جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
    29 بهمن 1400 - 11:46
    شناسه : 194136
    0

    به گفته “نیل پل” یکی از  10 نفر اول در زمینه دیجیتال مارکتینگ؛ “به هر نوع بازاریابی برای محصولات و کالا و خدماتتان که شما برای آن از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنید، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می گویند.”

    پ
    پ

    در این مقاله در خصوص دیجیتال مارکتینگ و مطالب مرتبط صحبت خواهیم نمود. ما را تا انتها همراهی نمایید.

    مارکتینگ چیست - دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - دیجیتال مارکتینگ چیست

    مقدمه

    با پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای مجازی، روش های تبلیغات کسب و کارها نیز تغییر یافته و از حالت سنتی خود فاصله گرفته است. یکی از روش های جدید بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه توضیحات مفصل تری ارائه می نماییم. با ما باشید.

    فهرست:

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    آیا دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال یکسانند؟

    اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    چه بسترهایی برای کار بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

    کاربرد دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    جمع بندی

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    به گفته “نیل پل” یکی از  10 نفر اول در زمینه دیجیتال مارکتینگ؛ “به هر نوع بازاریابی برای محصولات و کالا و خدماتتان که شما برای آن از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنید، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می گویند.”

    برای دیجیتال مارکتینگ از اصطلاح “بازاریابی اینترنتی” نیز استفاده می شود که در واقع نام قدیمی این خدمت الکترونیک است. این نام بیشتر در دهه نود میلادی رواج داشت. در طی دوران، با بزرگ تر شدن بستر این کار و گسترش یافتن خدمات اینترنتی و بازار در اینترنت و در کل در حوزه دیجیتال، واژه “دیجیتال مارکتینگ” جایگزین واژه پیشین شد.

    توضیح دیجیتال مارکتینگ در واقع تمامی کارهایی که در زمینه بازاریابی در بستر نت صورت می گیرد را پشتیبانی می کند. این گونه شغل ها استفاده از هرگونه بستر دیجیتالی، مثل سرچ، نامه های الکترونیک، تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به عنوان یک جاده برای ارائه محصولات و خدمات خود می دانند.

    آیا دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال یکسانند؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که نه!

    در واقع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه ای از خدمات متفاوت است و به نوعی تبلیغات دیجیتال هم زیر مجموعه همین خدمات است. بازاریابی دیجیتال به معنای شناسایی بازار و زمینه های آن و سپس تبلیغات در انواع و اقسام موضوعات است. تبلیغات کردن، نیازمند بازاریابی است و خود بخشی از بازاریابی محسوب می شود. ما در بازاریابی دیجیتال، نیازها و نقص های موجود در بازار را یافته و به حل آن ها می پردازیم تا تبلیغات، محصولات و خدمات به هر شکلی پاسخگوی نیاز باشد.

    در نتیجه، تبلیغات دیجیتال به نوعی مکمل و در واقع خود زیر شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ است.

    مارکتینگ تیم هشت - دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - دیجیتال مارکتینگ چیست

    اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    امروزه ، بازاریابی درست و تبلیغات به روش صحیح در هر نوع حرفه ای، اولین قدم برای ارائه محصولات و خدمات است.

    در هر زمینه ای که فعالیت دارید، چه در زمینه های خدماتی مثل ویرایش کتاب، طراحی جلد یا حتی لوله کشی و برق کشی؛ و چه در زمینه ارائه محصول، به صورت یک محصول فرهنگی مثل موزیک یا فیلم یا کتاب، یا یک محصول تولیدی شبیه ظروف و کالای خواب یا هر نوع خدمت و محصول دیگری، اولین قدم برای داشتن یک فروش خوب و ارائه درست محصول، بازاریابی است!

    در دنیای امروز، ما شاهد مردمی هستیم که روزانه هزاران بار سرچ می کنند و در هر کلیکِ یک فرد، نیازهایی است که باید رفع شود.حال برای آن که محصول و خدمت شما، به مشتری که نیازمند آن است به درستی ارائه شود، نیازمند یک روش برای بازاریابی در دنیای دیجیتال هستید.

    دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال همان مجموعه روش های مورد نیاز شماست!

    دیجیتال مارکتینگ هشت - دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - دیجیتال مارکتینگ چیست

    چه بسترهایی برای کار بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

    کانال ها و روش های متفاوتی زیر چتر بازاریابی دیجیتال وجود دارد. به طور مثال، تکنیک های سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو از همین روش هاست که امروز مورد توجه زیادی است و به نوعی اولین اصل برای تولید محتوا در بستر اینترنت به شمار می رود.

    تکنیک های سئو به این صورت عمل می کند که با استفاده از کلید واژه ها، مطالب ارائه شده شما را برای موتورهای جست و جو قابل ردیابی می کند و به بهترین نحو آن را در لیست مطالب نشان می دهد. این تکنیک ها چندان سخت نیست، اما تاثیر و اهمیت فراوانی بر دیده شدن مطلب شما دارد.

    مارکتینگ از طریق سوشال مدیا یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی  نیز یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است. شما با ارائه محصول و خدمات خود در سوشال مدیا، آن را در دسترس تعداد کثیری از کاربران قرار خواهید داد که ممکن است نیازمند آن باشند. هر قدر شما دنبال کننده بیشتری داشته باشید و تبلیغات گسترده تری در این زمینه انجام دهید، موفق تر عمل خواهید کرد. باید خاطر نشان کرد که آشنایی با عملکرد شبکه های اجتماعی در این زمینه بسیار مهم است.

    بازاریابی محتوا، پرداخت هایی که به ازای فقط یک کلیک به شما می شود یا تبلیغات کلیکی و بازاریابی از طریق ایمیل، جست و جوی پولی، بازاریابی درونگرا و موبایلی، و همکاری در فروش؛ همه روش های دیگری از دیجیتال مارکتینگ هستند.

    دیجیتال مارکتینگ - دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - دیجیتال مارکتینگ چیست

    کاربرد دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    دیجیتال مارکتینگ برای هر نوعی از مشاغل، چه مشاغل مادر و عرضه کننده به مشاغل دیگر و چه برای مشاغل عرضه کننده به مشتری، کاربردی است. در واقع وظیفه اصلی دیجیتال مارکتینگ ارائه محتوای ارزشمند به مشتریان از هر صنف کاری می باشد. با این حال، روش های متفاوتی برای بازاریابی در هرنوعی از مشاغل وجود دارد!

    برای مشاغلی که به کسب و کارهای دیگر محصول و خدمت ارائه می دهند یا به اصطلاح مشاغل مادر؛ تمرکز بیشتر روی خصوصیات کالای ارائه شده و کاربرد آن است. می توان گفت که در این نوع بازاریابی، لازم نیست که نقش احساسات خریدار را در نظر گرفت، چون وی صرفا قصد خرید ماده اولیه ای برای یک محصول دیگر را دارد و توجه به بازگشت سرمایه اش مد نظر اوست. در این سبک بیشتر تمرکز روی موارد استفاده و کیفیت محصول برای خریدار است.

    در نتیجه بهترین روش برای شما، تمرکز بر نقاط قوت واقعی کالایتان است و سپس استفاده از روش های مناسب بازاریابی با کمک متخصص این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

    در مورد ارائه دهندگان به مشتری؛ بحث متفاوت است. مهم ترین مورد احساس مشتری در رابطه با خدمت یا کالایی است که شما ارائه می دهید و و در واقع مهم ترین وظیفه بازاریابی در این حوزه به دست آوردن احساس رضایت از محصول در مشتریست. پس باید تمرکز شما بر نحوه ارائه محصول باشد.

    این توضیح که محصولات چه سودی برای مشتری دارد و دقیقا کاربرد آن چیست، به همراه خصوصیات ظاهری تبلیغات شما و اغنای ذهن مشتری برای این که محصول شما را خریداری کند، اهمیت ویژه ای دارد.

    برای چنین روشی استفاده از شبکه های اجتماعی و مکان هایی در دنیای دیجیتال که بیشترین میزان کاربر را دارد مثل اینستاگرام و فیس بوک و پینترست؛ مناسب ترین گزینه ممکن است و توصیه می شود که حتما با یک مشاور در زمینه دیجیتال مارکتینگ، برای تبلیغات خود مشورت کنید .

    جمع بندی

    در مجموع می توان گفت که دیجیتال مارکتینگ، یکی از ضروریات در دنیای دیجیتال امروز است که بزرگ ترین و مهم ترین قسمت خرید و فروش را در دنیای دیجیتال در بر می گیرد. تبیلغات و تولید محتوا، فروش و خرید، همگی زیر سایه بازاریابی دیجیتال انجام می شود؛ پس اگر صاحب کسب و کار دیجیتالی هستید، حتما از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ کمک بخواهید.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.