حالت قالب‌ها را به صورت وارانه قرار می‌دهند تا مواد بتنی از قسمت کف نیوجرسی وارد آن شوند. پس از سفت شدن بتن‌ها قالب و بتن را از هم جدا کرده و به کمک جرثقیل نیوجرسی را روی کف قرار می‌دهند.
    • روش تولید نیوجرسی به صورت اتوماتیک؛ در این روش ساخت بیشتر مراحل توسط دستگاه انجام می‌گیرد و فقط تولید بتن به صورت دستی است.
    • تولید نیوجرسی به روش دستی و سنتی، در این روش تمامی مراحل به صورت دستی و قدیمی انجام می‌شود.
    • تولید نیوجرسی به روش تولید درجا؛ این روش ترکیبی از دستی، سنتی و اتوماتیک است.

    مزایای استفاده از حفاظ‌های بتنی

    با این‌که در دهه 1950، طراحی و ساخت نیوجرسی‎‌های پلاستیکی با قابلیت انعطاف‌پذیری برای به حداقل رساندن آسیب‌گیری خودرو طراحی شد، با این حال محافظ‌های بتنی پیش‌ساخته به دلیل بلندتر و مقاوم‌ بودن نسبت به موانع پلاستیکی برتری داشتند. از دیگر مزایایی نیوجرسی‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • به دلیل سنگینی، خطر تصادفات منجر به آسیب‌دیدگی شدید و مهلک را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
    • صرفه‌جویی قابل توجه درهزینه‌ها و نگهداری
    • تطبیق‌پذیری بالا به دلیل ساخت در سایز و مشخصات مختلف
    • مناسب برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها
    • نصب آسان و سریع
    • قابلیت تعویض در صورت آسیب دیدن و خرابی
    • کاهش نور آزاردهنده خودروهای در لاین مقابل در شب

    کاربرد حفاظ‌های بتنی

    حفاظ‌های بتنی پیش ساخته یعنی نیوجرسی (NJ)، به عنوان یک مانع طولی بتنی ایده‌آل، بیشترین کاربرد را در تغییر مسیر ترافیک، محافظت از عابران پیاده و کارگران در هنگام ساخت بزرگراه‌ها و ایجاد یک بافر بین خطوط مخالف ترافیک در بزرگراه‌های سریع‌السیر دارند. از دیگر کاربردهای نیوجرسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • جداسازی خطوط ترافیکی
    • تفکیک پارکینگ و محوطه
    • محوطه‌سازی در مکان‌های صنعتی، شهری و …
    • تفکیک ایستگاه‌های کنار جاده‌ای مانند اتوبوس، تاکسی و …
    • تفکیک باغ و ویلا و عدم ورود افراد غریبه به ملک شخصی
    • سیل‌بند و هدایت آب رودخانه‌ها
    • پمپ‌های بنزین، پایانه‌ها و …
    • استفاده در دوربرگردان‌‌ها
    • استفاده در پروژه‌های راه و شهرسازی و شهرداری

    قیمت حفاظ‌های بتنی

    برای خرید نیوجرسی‌های بتنی باید نوع آن، طول، ارتفاع، پاشنه، وزن، عیار بتن و میلگرد مصرفی را به خوبی مشخص سازید. به عنوان مثال تیپ یک، طول ۴ متر، پاشنه ۷۰ سانت، ارتفاع یک متر، عیار بتن ۴۲۵ و دارای میلگرد، حدود ۳۰ کیلو یا چهار تن است. به طورمعمول کلیه اطلاعات در موقع خرید با توجه به کاربرد بتن نیوجرسی مشخص می‌شود. به عنوان مثال تیپ یک به طورمعمول برای بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها و خطوط بین شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه‌ی موارد گفته شده در قیمت نهایی تاثیرگذار است. علاوه بر این، تعداد، کیفیت متریال مورد استفاده در بتن نیوجرسی، مکان تحویل و نوع وسیله نقلیه از دیگر مواردی است که می‌تواند در پرداختی اثر داشته باشد.

     سوالات متداول

    1. مزایای استفاده از حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) چیست ؟
    • صرفه‌جویی قابل توجه درهزینه‌ها و نگهداری
    • مناسب برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها
    • نصب آسان و سریع
    • قابلیت تعویض در صورت آسیب دیدن و خرابی

    2.قیمت حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) به چه عواملی بستگی دارد ؟

    برای خرید نیوجرسی‌های بتنی باید نوع آن، طول، ارتفاع، پاشنه، وزن، عیار بتن و میلگرد مصرفی را به خوبی مشخص سازید.علاوه بر این، تعداد، کیفیت متریال مورد استفاده در بتن نیوجرسی، مکان تحویل و نوع وسیله نقلیه از دیگر مواردی است که می‌تواند در پرداختی اثر داشته باشد.

    3.کاربردهای حفاظ های بتنی چیست ؟

    حفاظ‌های بتنی پیش ساخته یعنی نیوجرسی (NJ)، به عنوان یک مانع طولی بتنی ایده‌آل، بیشترین کاربرد را در تغییر مسیر ترافیک، محافظت از عابران پیاده و کارگران در هنگام ساخت بزرگراه‌ها و ایجاد یک بافر بین خطوط مخالف ترافیک در بزرگراه‌های سریع‌السیر دارند.

    یکی از بخش ‌های اصلی در طراحی، ساخت و بهره ‌برداری از جاده ‌ها و معابر میزان ایمنی حمل و نقل است؛ یعنی باید قبل از بهره‌ برداری از پروژه مطمئن باشیم که جاده ساخته شده قدرت تحمل وزن و فشار وسایل عبوری را دارد و باعث انحراف و تصادف آن ‌ها یا فرورفتگی نمی ‌شود. حفاظ ‌های بتنی به نام نیوجرسی در این زمینه به‌ خوبی عمل کرده و برای جداسازی معابر و جاده ‌ها به‌کار می ‌رود. اختراع نیوجرسی بتنی تحولی عظیم در عمران جاده ‌ها ایجاد کرد و باعث شد خسارت ‌های جانی و مالی ناشی از تصادفات تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در کشور عزیزمان ایران نیز تقریباً از سال 1375 مهندسین راه ‌سازی شروع به استفاده از این ماده عالی برای افزایش ایمنی جاده‌ ها نمودند.

    کاربرد نیوجرسی بتنی

    همان ‌طور که گفتیم وظیفه اصلی نیوجرسی بتنی افزایش امنیت و ایمنی راه‌ ها و جاده ‌ها می باشد، اما در یک حالت کلی نیوجرسی بتنی در زمینه‌ های زیر کاربرد دارد:

    • افزایش ایمنی سطح معابر
    • جداسازی خطوط ترافیکی
    • استفاده در دوربرگردان‌ ها
    • کنار جاده ‌های فرعی
    • رفوژ وسط خیابان‌ های اصلی جهت ایجاد فضای سبز
    • ایستگاه ‌های کنار جاده ‌ای
    • تفکیک محوطه ‌های صنعتی

    مزایای حفاظ ‌های نیوجرسی بتنی

    یکی از مهم ‌ترین مزایای این نوع حفاظ‌ ها در جاده‌ سازی این است که قطعات آن مسلح بوده و یک نوع اتصالات جانبی دارد که باعث سهولت در نصب در مدت کوتاهی و به صورت یکنواخت می‌ شود. مزیت دیگر این نوع حفاظ‌ ها این است که در صورت آسیب دیدن و خرابی به‌ راحتی قابل تعویض بوده، از طرفی علاوه بر کاهش انحراف اتومبیل ‌ها و خسارات ناشی از آن می ‌تواند از نور آزار دهنده خودروهای مقابل در شب نیز جلوگیری کند. به همین دلیل از آن ‌ها در بسیاری از پروژه ‌های راه و ترابری، سازمان راهداری و شهرداری ‌ها استفاده می‌ شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی برای ساخت حفاظ‌ های نیوجرسی بتنی از فناوری‌ های نوین مانند استفاده از بتن ‌های خودتراکم، عمل ‌آوری بتن‌ ها با بخار و تولید به‌ صورت مفصلی برای سهولت در حمل ‌و نقل و نصب مکانیزه مورد استفاده قرا می گیرد.

    مشخصات فنی نیوجرسی بتن

    حفاظ ‌های نیوجرسی بتنی در سایز ها و با ویژگی‌ های فیزیکی مختلف برای کاربردهای متفاوت ساخته می ‌شوند. در جدول زیر مشخصات فنی انواع نیوجرسی بتنی برای هر کاربرد آمده است:

    نقشه تولید انواع نیوجرسی بتنی

    امروزه بتن ‌های مصرفی برای تولید نیوجرسی ابتدا توسط میکسرهای مکانیزه تولید و بعد به‌ وسیله تراک میکسر به محل تولید حفاظ برده می ‌شوند. برای ساخت این محصول ابتدا قالب ‌ها باید روغن‌ کاری شوند. سپس شبکه ‌های آرماتور که قبلاً از نظر کیفیت کنترل شده ‌اند در قالب ‌ها قرار خواهند گرفت و بعد بتن‌ ها ریخته خواهند شد تا در قالب شکل مورد نیاز را به خود بگیرند. بعد از چند ساعت که مواد در قالب ماندند فرایند عمل‌ آوری شروع می‌ شود. معمولاً محافظ‌ ها را به روش بخاردهی عمل‌ آوری می‌ کنند. سپس حفاظ‌ های ساخته‌ شده به انبار منتقل خواهند شد تا طبق سفارشات بارگیری و به محل پروژه انتقال یابند.

    صالح حفاظ‌ های نیوجرسی طبق استانداردهای مشخص‌ شده توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شامل موارد زیر می‌باشد:

    سیمان: سیمانی که برای ساخت نیوجرسی استفاده می‌ شود باید با ویژگی‌ های سیمان پرتلند تیپ 1 و 2 به شماره 389 ایران تطبیق داده شود.
    سنگدانه: سنگدانه ‌های مصرفی در این حفاظ‌ ها نیز باید مطابق با استانداردهای ملی ایران به شماره 302 باشند. این سنگدانه ‌ها شامل ماسه، شن عدسی و شن بادامی می شود.
    افزودنی ‌های لازم: برای اینکه کیفیت حفاظ ‌ها بهتر شود و سطحی صاف و صیقلی داشته باشند باید از افزودنی ‌های مایع و پودری با کیفیت بالا در ساخت آن‌ ها مورد استفاده قرار گیرد.
    آب: آبی که برای ساخت نیوجرسی بتنی مورد استفاده قرار می‌ گیرد باید تمیز و عاری از هر گونه مواد آلی، قلیایی و اسیدی باشد. دقت کنید که حتی آب ‌های آشامیدنی تا حدودی اسیدی هستند. طبق استاندارد باید آب مورد استفاده آب مخصوص اختلاط بتن طبق ماده 14748 باشد.
    میلگرد: همان‌ طور که گفتیم هدف از استفاده محافظ های نیوجرسی بتنی افزایش مقاومت جاده ‌ها و کاهش انحرافات است؛ بنابراین میلگردهای مورد استفاده باید مقاومت کششی بالا یعنی حداقل 400 مگاپاسکال داشته باشند.
    مفصل: در این حفاظ‌ ها باید از مفصل‌ هایی استفاده شود که تحمل ضربه ‌های سنگین را داشته و مقاومت کششی آن‌ ها بالا باشد.

    روش ‌های مختلفی برای تولید نیوجرسی وجود دارد. هر چند فرایند تولید تقریباً در همه روش‌ ها یک روند کلی را طی می‌ کند. انواع روش ‌های تولید نیوجرسی عبارتند از:

    1. بتن‌ ریزی در قالب ایستاده
    2. بتن ‌ریزی در قالب ‌های برعکس
    3. تولید اتوماتیک
    4. روش تولید درجا
    5. روش دستی و سنتی

    تن‌ ریزی در قالب ایستاده

    در این روش با استفاده از جک دو پیچ، انتهای قسمتی از قالب را که آزاد است باز کرده تا قالب به‌ راحتی از بتن جدا شود. سپس قطعه ساخته ‌شده را از قالب بلند کرده و قطعه حول مرکز ثقلی آن طوری می ‌چرخد که به‌ صورت استاندارد به‌ طور ایستاده روی زمین قرار بگیرد.

    استفاده از دستگاه اتوماتیک

    در این روش در دو سیستم مجزا همه مراحل کار توسط ماشین ‌آلات انجام می‌ شود. البته باز هم نیاز به تعدادی نیروی انسانی برای کنترل کار وجود دارد. همچنین در این روش تولید بتن به ‌صورت دستی انجام می ‌شود و مراحل بعدی اتوماتیک است.

    روش دستی و سنتی

    در این روش همه مراحل از تولید بتن تا قاب ‌بندی لاین ‌ها به‌ صورت دستی و قطعه ‌قطعه انجام می ‌شود.

    نیوجرسی بتنی  نیوجرسی مفصلی بتنی

    نیوجرسی بتنی و نیوجرسی مفصلی یکی از محصولات شرکت تابش بتن بوده و به عنوان جداکننده خطوط ترافیکی استفاده می‌شود. نحوه طراحی آن‌ها موجب به حداقل رسیدن آسیب به وسایل نقلیه در هنگام تصادفات شده است. همچنین استحکام و مقاومت آن‌ها موجب عدم ورود وسائل نقلیه به سایر خطوط و بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

    امروزه ایمنی حمل و ‌نقل در جاده‌ها و معابر یکی از مهم‌ترین مباحث می‌باشد و در فاز بهره‌برداری از راه‌ها و جاده‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌شود. به سبب توانایی بالای نیوجرسی بتنی یا همان حفاظ مفصلی در کنترل خودروهای منحرف شده از مسیر، استفاده از این قطعات پیش ساخته با ابعاد و مشخصات مناسب در جداسازی معابر و جاده‌ها رواج بسیاری یافته است و بخش قابل توجهی از خسارات جانی و مالی تصادفات را کاهش داده است.

    طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که هنگام برخورد خودروها کم‌ترین آسیب به آن‌ها وارد می‌شود. آن‌ها همچنین مانع عبور ماشین‌ها و ورود به مسیر مخالف می‌شود.

    در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات گاردریل‌ها در جاده‌ها از قبیل جمع‌شدگی و عدم مقاومت بالا، استفاده از حفاظ مفصلی بتنی رواج یافته و سهم عمده ای در کاهش تصادفات مرگبار داشته است.

    نیوجرسی بتنی یکی از محصولات شرکت رایان بتن می‌باشد و این شرکت توانایی تولید انواع نیوجرسی‌های یک طرفه و دو طرفه (کامل) را دارد. استفاده از بتن با مقاومت و دوام بالا یکی از ویژگی‌های قطعات تولید شده این شرکت می‌باشد. استفاده از دانه بندی مناسب در طرح مخلوط این قطعات با نسبت آب به سیمان پایین به همراه استفاده از فوق روان کننده‌های نسل جدید، باعث شده تا بتن این قطعات با مقاومت و دوام بالا در برابر شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی ساخته شود.

    در ایران این قطعات بتنی با عنوان بلوک سیمانی هم نامیده می‌شوند.

    این محصول کاربردهای بسیار و متفاوتی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    استفاده در جداسازی لاین‌ها و خطوط ترافیکی

    به عنوان جداکننده برای کاهش تصادفات و خطرات احتمالی در جاده‌های مواصلاتی استفاده می‌شوند. همچنین نیوجرسی در شب مانع مناسبی برای نور آزاردهنده‌ی خودروهای مقابل می‌باشد.

    تفکیک پارکینگ و محوطه‌های صنعتی

    در پارکینگ‌ها و محوطه‌ها از جمله محوطه‌های صنعتی برای تفکیک بخش‌های مختلف حفاظ مفصلی مانع مناسبی است. همچنین این قطعات قابلیت جابه‌جایی دارند.

    تفکیک ایستگاه تاکسی و اتوبوس توسط نیوجرسی مفصلی بتنی

    در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس برای جداسازی خطوط تاکسی و اتوبوس استفاده از حفاظ مفصلی بسیار مناسب و مرسوم می‌باشد.

    تفکیک باغ‌ها و محدوده ویلایی توسط نیوجرسی بتنی

    برای مشخص کردن مرز مابین باغ‌ها و زمین‌ها و همچنین مشخص کردن محدوده‌های ویلایی می‌توان از نیوجرسی مفصلی استفاده کرد.

    پمپ‌های بنزین، پایانه‌ها و ایستگاه‌های کنار جاده

    نیوجرسی مفصلی در پمپ بنزین‌ها و پایانه‌ها به عنوان جدا‌کننده برای ایجاد نظم و تفکیک بخش‌های مختلف قابل استفاده است.

    سیل‌بند و هدایت آب رودخانه‌ها با استفاده از نیوجرسی مفصلی بتنی

    در شرایط بحرانی وقوع سیل یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کنترل و هدایت سیلاب‌ها استفاده از نیوجرسی بتنی می‌باشد. در مسیر رودخانه‌ها در محدوده‌هایی که دیواره تخریب‌شده یا کوتاه است برای هدایت آب به مسیر مناسب می‌توان از این قطعات استفاده کرد.

    مصالح نیوجرسی مفصلی

    در ساخت نیوجرسی بتنی از مصالح با کیفیت و استاندارد استفاده می‌شود تا محصولات تولید شده دارای مقاومت بالایی باشند.

    سیمان، سنگدانه، آب و میلگرد از مصالح اصلی تشکیل دهنده این قطعات می‌باشند. نوع و شرایط سیمان و سنگدانه استفاده شده باید طبق استاندارد باشد و میلگردها از مقاومت کششی بالایی برخوردار باشند. همچنین از مواد افزودنی با کیفیت بالا برای دستیابی به سطح صاف و صیقلی استفاده می‌شود. همچنین مواد افزودنی باعث سهولت در پر کردن قالب‌ها و در نهایت افزایش مقاومت قطعات می‌شود.

    مفصل‌ها نیز یکی از موارد تعیین‌کننده در استحکام و مقاومت می‌باشند و باید از مقاومت کششی بالایی برخوردار بوده و قدرت تحمل ضربه را داشته باشند.

    فرآیند تولید نیوجرسی بتنی

    بتن مورد نیاز برای تولید این قطعات در خط تولید استاندارد بتن آماده شرکت رایان بتن تهیه شده و به محل تولید نیوجرسی‌های بتنی متنقل می‌شود. ریخته‌گری در قالب‌هایی که از قبل آماده شده‌اند انجام شده و بعد از گذشت زمان لازم، فرآیند عمل‌آوری با استفاده از بخار شروع می‌شود. در پایان قطعات تولید شده به انبارها و محل دپوی نیوجرسی بتنی منتقل می‌شوند.

    سخن آخر

    امروزه محافظ های نیوجرسی بتنی در همه کشورها کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است؛ زیرا این محافظ‌ها می‌توانند تا حد زیادی خسارات جانبی و مالی ناشی از تصادفات را کاهش دهند؛ اما زمانی این اتفاق می‌افتد که کارخانه‌های تولیدی دلسوزانه کار کرده و همه استانداردها را رعایت کنند. به همین دلیل معمولاً اداره استاندارد در این زمینه به‌شدت نظارت دارد تا بتواند هرچه بیشتر امنیت جان مردم را افزایش دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.